Dækhjælp
Fra : Benjamin

Dato : 22-06-07 19:55

Ja, så var jeg nede og ligge i regnen i dag på vej til eksamen... En
bil bremser pludseligt hårdt op, jeg bremser kontroleret (glemmer dog
fodbremsen), skrider ud på forhjulet, slipper bremsen og får den
rettet op, bremser så igen og falder. Kører heldigvis ikke ret stærkt,
så hverken cykel, sidetasker eller jeg led nogen fysisk last. Var dog
helt fra den til eksamenen, men nok om det.

Er efter styrtet fast besluttet på, at min GS450E skal have nye dæk.
Det er noget gammelt lort der sidder på, og er af den overbevisning,
at de har en stor indflydelse på det uheldige udfald af opbremsningen.

Mine størrelser er som følger:

For: 3" x 18" - 52
Bag: 4" x 18" - 64

Har kigget på en side, der hedder www.mynetmoto.com hvor man kan
indtaste sin cykelmodel, hvorefter den foreslår nogle dæksæt.
Overvejer på baggrund af dette, at købe følgende:

For: BRIDGESTONE L 303
Bag: BRIDGESTONE BT 45 R

Der står noget med "Testsieger" osv. men ville gerne høre, om nogen
har erfaringer med disse dæk, eller har et godt forslag til et godt
gadedæk (der også kan tåle regn!!!) og som ikke er ked af en tur på
nogle grusstier. Og også om I har købt noget fra den ovennævnte
hjemmeside.

Håber I kan hjælpe, var sq en ubehagelig oplevelse i dag, så vil gøre
hvad jeg kan for, at cyklen i hvert fald kan sit. Så må jeg også øve
mig på korrekt opbremsningsteknik (og få taget mig et bronzekursus...)

Pas godt på Jer selv!

Vh Benjamin

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 22-06-07 20:21

> Der står noget med "Testsieger" osv. men ville gerne høre, om nogen
> har erfaringer med disse dæk, eller har et godt forslag til et godt
> gadedæk (der også kan tåle regn!!!) og som ikke er ked af en tur på

Jeg har kørt ca 60kkm på bridgestone bt45 bag på min cb 500, og det har jeg
været 100% tilfreds med. Aldrig lykkedes det mig at lave hjulspind på de
hvide fodgængerfelt-streger, selvom det regnede, og jeg gav ret godt med
gas. I sving i regn kunne jeg også ligge pænt ned, uden der var antydning af
udskridning. Mit sidste bagdæk på denne cykel, valgte jeg at skifte ud med
en anden model (kan ikke huske hvad det endte med), da mit eneste klagepunkt
var antal km i dækket. Så jeg ville godt gå lidt på kompromis med vejgrebet,
hvis jeg kunne få flere km. Mener jeg kørte 8-9kkm på et bt45.

Men vejgrebet var altså i topform :)

/Sjang

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-06-07 09:20

Henrik Davidsen wrote:
> Jeg har kørt ca 60kkm på bridgestone bt45 bag på min cb 500,

Det var sgu da langt.

> [...]
> dækket. Så jeg ville godt gå lidt på kompromis med vejgrebet, hvis
> jeg kunne få flere km. Mener jeg kørte 8-9kkm på et bt45.

Du skriver lige du kørte 60.000 km på et bt45?

/jim

Fra : Ole Hansen

Dato : 25-06-07 09:30

Jim Andersen wrote:

> Du skriver lige du kørte 60.000 km på et bt45?

Nej, han skriver, han har kørt 60.000 km på BT45 - ikke at han har kørt
det på eet BT45..

--
Ole Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-07 09:32

> Det var sgu da langt.

Der stod ikke at det var på _et_ dæk

Jeg har kørt 40.000km på avon distanzia på min xt600z - både for og bag. Det
er så 80.000km i det hele, fordelt på 4 dæk

/A

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 25-06-07 16:08

> Du skriver lige du kørte 60.000 km på et bt45?

Som andre allerede har kommenteret, så er det 60.000 i alt. Jeg har skiftet
dæk en del gange undervejs.

/Sjang

Fra : Benjamin

Dato : 22-06-07 20:26

On 22 Jun., 21:21, "Henrik Davidsen" <n...@none.dk> wrote:

> Men vejgrebet var altså i topform :)

Det er også lidt det jeg er på udkig efter nu. Når jeg bliver modig
igen på et tidspunkt kan det jo så være jeg skifter til et med lidt
flere kilometer... Skal tilbagelægge 6-7000 km i august, men at komme
sikkert hjem må helt sikkert være prisen på et dæk værd!

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-06-07 21:16

> [...]

>indtaste sin cykelmodel, hvorefter den foreslår nogle dæksæt.
>Overvejer på baggrund af dette, at købe følgende:

Hej Benjamin

BT 45 bag er et rigtig godt valg. Du bør dog også have BT 45
på dit forhjul. Kan du ikke finde en 3" x 18",
findes det i 90/90 *18 der ifølge "umrüsttabelle,
metrische grössen" vil passe.

mvh Jens
Sydals