/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR600F2 hakker efter at være løbet tør - ~
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 20-06-07 18:51

Jeg tog imod folkets råd herindfra og fandt frem til de 4 små skruer på
karburatoren, fik sat en slange under og tømte benzinen ned i et glas. Der
var for mig at se ingen vanddråber i glasset. Og efter en tur på mc'en
bagefter var der heller ikke sket noget. Den hakker stadig under accelration
uanset gear. Hvad dælen gør jeg nu - andre forslag til hvad problemet kan
være?

Til folk der ikke har læst den forrige tråd kan jeg fortælle at problemet
opstod efter jeg løb tør og skiftede til reservetank. Da jeg fik tanket og
skiftede tilbage til hovedtanken begyndte den at hakke i det under
accelration.

Mvh,

Lars Bjerregaard



 
 
Futte & Co. (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 20-06-07 20:05

Lars Bjerregaard wrote:
> Jeg tog imod folkets råd herindfra og fandt frem til de 4 små skruer på
> karburatoren, fik sat en slange under og tømte benzinen ned i et glas. Der
> var for mig at se ingen vanddråber i glasset. Og efter en tur på mc'en
> bagefter var der heller ikke sket noget. Den hakker stadig under accelration
> uanset gear. Hvad dælen gør jeg nu - andre forslag til hvad problemet kan
> være?
>
> Til folk der ikke har læst den forrige tråd kan jeg fortælle at problemet
> opstod efter jeg løb tør og skiftede til reservetank. Da jeg fik tanket og
> skiftede tilbage til hovedtanken begyndte den at hakke i det under
> accelration.
>
Hej Lars
Har du hældt sprit i ?
ellers må du hellere prøve det altså karburatorsprit i tanken.
Du har godtnok tømt svømmerhusene, men ikke fået vandperler og andet
snask ud af hele brændstof systemet.
Hvis det ikke virker, er det næste en total adskillelse af
karburatorerne, efterfulgt af en omhyggelig rensning og samling
Er du sikker på at benzinhanen står rigtigt

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

"J.C.Kløve" (20-06-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 20-06-07 20:28

Lars Bjerregaard skrev:
> Jeg tog imod folkets råd herindfra og fandt frem til de 4 små skruer på
> karburatoren, fik sat en slange under og tømte benzinen ned i et glas. Der
> var for mig at se ingen vanddråber i glasset. Og efter en tur på mc'en
> bagefter var der heller ikke sket noget. Den hakker stadig under accelration
> uanset gear. Hvad dælen gør jeg nu - andre forslag til hvad problemet kan
> være?
>
> Til folk der ikke har læst den forrige tråd kan jeg fortælle at problemet
> opstod efter jeg løb tør og skiftede til reservetank. Da jeg fik tanket og
> skiftede tilbage til hovedtanken begyndte den at hakke i det under
> accelration.

Så må du jo prøve at se på benzinhanen, der kan have været skidt, rust,
og andre fremmedlegemer i tankens bund der ved overgang til reserve og
efterfølgende tømning af tanken, har sat sig i klemme i hullet.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Armand (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-06-07 00:26


"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:46796908$0$903$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg tog imod folkets råd herindfra og fandt frem til de 4 små skruer på
> karburatoren, ...og tømte benzinen ned i et glas. ....efter en tur på
> mc'en
> bagefter var der heller ikke sket noget. Den hakker stadig under
> accelration
> uanset gear. Hvad dælen gør jeg nu - andre forslag til hvad problemet kan
> være?
>
Stage two:
- Få modellen til at stå lodret á centralstøttebens-style!
- Gentag tømnings-seancen for ét svømmerhus af gangen - men denne gang med
en klar plastslange på stutsen og denne ført op på siden af en af de yderste
karburatorer!
- Efter åbning af bundtap-skruen vil du kunne notere dig hvor højt
bensinstanden er i plastslangen => hvor højt bensinen står inde i
svømmerhuset jvf. princippet for forbundne kar!
- Efter at alle karbunader er testet på samme måde, vil du kunne se om én
afviger i bensinhøjde, og ud fra dit problem vil det sikkert være á lavere!?

Der findes et eksakt mål for "svømmer-højden"; men det er usandsynligt at
alle svømmere skulle være blevet påvirket af tørløbningen, hvorfor diagnose
á afvigelse for enkelte karburatorer skulle være tilstrækkelig!

--
Armand.



Torben Scheel (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-06-07 07:07

Armand wrote:
>
> Der findes et eksakt mål for "svømmer-højden"; men det er usandsynligt at
> alle svømmere skulle være blevet påvirket af tørløbningen, hvorfor diagnose
> á afvigelse for enkelte karburatorer skulle være tilstrækkelig!
>

Er det ikke næsten kun nåleventilen der kan være påvirket af evt. skidt
- og svømmerhøjden burde så være for høj / karburatoren løbe over?

Jeg forstår - kan ikke hvordan svømmeren kan være påvirket (medmindre
tankens bundfald har indeholdt M5 skruer o.l. ). Du har sikkert
oplevet scenariet IRL du ikke forklare, please?

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste