Det der med michelindæk, FDM+MCTC
Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-06-07 05:42

så denne artikel:

hvorfor fjerner de powerdækket fra testen ?, virker da underligt...

http://fpn.dk/motor/mc/article72405.ece

De undlader da ikke at teste en mc, selvom nogle er tilbagekaldt af
fabrikken ?
Har en ide om, at selvom 68000 dæk er en del, er det stadig en mindre
procentdel af midhelins totalproduktion.

Og hvorfor skifte til en anden type ?, man kan da bare få sit dæk byttet,
hvis det er et af dem der er ramt af tilbagekaldelsen.
Skulle næsten tro det er konkurrenterne der har skrevet den artikel....

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-06-07 06:49

> Og hvorfor skifte til en anden type ?, man kan da bare få sit dæk byttet,
> hvis det er et af dem der er ramt af tilbagekaldelsen.
> Skulle næsten tro det er konkurrenterne der har skrevet den artikel....

Til det billede havde jeg nok valgt at skrive: Hvis man er meget uheldig kan
dette ske (og så et billede af et dæk der har smidt slidbanen) i stedet for:
Det her er hvad der sker.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-06-07 07:56

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Til det billede havde jeg nok valgt at skrive: Hvis man er meget uheldig kan
> dette ske (og så et billede af et dæk der har smidt slidbanen) i stedet for:
> Det her er hvad der sker.

Nåeh-ja det sker jo ikke for et kvalitetsdæk, det er jo kun Avon som har
svipsere

Men ellers ja det er blæst ud af proportioner, omend problemet vel er, at
fejlen ikke er synlig før at det går galt. :-/

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-06-07 08:58

Orla Pedersen skrev:

> [...]
>
> Men ellers ja det er blæst ud af proportioner, omend problemet vel er,
> at fejlen ikke er synlig før at det går galt. :-/

Lige den pointe jeg alligevel ikke gad skrive her til morgen.
Havde det været alle andre end Michelin, eller en af de andre mærker der
nyder fremme hos det brede publikum, havde denne tråd udviklet sig
ganske anderledes (læs havde det været Avon - havde tråden heddet: "hvad
sagde vi!", og ikke - "det er da ikke så slemt" :-/

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-06-07 09:35

(læs havde det været Avon - havde tråden heddet: "hvad
> sagde vi!", og ikke - "det er da ikke så slemt" :-/

nu kender jeg ikke lige til problemer med Avon, det der irreterede mig var,
at man siger man bør skifte type, og udelukker dem fra en test.
Alle kan vel lave en fejl, og Michelin erkender den og tilbagekalder.
Fordi en serie fra en producent er dårlig/fejlramt, betyder det jo ikke at
alt de laver er fejlramt...
Nej jeg er ikke sponseret af Michelin, men irreteres blot over
generaliserende ekstrablads journalistik

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-06-07 12:06

Thomas Jensen skrev:
> [...]
> alt de laver er fejlramt...
> Nej jeg er ikke sponseret af Michelin, men irreteres blot over
> generaliserende ekstrablads journalistik

Og min pointe er - havde det været et inferriørt dækmærke så var der
ikke nogen der havde undret sig....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-06-07 12:59

> Og min pointe er - havde det været et inferriørt dækmærke så var der ikke
> nogen der havde undret sig....

jeg tror jeg har misset en evt. diskussion omkring desciderede dårlige
mærker.
Synes kun der har været detaljer oppe og vende med folks forskellige
erfaringer, men ikke at nogle dæk har været direkte farlige ?
Men hvis det er tilfældet vil jeg da gerne vide det, inden jeg skal have nyt
bagdæk

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-07 13:15

Thomas Jensen wrote:

> Men hvis det er tilfældet vil jeg da gerne vide det, inden jeg skal have nyt
> bagdæk

Farvede regummierede dæk der mister slidbanen som et andet Michelin.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 21-06-07 00:02

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt de laver er fejlramt...
> Nej jeg er ikke sponseret af Michelin, men irreteres blot over
> generaliserende ekstrablads journalistik

Så kommenter det til forfatteren, der burde være til at nå som DFM'er

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 20-06-07 18:22

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men ellers ja det er blæst ud af proportioner, omend problemet vel er, at
> fejlen ikke er synlig før at det går galt. :-/

Jeg synes ikke man kan kalde det "ud af proportioner". Jeg ville meget
nødigt opleve det viste tilfælde med + 150 km/t på den tyske autobane =

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 11:20

> [...]
> hvis det er et af dem der er ramt af tilbagekaldelsen.
> Skulle næsten tro det er konkurrenterne der har skrevet den artikel....

Ja, man må sige at Jyllands-Posten skriver som var de Ekstra Bladet,
undskyld begge

Men de skriver kun den halve sandhed, mig bekendt er der ikke sket uheld
endnu, men for der ikke skal gør, så tilbagekalder og skifter Michlin alle
de dæk der er lavet i Frankrig inden for en bestemt periode.
Har man et Pilot Power fordæk i 120/70-17, så kør forbi din dækforhandler,
han kan se om dit dæk er i faresonen og er det, får du et nyt og det kan
gerne være et Pilot Power.
En del Pilot Power er lavet i Spanien og dem er der ikke problemer med.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 20-06-07 18:41

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne være et Pilot Power.
> En del Pilot Power er lavet i Spanien og dem er der ikke problemer med.

Hvis det forholder sig således kunne man vel have fået leveret nogle
"spanske"
Pilot Power, i stedet for at tage dem ud. I testen ville der så kunne
henvises til
problemerne med de fransk producerede dæk.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 20:12

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> henvises til
> problemerne med de fransk producerede dæk.

Nu er der hos Michelin lige nu ingen Pilot Power, men jeg har da en
spanioler på hylden og det er der sikkert andre forhandler der også har, så
det skulle sikkert godt kunne skaffes, så testen kunne laves færdigt.
Jeg ville nu også gerne se en test med alle dæk i, ellers kan den ikke
rigtig bruges til noget.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : SA

Dato : 20-06-07 18:44

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> [...]
> hvis det er et af dem der er ramt af tilbagekaldelsen.
> Skulle næsten tro det er konkurrenterne der har skrevet den artikel....

Når jeg læser
http://www.michelin.co.uk/uk/front/act_affich.jsp?news_id=20122&lang=EN&codeRubrique=43

Har jeg meget svært ved at få det ud af det som Tommy Rønn skriver, Er han
mon bitter over at Michelin ikke vil give ham sponser dæk?!. Det virker da
totalt overdramatiseret.
Jeg kører iøvrigt på Pilot power dæk, det er de de bedste landevejs dæk jeg
har haft.
Og nej, jeg har ikke fået dem gratis, og har desuden ingen relationer til
Michelin.

Søren

Journalist... Har engang skrevet lidt i Touring nyt ;)
Læst af 1.000.000+...