Punktering i storbyjunglen ...
Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-07 23:18

.... så squ da #¤"%!"¤% også ...

Det var skide godt vejr så da jeg trillede fra arbejde ved syv tiden ville
jeg da lige kigge over noget vand og nyde en is i aftensolen...

Og aftensolen skulle jo nydes med vand mod vest så jeg dryssede ud på amager
(hold kæft der er bygget meget de sidste 5år.)

Derfra kørte jeg så ad lossepladsvej mod Vejlandsalle - men da jeg slap
gassen ved krydset kunne jeg godt mærke at den var gal og var lige ved at
lave en "Bager" (undskyld udtrykket Færgen havde ihvertfald ikke tænkt
sig at følge vejen. Når rundt kom jeg og kunne se at der ikke var meget luft
men tænkte at jeg måske kunne nå ind over sjællandsbroen til en tankstation.
Det kunne jeg hurtigt mærke at jeg ikke kunne ...

Nå men jeg havde da set folk ved crossbanen der var ved at bakke sammen så
jeg parkerede mc'en og løb tilbage for at se om jeg skulle være heldig - nej
ingen af dem havde hverken dækjern, luft eller en 21" slange ... De havde
bare ekstra hjul med istedet... Men det var da forsøget værd ...

Tilbage ved mc'en undersøgte jeg så fordækket og fandt et stykke sylespist
vredet metal ... Ikke så sært vejen hedder lossepladsvej når den er fuld af
skrotmetal ! Men fra metallet så det ud som om det "bare" var et hul som et
søm, så jeg tænkte at jeg ville give en lappespray en chance så jeg
spadserede mc'en de 2km til shell og prøvede om jeg kunen få en lappespray
til at holde - no way - det pissede ud med lappespray til alle sider og selv
om jeg forsøgte at trille lidt rundt og pumpe efter med luft ...

Jeg havde ellers håbet at jeg kunne liste den til valby og så få hjælp af
jer onsdag (låne dækjern, værktøj og slange) Men da jeg har et dansk
autohjælp abb på den ringede jeg så til dem

De kom efter knapt en time og nu står den hos et mc værksted og jeg er lige
kommet til Valby ...

Pointe - dækpilot dyr ikke med slanger og hav altid dækjern og lappegrej med
.... Men det er så min først punktering i laaang tid. Tror det må være
80-90000km siden sidst, og måske lidt forhastet at tænke på moose ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-06-07 05:05

> [...]
> ... Men det er så min først punktering i laaang tid. Tror det må være
> 80-90000km siden sidst, og måske lidt forhastet at tænke på moose ...

Min erfaring er da at det udemærket kan bruges til slange dæk hvis ellers
ikke hullet er forstort ..samme gælder jo for slangeløse.
OK har aldrig prøvet på en MC .. kun på scootere cykler og knallerter .. +
jeg altid har en dåse dækpilot liggende på 2 hjuleren

Erik

Fra : Armand

Dato : 20-06-07 23:20

> .......................... men da jeg slap gassen ved krydset kunne jeg
> godt mærke at den var gal og var lige ved at lave en "Bager" (undskyld
> udtrykket
Hæ! Bagers håbløst ærlige bekendelsesskrift burde faktisk honereres med et
sådant bestående udtryk, så måske at du hermed har været fadder til
situations-beskrivelsen "Bager" :-/

Efterfølgende kan du så læne dig tilbage og afvente hvilken situation at
bitchen Nemesis får plantet i uendeligheden som en "Majland"

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-07 06:02

> Efterfølgende kan du så læne dig tilbage og afvente hvilken situation at
> bitchen Nemesis får plantet i uendeligheden som en "Majland"

Har da ellers bidraget med divsere historier igennem årene så der er nok at
vælge af ...

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-07 13:56

> Pointe - dækpilot dyr ikke med slanger og hav altid dækjern og lappegrej
> med ... Men det er så min først punktering i laaang tid. Tror det må være
> 80-90000km siden sidst, og måske lidt forhastet at tænke på moose ...

Ja så røg luften af det andewt hjul #%¤#¤&%"&¤" !!!!

Dvs der var intet at mærke da jeg kørte på arbejde ved 6-tiden imorges, men
omkring 9:30 kommenterede bogholderen at mit bagdæk så flat ud. WHAT var min
kommentar og jeg fes ned på gaden - men det stemte

Jeg kunne ikke finde årsagen, så det har nok bare været en skarp sten der så
er slynget af igen ...

Så lånte jeg lige en 12V kompresser af en kollega med en A2 (intet
reservehjul) og pumpede dem op. En halv time senere havde den ikke tabt ret
meget så jeg tænkte at det måske var nu der skulle prøves en dækspray igen

Thansen har et par stykker og bla en til hjul over 14" - Den kunne pumpe
bagdækket op til over 2bar og så fes jeg ud il færgen - Den holder stadig -
så jeg justerer blot lige dæktrykket inden jeg triller videre ...

Så 2 punkteringer på en uge på - Det er lige rigeligt ... når mine eneste
andre mc punkteringer var i 1999 og 2001. Så har jeg lige kigget lidt i mine
regnerark. Siden punkteringen i 2001 har jeg kørt 97000km på mc. Så det er
ikke hverdag for mig at punktere.