dainese tøj og Schuberth S1 hjelm
Fra : Uffe Beck

Dato : 19-06-07 22:21

Hej

Er der nogen der kan anbefale nogle gode steder og billige steder at købe
Daunese køre-dragt og Schuberth S1 hjelm?? Jeg kan se at der er en del der
handler i tyskland og men hvad med pasform. er der et sted hvor de
forhandler begge mærker hvor man kan prøve det hele samlet og de stadige er
billige? eller skal man bide i det sure æble og betale kassen i en
forretning i DK. Det kan sku da ikke passe. Nu har jeg lige hentet en cykel
i på den anden side af Bremen, så om man en dag tog på tur med et par venner
efter mc udstyr er ikke så galt. Men hvor???
Jeg håber i kan være lidt behjælpelige med nogle gode erfaringer og forslag
så jeg kan komme ud at rulle på min nye cykel.

MVH

Uffe
Suzuki GSX750F

Fra : Dr. Enduro

Dato : 20-06-07 07:25

Motshop i Neue Straße lige ved havnen i Flensborg giver for øjeblikket
20% rabat på alt Dainese-tøj (dog kun på lagervare), de har også
Schuberth-hjelme, to af ekspedienterne taler desuden dansk.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Jan A Jensen

Dato : 20-06-07 14:26

> Er der nogen der kan anbefale nogle gode steder og billige steder at købe
> Daunese køre-dragt og Schuberth S1 hjelm??

jeg tog til den lokale forbryder og prøvede en af hans Schuberth S1 hjelme..
og da jeg havde fundet størrelsen.
undersøgte jeg hvad jeg kunne få den til i mit lokal område. Og da jeg ikke
kunne få rabat nok. bestilte jeg den via nettet
ved. http://www.fc-moto.de/

hjelmen kostede mig 3202 kr med det hele ( farve blank sort )

der var ingen problemer og de leverede i løbet af få dage

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 20-06-07 15:31

On Wed, 20 Jun 2007 15:26:04 +0200, Jan A Jensen wrote:

> jeg tog til den lokale forbryder og prøvede en af hans Schuberth S1 hjelme..
> og da jeg havde fundet størrelsen.

Jeg valgte at handle både S1 og Dainese hos en (relativt) lokal forhandler.

Jeg har skam også købt ting hos Louis, Hein-Gericke og Polo, men vil på den
anden side også gerne have, at der rent faktisk findes lokale forhandlere med
et rimeligt udvalg - og det gør der ikke, hvis vi alle handler andre steder.

At man så tilmed prøver tingene hos en lokal og hander et andet sted, gør det
ikke bedre - jeg overvejede også S1 hos både Louis og HG, men det var under en
tur til butikkerne i Hamborg.

I grunden er det mig fjernt at moralisere over andres opførsel, men jeg synes
nok, man bør værdsætte, at forhandlere både har et godt udvalg og en rimelig
service.

Jeg er glad for nethandel - men ville nødigt nøjes med den.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Jan A Jensen

Dato : 21-06-07 16:11

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> /Sonny - #include <std.disclaimer.h>
>
> "I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Jeg vil give dig 100% ret. Jeg vil også helst handle lokalt. MEN hvis det
skal betyde en merpris på en hjelm på 600 kr.
Så vil jeg altså ikke være med mere.

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-06-07 08:45

Jan A Jensen wrote:

> Jeg vil give dig 100% ret. Jeg vil også helst handle lokalt. MEN hvis
> det skal betyde en merpris på en hjelm på 600 kr.
> Så vil jeg altså ikke være med mere.

Enig. Men så må man samtidig undvære at (mis)bruge den lokales
showroom/service/tid/penge.

Det andet holder ikke.

/jim

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 22-06-07 11:11

On Thu, 21 Jun 2007 17:10:34 +0200, Jan A Jensen wrote:

> Jeg vil give dig 100% ret. Jeg vil også helst handle lokalt. MEN hvis det
> skal betyde en merpris på en hjelm på 600 kr.
> Så vil jeg altså ikke være med mere.

Jeg synes ikke, 600 er afskrækkende, når man tænker på forskelle i marked og
moms/afgifter.

Men du vil gerne bruge den lokale forhandlers udvalg, så du selv kan prøve før
du handler et andet sted?

Netop det at kunne prøve varen (og i øvrigt reklamere) hos en lokal, må være
de 600,- værd.

Fra : Jan A Jensen

Dato : 22-06-07 18:33

> Jeg synes ikke, 600 er afskrækkende, når man tænker på forskelle i marked
> og
> moms/afgifter.

nej men når jeg så lige købte 2 stk så blev besparelsen 1200

> Men du vil gerne bruge den lokale forhandlers udvalg, så du selv kan prøve
> før
> du handler et andet sted?
ja nemli og uden at have dårlig samvittighed

> Netop det at kunne prøve varen (og i øvrigt reklamere) hos en lokal, må
> være
> de 600,- værd.

hmm måske. Men det er nok ikke noget vi bliver enige om.
EOD

Fra : 2

Dato : 24-06-07 09:33

On 22 Jun 2007 10:10:52 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

> [...]
>du handler et andet sted?
>
>Netop det at kunne prøve varen (og i øvrigt reklamere) hos en lokal, må være

Hvorfor er priserne i DK ikke lavere end i Tyskland. Istedet for
hos danskere køber uden lands, kunne DK jo have konkurrence dygtige
priser, så selv tyskere handlede i DK!
Så ingen grund til ynk.

Hvis DK forhandlere har en fair pris, så er der jo ingen grund til at
købe uden lands. En guld pris kan også være for dyr!

For det er ret plat at man kan købe ting fx i tyskland betale porto
også, og så spare rigtig mange procent, istedet for at gå til lokal
og købe uden fragt og så betale en kæmpe pris!!

Torben

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 24-06-07 10:35

On Sun, 24 Jun 2007 10:32:31 +0200, 2 wrote:

> Hvorfor er priserne i DK ikke lavere end i Tyskland. Istedet for
> hos danskere køber uden lands, kunne DK jo have konkurrence dygtige
> priser, så selv tyskere handlede i DK!

Måske fordi, de ikke kan få varerne til samme indkøbspris som f.eks Louis,
Polo og Hein-Gericke - grundet volumen.

Dertil kommer så afvigelser som f.eks momssatsen; helt ærligt, du kan ikke
have tænkt meget over det indlæg, før du postede.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 14:12

On 24 Jun 2007 09:35:13 GMT, Sonny T. Larsen wrote:

> helt ærligt, du kan ikke
> have tænkt meget over det indlæg, før du postede.

Jeg havde engang en kontormaskineforretning, her kom mange studerende, og
firmaer i øvrigt, ind og fik vejledning i valg af skrivemaskinemodel.
Herefter gik en del af dem ud og købte varen i Bilka, eller Lomax, eller
hvor nu tilbuddet lige var.

Fakta er, at jeg ikke har kontormaskineforretning mere, og det har jeg det
fint med. Lad dø hvad ikke er levedygtigt, så enkelt er det. Købmanden har
fundet en vej til overlevelse, det burde mc-forhandleren også finde, ellers
kan han ryge samme vej som min forretning. Men nogle mc-forhandlere har
IMHO lidt samme flæbementalitet som pladebranchen. Ingen har forhindret
mc-branchen i at indgå kæder, f.eks. med Louis eller HG.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr