Kølervædske vs. lak
Fra : Torben Scheel

Dato : 19-06-07 12:29

Min TDM er vådligger - den har en utæt kobberpakning ved termostathuset,
der befinder sig over ventildækslet. Cylindrenes fremadhældning sørger
for at det tabte kølervæske kan løbe frem over dækslet, hvorefter det
spredes til hele motoren hvor det tørrer ind med en masse små
kalkpletter som resultat. Utætheden kommer vist kun ved høje
omdrejninger, så det er begrænset hvad jeg mister med min sædvanlige
morfarkørsel.

Det bliver naturligvis klaret på garantien, men Fisker har først tid d.
16/7, så indtil da ville jeg jo gerne være sikker på at motorlakeringen
ikke tager skade. Kølervæsken er den sædvanlige grønne.

Hvad siger sagkundskaben?

--
vh
Torben - ny skudsikker MC - bah, humbug.

Fra : Jakob

Dato : 19-06-07 14:08

Der er ikke noget i kølevæske der kan ødelægge din lak - tag evt. en
klud med så slipper du for pletterne (der ikke er kalk). Hvis du er af
den rigtig nervøse type, kan du skifte kølevæsken ud med vand
(destilleret), indtil det blivler lavet.

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-06-07 14:11

Jakob wrote:

> [...]
> den rigtig nervøse type, kan du skifte kølevæsken ud med vand
> (destilleret), indtil det blivler lavet.

Doh - selvfølgelig er det ikke kalk

Tak for svaret - den bliver rengjort lidt ofte, og efterfyldt med
demineraliseret vand - destilleret er ikke til at få.

--
vh
Torben

Fra : Jakob

Dato : 19-06-07 14:34

Torben Scheel wrote:
> Tak for svaret - den bliver rengjort lidt ofte, og efterfyldt med
> demineraliseret vand - destilleret er ikke til at få.

Ja - det var også det jeg ville have skrevet, hvis jeg havde tænkt mig
om (Shell ville iøvrigt have kr 23,- for en liter sidst jeg stod og
manglede - evian var billigere)

--
Jakob, 748SP+749S