Startnøgle ryger ud i "ON" positi
Fra : HC

Dato : 19-06-07 09:46

Min gamle MC (GPZ500S) har fået en lidt tvivlsom "feature" - jeg har
nyligt opdaget at nøglen kan tages ud når den står i "ON" positionen. Er
det sådan en "Nååå, du skal da bare lige stramme.."-situation eller skal
jeg betragte det som en permanent ny funktionalitet? :)

/HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2007

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-06-07 10:19

HC wrote:
> [...]
> det sådan en "Nååå, du skal da bare lige stramme.."-situation eller skal
> jeg betragte det som en permanent ny funktionalitet? :)

Mon ikke bare, nøgle og cylinder er godt og grundigt slidt? Prøv om du
kan starte den med nøglen til din træde-cykels lås - det kunne man
nemlig på min gamle bil :)

--
Ole Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-07 10:23

> [...]
> det sådan en "Nååå, du skal da bare lige stramme.."-situation eller skal
> jeg betragte det som en permanent ny funktionalitet? :)

Hvis din nøgle ikke er meget slidt så regn med at det er låsen der er så
slidt at en tygget ispind er tilstrækkelig til at betjene den ....

Men kan du stadig læse et nøglenummer så lad f.eks DANI autonøgler om at
skære dig en ny ud fra nummeret.

Fra : Perminator

Dato : 19-06-07 21:59

"HC" <skrev i en meddelelse
> [...]
> det sådan en "Nååå, du skal da bare lige stramme.."-situation eller skal
> jeg betragte det som en permanent ny funktionalitet? :)

Jeg ville anse låsen for værende meget slidt. Der er ingen grund til at tro,
at kontakterne i låsen ikke også er slidte.
Derved får du uønskede spændingsfald, (dårligt lys osv) på grund af
overgangsmodstanden, Og hvis generatoren føler på det samme sted, tror den
at der bliver brugt en masse strøm, hvorfor den så hælder for mangeVolt på
batteriet.
En ond cirkel truer.
Prøv at læse Gruby´s meget lærerige skriverier om strømmen. fx.
http://www.gruby.dk/mc_el_for_sjov.htm. Der er også skrevet rigtig meget på
Ducati´s site af samme forfatter om dette emne.
Jeg har selv oplevet et totalt strøm-blackout i tredie position på en
trafikeret hollandsk motorvej, pga en defekt lås. Det er ikke det sjoveste,
når der ikke er motorkraft, eller mulighed for at give signaler i en
nødsituation
Mit råd er at skifte låsen. før du får udviklet alt for mange afhjæpende
procedurer.

vh
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 19-06-07 23:24

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> batteriet.
> En ond cirkel truer.

> Mit råd er at skifte låsen. før du får udviklet alt for mange afhjæpende

EMGO tændingslås står i MC nøglen til kr.476,00. Kavasaki flere modeller,
der i blandt GPZ 500 S: varenr. 171101

mvh Jens
Sydals