Hejsa Alle,
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87wsy0koy5.fsf@gmail.com...
> "Kim J." <BL320@get2net.dk> writes:
>
>> Det er vist samme bremsere der er på de pågældende maskiner. Jeg har
>> lige investeret i en R1'er, som skal have nye
>> bremseklodser. Traditionel skal man have kalibrere afmonteret når
>> man skifter bremseklodser. Er der mon en smartere måde på pågældende
>> modeller? Jeg har bestilt original værkstedsbog, men ikke fået den
>> endnu.
>
> Det er nu så simelt som at hive hårnålesplitterne ud af låsepindene
> med en spidstang og derefter hive låsepindene ud. Så kan du løfte
> klodserne op. Dernæste er det nok en god idé at rense bremsestemplerne
> for at skåne gummiringene, da de nye klodser maser dem længere ind end
> de slidte.
Man skal vel afmontere kalibrene? på den gamle traditionelle måde, he he...
>> De store blå skruer står jo og lyser fristende, mon de har en
>> ekstrem smart funktion, eller er de bare ind til bremsecylindrene?
>
> Svjh. siger værkstedshåndbogen at man aldrig må skrue på dem.
> --
> mvh Jes Vestervang (ex fzs600) @ SV1000S & DT125R
Flotte skruer
De skriger jo efter: Skru mig ud, he he...
Venter på bremseklodser og værkstedsmanual. Piller ikke ved noget, og slet
ikke bremsere, hvis jeg ikke er 101% sikker på at det er korrekt det jeg
gør!
For øvrigt fed cykel, sådan en R1'er, men udnytte den på offentlig vej,
hmmm... tager fotovognene også billeder ud gennem forruden når man bliver
blitzet? Tror den er sjovere på bane end på offentlig vej? Suk!
Hygge hejsa her fra
Kim