/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny MC - overvejelser
Fra : Niels Pein


Dato : 18-06-07 22:49

Hej gruppe.

TransAlp'en er ved at være lidt slidt, og jeg overvejer noget nyt. Jeg vil
gerne have en mere touringpræget maskine med noget mere "bøf" i. Sådan lidt
i "BMW land", men de er lidt rigeligt dyre. Prisen er desværre ikke helt
uden betydning.
Jeg har tidligere haft Honda CX 650 E og Yamaha XJ 900, og vil gerne tilbage
til en touringmaskine (helst en stor een) efter at de seneste 157.000 km.
har været på en TransAlp.
Men mit fremtidige kørselsbehov vil være mindre og mere hobbypræget end
tidligere, dog krydret med udlandstouring.

Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over det
gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil), et tilsyneladende godt
bagsæde til konen, og prisen.
Hvad er dfm panelets dom over denne cykel?

Jeg synes kåben ser lidt lille ud på billedet. Ja ok, så kan man åbenbart få
en TPC bundkåbe der passer til, til ca. 3.700. Der skal helt sikkert tasker
på min MC, og så er der IMHO mere balance over udseendet med en fuldkåbe.
Men en naked model (GSF 1250 A) er 15.000 billigere. Kan man få en fornuftig
fuldkåbe og montere på en naked bandit? (vi snakker stadig om motorcykler
)

Med venlig hilsen
Niels
TransAlp '91 (endnu)



 
 
Ukendt (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-07 22:59




"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4676fde2$0$7233$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> TransAlp'en er ved at være lidt slidt, og jeg overvejer noget nyt. Jeg vil
> gerne have en mere touringpræget maskine med noget mere "bøf" i. Sådan
> lidt i "BMW land", men de er lidt rigeligt dyre. Prisen er desværre ikke
> helt uden betydning.
> Jeg har tidligere haft Honda CX 650 E og Yamaha XJ 900, og vil gerne
> tilbage til en touringmaskine (helst en stor een) efter at de seneste
> 157.000 km. har været på en TransAlp.
> Men mit fremtidige kørselsbehov vil være mindre og mere hobbypræget end
> tidligere, dog krydret med udlandstouring.
>
> Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over det
> gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil), et tilsyneladende godt
> bagsæde til konen, og prisen.
> Hvad er dfm panelets dom over denne cykel?
>
> Jeg synes kåben ser lidt lille ud på billedet. Ja ok, så kan man åbenbart
> få en TPC bundkåbe der passer til, til ca. 3.700. Der skal helt sikkert
> tasker på min MC, og så er der IMHO mere balance over udseendet med en
> fuldkåbe.
> Men en naked model (GSF 1250 A) er 15.000 billigere. Kan man få en
> fornuftig fuldkåbe og montere på en naked bandit? (vi snakker stadig om
> motorcykler )
>
> Med venlig hilsen
> Niels
> TransAlp '91 (endnu)




Ja bedre moment får du ikke ;))


>
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44588


--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



HC (19-06-2007)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 19-06-07 09:27

PE wrote:

>> Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over det
>> gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil),
> Ja bedre moment får du ikke ;))

Bandit 1250: 1255cc / 72kW / 108 Nm
CB1300: 1284cc / 85 kW / 117 Nm

Godt så ;)

/HC

Ukendt (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-07 09:43



--

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
news:4677934e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> PE wrote:
>
>>> Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over det
>>> gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil),
>> Ja bedre moment får du ikke ;))
>
> Bandit 1250: 1255cc / 72kW / 108 Nm
> CB1300: 1284cc / 85 kW / 117 Nm
>
> Godt så ;)
>
> /HC

Klippet fra DBA

Vi har kørt den nye vandkølede Suzuki Bandit i både ind- og udland og er
dybt imponerede over maskinens poerformance og anvendelighed. Intet andet
sted får du 98 hk, 1098 Nm

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



HC (19-06-2007)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 19-06-07 09:51

PE wrote:

>> Bandit 1250: 1255cc / 72kW / 108 Nm
>> CB1300: 1284cc / 85 kW / 117 Nm
>> Godt så ;)

> Klippet fra DBA
> Vi har kørt den nye vandkølede Suzuki Bandit i både ind- og udland
> og er dybt imponerede over maskinens poerformance og anvendelighed.
> Intet andet sted får du 98 hk, 1098 Nm

Nå, men hvis det står i DBA så må det jo være rigtigt ;)

/HC


--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2007

Torben Scheel (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-06-07 10:16

HC wrote:
> PE wrote:
>
>>> Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over
>>> det gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil),
>> Ja bedre moment får du ikke ;))
>
> Bandit 1250: 1255cc / 72kW / 108 Nm
> CB1300: 1284cc / 85 kW / 117 Nm
>

FJ1200 1986 : 1188ccm / 96kW / 108 Nm.

...wow.. ..suzuki har gjort det igen.. ..gab..

--
vh
Torben - alt over 3000rpm er sjovt. Men sjældent nødvendigt

HC (19-06-2007)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 19-06-07 10:31

Torben Scheel wrote:

>> Bandit 1250: 1255cc / 72kW / 108 Nm
>> CB1300: 1284cc / 85 kW / 117 Nm
> FJ1200 1986 : 1188ccm / 96kW / 108 Nm.

Lidt fesent moment der, hva'?


--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2007

Torben Scheel (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-06-07 10:50

HC wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>>> Bandit 1250: 1255cc / 72kW / 108 Nm
>>> CB1300: 1284cc / 85 kW / 117 Nm
>> FJ1200 1986 : 1188ccm / 96kW / 108 Nm.
>
> Lidt fesent moment der, hva'?
>
Joo, deet. Hvad havde Honda i '86?

--
vh
Torben

HC (19-06-2007)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 19-06-07 10:53

Torben Scheel wrote:

>> Lidt fesent moment der, hva'?
> Joo, deet. Hvad havde Honda i '86?

Sikkert en del mindre ;) Tror ikke de store CB'er kom før sidst i 90'erne :)


--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Torben Scheel (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-06-07 11:35

HC wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>>> Lidt fesent moment der, hva'?
>> Joo, deet. Hvad havde Honda i '86?
>
> Sikkert en del mindre ;) Tror ikke de store CB'er kom før sidst i
> 90'erne :)
>
>
VF 1100 S var godt med :
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_vf_1100_s_sabre_v65_1984.php

--
vh
Torben


Anders Majland (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-06-07 23:02

> TransAlp'en er ved at være lidt slidt, og jeg overvejer noget nyt.

Som i noget fabriksnyt eller bare noget der stradig har langt til de første
100.000km ?

Har du overvejet Honda Africa Twin, Honda Varadeo eller Yamaha Super Tenere
eller de nyere TDM'er ?

Stadig mere bøf end ta'en men i samme stil for du kan vel alligevel ikke
lade være med at dreje ned af af en skovsti hvis den ser hyggelig ud ?

/Anders - der har brugt eftermiddagen på at banke rust på XT'en - Ja nærmest
bogstaveligt.Den har ikke været ude at køre siden snestormen for måneder
siden hvor jeg konstaterede at kædekittet var færdigt ...




Niels Pein (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 18-06-07 23:37

"Anders Majland" skrev ...
>
> Som i noget fabriksnyt eller bare noget der stradig har langt til de
> første 100.000km ?
>
Dum som jeg er, har jeg en svaghed for at købe nyt.

> Har du overvejet Honda Africa Twin, Honda Varadeo eller Yamaha Super
> Tenere eller de nyere TDM'er ?
>
Ja, men nej.

> Stadig mere bøf end ta'en men i samme stil for du kan vel alligevel ikke
> lade være med at dreje ned af af en skovsti hvis den ser hyggelig ud ?
>
Jeg vil have en (noget) større maskine til gaden, og TransAlp'en er allerede
for stor til offroad. De to ting kan IMHO ikke forenes i een maskine, så
nej, det skal ikke være Varadero eller sådan noget.
Jeg tror ikke jeg kommer i gang med offroad igen. Det vil kræve en kæmpe
træningsindsats. Mit knæ er faktisk bare blevet værre efter den store
knæoperation sidste år.
Og hvis vi bare snakker grusveje, så kan det jo forceres på en hvilken som
helst maskine, også en Bandit 1250.
--
Mvh.
Niels



Torben Scheel (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-06-07 06:22

Niels Pein wrote:
>
>> Har du overvejet Honda Africa Twin, Honda Varadeo eller Yamaha Super
>> Tenere eller de nyere TDM'er ?
>>
> Ja, men nej.

Hvis du har lange stænger som jeg oven i det dårlige knæ, så ville jeg
genoverveje.

--
vh
Torben - Lange stænger og TDM

Anders Majland (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 19-06-07 09:36

>> Som i noget fabriksnyt eller bare noget der stradig har langt til de
>> første 100.000km ?
>>
> Dum som jeg er, har jeg en svaghed for at købe nyt.

Hvis du alligevel beholder den til den er slidt op er det nok heller ikke
dyrere end brugt - og der er da noget særligt ved en fabriksny maskine ...

> Og hvis vi bare snakker grusveje, så kan det jo forceres på en hvilken som
> helst maskine, også en Bandit 1250.

Hehe - glæder mig til at se dig/den med knopdæk

Men du har da ret i at hyggekørsel på grus/jord sagtens kan foregå på
gadedæk - mudder og løst sand undtaget (det var så 2 tilt til at lære det


/A



"J.C.Kløve" (18-06-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 18-06-07 23:05

Niels Pein skrev:
> Hej gruppe.
>
> TransAlp'en er ved at være lidt slidt, og jeg overvejer noget nyt. Jeg vil
> gerne have en mere touringpræget maskine med noget mere "bøf" i. Sådan lidt
> i "BMW land", men de er lidt rigeligt dyre. Prisen er desværre ikke helt
> uden betydning.
> Jeg har tidligere haft Honda CX 650 E og Yamaha XJ 900, og vil gerne tilbage
> til en touringmaskine (helst en stor een) efter at de seneste 157.000 km.
> har været på en TransAlp.
> Men mit fremtidige kørselsbehov vil være mindre og mere hobbypræget end
> tidligere, dog krydret med udlandstouring.
>
> Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over det
> gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil), et tilsyneladende godt
> bagsæde til konen, og prisen.
> Hvad er dfm panelets dom over denne cykel?
>
> Jeg synes kåben ser lidt lille ud på billedet. Ja ok, så kan man åbenbart få
> en TPC bundkåbe der passer til, til ca. 3.700. Der skal helt sikkert tasker
> på min MC, og så er der IMHO mere balance over udseendet med en fuldkåbe.
> Men en naked model (GSF 1250 A) er 15.000 billigere. Kan man få en fornuftig
> fuldkåbe og montere på en naked bandit? (vi snakker stadig om motorcykler
> )

Ja jeg syntes man får rigtig meget motorcykel for pengene!

Jeg har svært ved at se hvem der tilbyder noget bedre i samme katagori -
udover de der altid råber "skruzuki" og andre udefinerbare tåbeligheder
(men hvad noget skal man vel sige der berettiger en overpris)

Den får pæne anmeldelser (har ikke selv prøvet den endnu, men der kommer
jo en sommerferie, så hvem ved), så hvis du er til den type MC, og
økonomien passer ser jeg ikke nogen grund til ikke at investere.

Jeg ville købe med kåbe, og lade dette følge af en TCP - de er ikke lige
det bedste produkt der fås for penge, men de er da til at betale, og
med rette montage og opmærksomhed på om der er spændinger holder selv en
TCP kåbe udmærket.
Alternativet er en komplet kåbe eftermonteret, og der er jeg ikke løbet
over nogen der gør noget godt for en motorcykels helhedsindtryk :-/ -
igen IMO.

Prøv evt at se om du kan finde en JMV-concept kåbe til banditten, de er
ofte noget pænere IMO,(baseret på observationer af andre MC'er end
banditten) men også noget sværere at skaffe (læs jeg har fundet 2
italienske forhandlere der driver nethandel, men ingen danske
importørere.) Prismæssigt er de ikke meget dyrere - hvad jeg har set end
TCP.

Held og lykke med at finde en ny MC, hvad end det måtte blive.
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Per K. Nielsen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 19-06-07 06:46

On Mon, 18 Jun 2007 23:49:23 +0200, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

>Jeg synes kåben ser lidt lille ud på billedet. Ja ok, så kan man åbenbart få
>en TPC bundkåbe der passer til, til ca. 3.700. Der skal helt sikkert tasker
>på min MC, og så er der IMHO mere balance over udseendet med en fuldkåbe.
>Men en naked model (GSF 1250 A) er 15.000 billigere. Kan man få en fornuftig
>fuldkåbe og montere på en naked bandit? (vi snakker stadig om motorcykler

Er du sikker på at TCP bundkåben passer på den nye 1250'er?
Det tog et stykke tid før de var leveringsdygtige i en til 650'eren da
den skiftede fra 600 til 650.

Anyway, bundkåben er efter min mening 95% kosmetisk, men det er vist
også det du går efter.
Topkåben på 650S ser nok lille ud, men er efter min mening
tilstrækkelig. Jeg får dog en del turbulens om hjelmen, men det er
tilsyneladende fordi jer er 10cm for høj eller lav. Hvis jeg dukker
eller hæver mig 10cm er der næsten ingen turbulens.

Jeg har ikke set fuldkåber til N-modellerne.

Ole Hansen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 19-06-07 10:17

Niels Pein wrote:

> Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over det
> gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil), et tilsyneladende godt
> bagsæde til konen, og prisen.
> Hvad er dfm panelets dom over denne cykel?

Den får rigtig pæne ord med sig i diverse anmeldelser. Direkte
konkurrent til den er Honda CBF1000 - men den er også næsten 30.000,-
dyrere.. :-/ Den kører i øvrigt ganske fortrinligt - altså CBF'en :)

> Jeg synes kåben ser lidt lille ud på billedet. Ja ok, så kan man åbenbart få
> en TPC bundkåbe der passer til, til ca. 3.700. Der skal helt sikkert tasker
> på min MC, og så er der IMHO mere balance over udseendet med en fuldkåbe.
> Men en naked model (GSF 1250 A) er 15.000 billigere. Kan man få en fornuftig
> fuldkåbe og montere på en naked bandit? (vi snakker stadig om motorcykler
> )

Mmmhhh... Jeg synes meget ofte, at eftermarkedskåber ser påklistrede ud.
De er sjældent, designet harmonerer med resten af cyklen. Men, men -
smag og behag :)

Personligt kunne jeg meget nemt blive fristet af en cykel som Bandit'en.
Temperamentsmæssigt passer vi godt sammen :)

> Med venlig hilsen
> Niels
> TransAlp '91 (endnu)

--
Ole Hansen

Ole Schultz (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ole Schultz


Dato : 19-06-07 12:28

On Tue, 19 Jun 2007 11:16:38 +0200, Ole Hansen <moped@get2net.dk>
wrote:

>Den får rigtig pæne ord med sig i diverse anmeldelser. Direkte
>konkurrent til den er Honda CBF1000 - men den er også næsten 30.000,-
>dyrere.. :-/ Den kører i øvrigt ganske fortrinligt - altså CBF'en :)
>

Prøvede CBF600 og 1000 forrige weekend og 1000'eren kører da ok.
Men hold op hvor er den lav gearet!
Vindskærmen er heller ikke ilstrækkelig, er 195 cm høj.

Tog mig selv i flere gange at skite til 6. ved f.eks 80-100 stykker,
og jeg var allerede i 6.

Svjh husker roterer den 5 k RPM ved 120 imod min DL-1000 som kører 1K
RPM mindre ved samme hastighed.

mvh Ole


Armand (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-07 16:09


"Ole Schultz" <schultz@fjerndette.pc.dk> skrev i en meddelelse
news:q5ff7311a3c2opmjenjj71mqie85lgrfal@4ax.com...
>
> Prøvede CBF600 og 1000 forrige weekend og 1000'eren kører da ok.
> Men hold op hvor er den lav gearet!
>
Og hvad er du nu galt i dét??
Snakken går for en stor del på drejningsmoment og jo lavere gearing desto
større drejningsmoment på baghjulet.

--
Armand.



Ole Schultz (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ole Schultz


Dato : 19-06-07 16:43

On Tue, 19 Jun 2007 17:09:26 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>
>"Ole Schultz" <schultz@fjerndette.pc.dk> skrev i en meddelelse
>news:q5ff7311a3c2opmjenjj71mqie85lgrfal@4ax.com...
>>
>> Prøvede CBF600 og 1000 forrige weekend og 1000'eren kører da ok.
>> Men hold op hvor er den lav gearet!
>>
>Og hvad er du nu galt i dét??
>Snakken går for en stor del på drejningsmoment og jo lavere gearing desto
>større drejningsmoment på baghjulet.

Det er rigtigt at gearingen kan være så høj at det smadrer selv det
største moment.

Synes bare at 1000'eren imo snurrer ligeså hurtigt som en 600'er og
imo mener jeg at den godt kunne være gearet højere.

Men nu er jeg jo også vant til en V2'er

mvh Ole


Ukendt (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-07 18:45

On Tue, 19 Jun 2007 17:42:47 +0200, Ole Schultz wrote:

> Men nu er jeg jo også vant til en V2'er

Mit gæt er, at Du er ved at tæve krumtaplejerne godt og grundigt i stykker
på din DL :-/ Netop SV/DL motoren skal have lov til at løbe frit, dvs. 120
Km/t. ved 4.000 omdrejninger er rent sejgpineri. Og i øvrigt så lavt at
man dårligt kan tale om moment fra V-motoren.

Sådan fra egen erfaring:
VTR-F ikke under 4.500 rpm.
SV1K ikke under 5.500 rpm.
R1200S ikke under 4.000 rpm.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Ole Schultz (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ole Schultz


Dato : 19-06-07 19:56

On Tue, 19 Jun 2007 19:44:31 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Mit gæt er, at Du er ved at tæve krumtaplejerne godt og grundigt i stykker
>på din DL :-/ Netop SV/DL motoren skal have lov til at løbe frit, dvs. 120
>Km/t. ved 4.000 omdrejninger er rent sejgpineri. Og i øvrigt så lavt at
>man dårligt kan tale om moment fra V-motoren.
>
>Sådan fra egen erfaring:
>VTR-F ikke under 4.500 rpm.
>SV1K ikke under 5.500 rpm.
>R1200S ikke under 4.000 rpm.


Hej Orla.

Jeg vil nu ikke mene at jeg er igang med at mishandle min DL'er.

Jeg kan tydelig høre/mærke hvis den går for lavt og hvis så gearnes
der ned.

I de lave gear (1-4) skal den helst rotere 3.000 rpm eller mere.
5-6 og skal den helst have 3.500 rpm eller mere. Men det er jo mere
eller mindre typisk for en 'stor' V2'er.

Men fra 3.500 rpm og opad, så er der ingen vibrationer at høre / mærke
andet end de alm. vibrationer.

og det med at den intet moment har ved 4000 rpm passer altså ikke.
Den yder ca. 82 nm ved 4000 rpm og max 101 nm ved 6400 rpm.

http://www.akrapovic-exhaust.com/main/catalog/suzuki/V_strom1000_2004/slip_on_SPser/chart.html

mvh Ole


Ukendt (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-07 22:23

On Tue, 19 Jun 2007 11:16:38 +0200, Ole Hansen wrote:

> Mmmhhh... Jeg synes meget ofte, at eftermarkedskåber ser påklistrede ud.
> De er sjældent, designet harmonerer med resten af cyklen. Men, men -
> smag og behag :)

Netop CB1300 så jeg på Gl. Estrup med en aldeles nydelig "helkåbe"
monteret. Underdelen passede perfekt i design og stil, så det kan lade sig
gøre.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw Nu autentisk foto touringstyle
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

google@pein.dk (19-06-2007)
Kommentar
Fra : google@pein.dk


Dato : 19-06-07 12:03

On 19 Jun., 11:16, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> HC wrote:
> > PE wrote:
>
> >>> Har kigget (i MC Revyen) på en Suzuki Bandit 1250. Er imponeret over
> >>> det gode moment ved lave omdrejninger (lige min stil),
> >> Ja bedre moment får du ikke ;))
>
> > Bandit 1250: 1255cc / 72kW / 108 Nm
> > CB1300: 1284cc / 85 kW / 117 Nm
>
> FJ1200 1986 : 1188ccm / 96kW / 108 Nm.
>
> ..wow.. ..suzuki har gjort det igen.. ..gab..
>
Glem ikke at jeg skrev "ved lave omdrejninger"!

CB1300: 117 Nm ved 5.500 omdr.
FJ1200: 108 Nm ved 7.500 omdr.
GSF1250: 108 Nm ved 3.700 omdr.

Ja korrekt: Maks. moment ved 3.700 omdr. Tag den!

Dagligdagssituationen (i hvert fald for mig) er jo den, at man ligger
bag en lastbil et kort stykke i højeste gear, og ikke lige gider
skifte gear ned og op igen når man smutter forbi. I den situation
tillader jeg mig at tvivle på, at de to andre ovennævnte kan følge med
den store Bandit.
Eller man kører hyggetur på de små veje, evt. nogle snedige bjergveje
i Schweiz, og man gider ikke konstant køre rundt med +6000 omdr. men
vil alligevel gerne have nogle kræfter til rådighed blot vej at dreje
håndtaget.

Nu skulle det jo nødigt læses som om jeg ikke kan finde ud af at
skifte gear, jeg kan bare godt lide at køre dovent. Ræs køres jo som
bekendt kun på lukket bane.
--
Mvh. Niels


Orla Pedersen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 19-06-07 12:51

google@pein.dk wrote:

> CB1300: 117 Nm ved 5.500 omdr.
> FJ1200: 108 Nm ved 7.500 omdr.
> GSF1250: 108 Nm ved 3.700 omdr.

> Ja korrekt: Maks. moment ved 3.700 omdr. Tag den!

Ja, og ? Lortet er vel så højt gearet, at momentet på baghjulet alligevel
er ikke eksisterende :-/

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment/index.html hvis at Du skulle
have glemt det.

mvh
Orla, "makita" med enormt krumtapmoment, som bliver til ahemm, ganske
almindeligt baghjulsmoment.


Torben Scheel (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-06-07 13:04

google@pein.dk wrote:
>>
>> ..wow.. ..suzuki har gjort det igen.. ..gab..
>>
> Glem ikke at jeg skrev "ved lave omdrejninger"!
>
> CB1300: 117 Nm ved 5.500 omdr.
> FJ1200: 108 Nm ved 7.500 omdr.
> GSF1250: 108 Nm ved 3.700 omdr.
>
> Ja korrekt: Maks. moment ved 3.700 omdr. Tag den!

At den har max moment ved lave omdrejninger betyder jo bare at det
falder højere oppe. Nu har jeg ikke lige en momentkurve over FJ, men jeg
skal hilse og sige at den føles ret flad. Jeg gætter på at den er over
100Nm ved 3.700 o/min.

> Dagligdagssituationen (i hvert fald for mig) er jo den, at man ligger
> bag en lastbil et kort stykke i højeste gear, og ikke lige gider
> skifte gear ned og op igen når man smutter forbi. I den situation
> tillader jeg mig at tvivle på, at de to andre ovennævnte kan følge med
> den store Bandit.

Næh, måske ikke. Men husk at FJ'eren er 21 år ældre. Jeg er stadig ikke
imponeret. Desuden vil FJ'eren bringe en sikkert forbi både den oversete
hænger og forvognen, fordi momentet ikke falder

> Eller man kører hyggetur på de små veje, evt. nogle snedige bjergveje
> i Schweiz, og man gider ikke konstant køre rundt med +6000 omdr. men
> vil alligevel gerne have nogle kræfter til rådighed blot vej at dreje
> håndtaget.

Moment er dejligt, men det får mig ikke til at købe en dieselbil (eller
en suzuki for den sags skyld)

--
vh
Torben

Moller (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-06-07 21:19

Torben Scheel skrev:

> Moment er dejligt, men det får mig ikke til at købe en dieselbil (eller
> en suzuki for den sags skyld)

   Hvad har en Diesel bil med moment at gøre ??? det er da ikke
eksisterende i min Saxo 1,5D ;)

--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Leise ist scheisse

Torben Scheel (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-06-07 07:01

Moller wrote:

> Hvad har en Diesel bil med moment at gøre ??? det er da ikke
> eksisterende i min Saxo 1,5D ;)
>
Det er større end i en DATSUN-NISSAN CHERRY 1.5 GL benziner. EOD.

--
vh
Torben

HC (19-06-2007)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 19-06-07 13:12

google@pein.dk wrote:

> Nu skulle det jo nødigt læses som om jeg ikke kan finde ud af at
> skifte gear, jeg kan bare godt lide at køre dovent.

Fra http://www.motorbikestoday.com/reviews/Articles/hon_cb1300.htm :

"The CB1300 was a pretty impressive bike to ride and to be seen on, and
I think that hits the nail on the head when it come to buying and owning
one of these big retro bikes. There's not much out there that is as
physically impressive as the CB, with its huge engine, enormous tank,
even more enormous silencer and a prescence that demands respect. Yes
it's a bike to impress on, to pose, to cruise around with ease and
comfort and accelerate away without fuss and bother or the need to
change gear."

Jeg er nemlig også for doven til at skifte gear ;)

På bundlinien er det jo iøvrigt et spørgsmål om personlig smag, for rent
teknisk ligger de maskiner jo rimelig tæt på hinanden. Når der er
linealer i rummet, er det dog blot et spørgsmål om tid før drengene
begynder at måle!

/HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Torben Scheel (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-06-07 13:34

HC wrote:

> Fra http://www.motorbikestoday.com/reviews/Articles/hon_cb1300.htm :
>
> "The CB1300 was a pretty impressive bike to ride and to be seen on, and
> I think that hits the nail on the head when it come to buying and owning
> one of these big retro bikes. There's not much out there that is as
> physically impressive as the CB, with its huge engine, enormous tank,
> even more enormous silencer and a prescence that demands respect. Yes
> it's a bike to impress on, to pose, to cruise around with ease and
> comfort and accelerate away without fuss and bother or the need to
> change gear."

Fra http://charles.robinsontwins.org/fj/cycle_89.html

"The FJ powerplant does more before 3500 rpm than most engines do all
day. At that engine speed, 60.6 foot-pounds of torque are available. The
FZR1000 can't work up to that until 3000 rpm later. As to horsepower, at
engine speeds most common in street riding, the FJ buries the upstart
FZR with 10 to 15 horsepower more all the way from 3500 to 7500 rpm. The
FJ's 102.7 peak comes at 8500, right where the FZR's power curve
steepens on its way to 114.9 horses at 10,000.

Such compelling power, combined with almost armchair-like comfort, makes
it hard to fault the FJ in its role as traffic-blaster and
road-swallower par excellence. Recruit a passenger, strap on some soft
luggage, and try to conceive of a more pleasant long-distance,
high-performance conveyance."

> Jeg er nemlig også for doven til at skifte gear ;)
>
> På bundlinien er det jo iøvrigt et spørgsmål om personlig smag, for rent
> teknisk ligger de maskiner jo rimelig tæt på hinanden. Når der er
> linealer i rummet, er det dog blot et spørgsmål om tid før drengene
> begynder at måle!
>
Jeps, og superlativer kan man altid finde

--
vh
Torben


Armand (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-07 16:07


<google@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:1182250997.697256.184940@n60g2000hse.googlegroups.com...
On 19 Jun., 11:16, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>
>> CB1300: 117 Nm ved 5.500 omdr.
>> FJ1200: 108 Nm ved 7.500 omdr.
>> GSF1250: 108 Nm ved 3.700 omdr.
>>
> Ja korrekt: Maks. moment ved 3.700 omdr. Tag den!
> Dagligdagssituationen (i hvert fald for mig) er jo den, at man ligger
> bag en lastbil et kort stykke i højeste gear, og ikke lige gider
> skifte gear ned og op igen når man smutter forbi...........
>
Og hvad har dét så lige med sagen at gøre?

--
Armand.
(der puster gløder)



Niels Pein (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 19-06-07 20:53

"Armand" skrev ...
>
> <google@pein.dk> skrev i en meddelelse ...
> On 19 Jun., 11:16, Torben Scheel wrote:
>>
>>> CB1300: 117 Nm ved 5.500 omdr.
>>> FJ1200: 108 Nm ved 7.500 omdr.
>>> GSF1250: 108 Nm ved 3.700 omdr.
>>>
>> Ja korrekt: Maks. moment ved 3.700 omdr. Tag den!
>> Dagligdagssituationen (i hvert fald for mig) er jo den, at man ligger
>> bag en lastbil et kort stykke i højeste gear, og ikke lige gider
>> skifte gear ned og op igen når man smutter forbi...........
>>
> Og hvad har dét så lige med sagen at gøre?
>
Jeg har altid hørt at en MC motor er mere smidig hvis der er stor forskel på
de omdrejninger hvor der er maks. moment og de omdrejninger hvor der er
maks. effekt.
Og med en mere smidig motor betyder det mindre om man ligger i det rigtige
gear hvis man lige skal overhale.
Men det er måske bare en myte?

Jeg er ikke ekspert på motorer, og går bare efter hvad jeg hører. Det er
bare lidt bøvlet når man hører modsat rettede "sandheder" fra i øvrigt
pålidelige kilder.
Eller går der bare religion i den fordi vi sammenligner forskellige mærker?
--
Mvh. Niels
Hidtil 2 Honda'er og 2 Yamaha'er og kortvarigt en Kawasaki til konen.



Armand (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-07 21:22


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:46783400$0$98048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Armand" skrev ...
>>
>> <google@pein.dk> skrev i en meddelelse ...
>> On 19 Jun., 11:16, Torben Scheel wrote:
>>>
>>>> CB1300: 117 Nm ved 5.500 omdr.
>>>> FJ1200: 108 Nm ved 7.500 omdr.
>>>> GSF1250: 108 Nm ved 3.700 omdr.
>>>>
>>> Ja korrekt: Maks. moment ved 3.700 omdr. Tag den!
>>> Dagligdagssituationen (i hvert fald for mig) er jo den, at man ligger
>>> bag en lastbil et kort stykke i højeste gear, og ikke lige gider
>>> skifte gear ned og op igen når man smutter forbi...........
>>>
>> Og hvad har dét så lige med sagen at gøre?
>>
> Jeg har altid hørt at en MC motor er mere smidig hvis der er stor forskel
> på de omdrejninger hvor der er maks. moment og de omdrejninger hvor der er
> maks. effekt.
> Og med en mere smidig motor betyder det mindre om man ligger i det rigtige
> gear hvis man lige skal overhale.
> Men det er måske bare en myte?
>
Både-og, velsagtens!
Der er jo en ganske bundet sammenhæng mellem begge værdier og stort moment
ved lave omdrejninger vil også medføre forholdsvis større effekt ved samme
omdrejningstal.
Men når nu det er kurver og faktiske tal relatert til omdrejningstal, så er
det mere relevant at bringe HK'sne, som giver et billede af
accelerationsformåen, ind i snakken istedet :-|

Min mening ang. subj. er at omend at 1250'eren er i færgeklassen, så er den
nok "most punch for the buck's" :-/
Eneste alternativ jeg kan forestille mig (qua prislejet) skulle være SV1000.
Faktisk kan jeg ikke forstå at dén endnu ikke har været lagt på bordet!?

--
Armand.



Moller (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-06-07 21:30

Armand skrev:

> Både-og, velsagtens!
> Der er jo en ganske bundet sammenhæng mellem begge værdier og stort moment
> ved lave omdrejninger vil også medføre forholdsvis større effekt ved samme
> omdrejningstal.
> Men når nu det er kurver og faktiske tal relatert til omdrejningstal, så er
> det mere relevant at bringe HK'sne, som giver et billede af
> accelerationsformåen, ind i snakken istedet :-|

   Det kan vel siges at jo bredere spektret er i mellem gearskiftet, jo
mere behageligt, f.eks. har en Buell også et godt moment i bunden, men
få omdr. efter skal man skifte gear aligevel :( hvor næsten alle de
nævnte maskiner kan operere i et meget stor område rent
hastighedsmæssigt i samme gear ;)

> Min mening ang. subj. er at omend at 1250'eren er i færgeklassen, så er den
> nok "most punch for the buck's" :-/

   Det er hvad en Bandit 12xx model ene og alene opfylder, altså mest
power pr. krone ;) men det er uden at havde vægt/kraft forholdet i
tankerne osv.

> Eneste alternativ jeg kan forestille mig (qua prislejet) skulle være SV1000.
> Faktisk kan jeg ikke forstå at dén endnu ikke har været lagt på bordet!?

   Måske fordi den er svær at sætte pris på grundet dumping startpris
osv... og blandet modtagelse, og så er der tanken om det er en Discount
TL'er ;) men jo, den er som Banditten en cykel der fås meget for
pengende på i sammenhold med andre i Literklassen, som ikke er
supersport dit og dat, samt heller ikke er for gammel ;)


--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Leise ist scheisse

"J.C.Kløve" (19-06-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 19-06-07 22:05

Moller skrev:
> Armand skrev:
>
>> Både-og, velsagtens!
>> Der er jo en ganske bundet sammenhæng mellem begge værdier og stort
>> moment ved lave omdrejninger vil også medføre forholdsvis større
>> effekt ved samme omdrejningstal.
>> Men når nu det er kurver og faktiske tal relatert til omdrejningstal,
>> så er det mere relevant at bringe HK'sne, som giver et billede af
>> accelerationsformåen, ind i snakken istedet :-|
>
> Det kan vel siges at jo bredere spektret er i mellem gearskiftet, jo
> mere behageligt, f.eks. har en Buell også et godt moment i bunden, men
> få omdr. efter skal man skifte gear aligevel :( hvor næsten alle de
> nævnte maskiner kan operere i et meget stor område rent
> hastighedsmæssigt i samme gear ;)
>
>> Min mening ang. subj. er at omend at 1250'eren er i færgeklassen, så
>> er den nok "most punch for the buck's" :-/
>
> Det er hvad en Bandit 12xx model ene og alene opfylder, altså mest
> power pr. krone ;) men det er uden at havde vægt/kraft forholdet i
> tankerne osv.
>
>> Eneste alternativ jeg kan forestille mig (qua prislejet) skulle være
>> SV1000. Faktisk kan jeg ikke forstå at dén endnu ikke har været lagt
>> på bordet!?
>
> Måske fordi den er svær at sætte pris på grundet dumping startpris
> osv...
?? dumping pris?? det er da ret enkelt at gennemskue - dette års model
130k, sidste års eller forrige års model 10k rabat, det kan vel ikke
være dumping? - med mindre det er dumping i forhold til konkurrenterne,
hvor nogen af dem ser ud til at sætte en ære i at skaffe så dyre MC til
danskerne som vel muligt - med fred da være med dem.

> og blandet modtagelse, og så er der tanken om det er en Discount
> TL'er ;)
Vås - intet mindre

TL fik indledningsvist en fantastiks modtagelse, indtil en
motorjournalist crashede en, og ikke kunne få sig til at indrømme at han
havde kørt over evne - Så fik den slag! og nåede aldrig rigtig ud.

SV'eren byder på mere traditionelle løsninger (affjedring fx.)og k5-->
og frem er ydelsesmæssigt stort set på højde med TL'eren

Og de modtagelsen må siges at have været ganske pæn (og jeg mener at
have læst hovedparten af de tilgængelige tests på såvel dansk som engelsk)


---Kim--->
Der spørges på en 1250ccm række4 af en ellers ikke ukendt skribent,
ville dat da være utidigt at foreslå en 1000ccm V2

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Armand (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-07 22:35


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:467844f2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Moller skrev:
>> Armand skrev:
>>
>>> Eneste alternativ jeg kan forestille mig (qua prislejet) skulle være
>>> SV1000. Faktisk kan jeg ikke forstå at dén endnu ikke har været lagt på
>>> bordet!?
>>
>> Måske fordi den er svær at sætte pris på grundet dumping startpris
> ?? dumping pris?? det er da ret enkelt at gennemskue - dette års model
> 130k, sidste års eller forrige års model 10k rabat, det kan vel ikke være
> dumping? -
>
Og de nøgne modellers prisleje á 109 hhv. 115Kkr er da helt ude af
propertioner med hvad man får for pengene hos de øvrige mærker

>> og så er der tanken om det er en Discount TL'er ;)
>
> Vås - intet mindre
> TL fik indledningsvist en fantastiks modtagelse, indtil en motorjournalist
> crashede en, og ikke kunne få sig til at indrømme at han havde kørt over
> evne - Så fik den slag! og nåede aldrig rigtig ud.
>
Fællesnævneren er motoren, som ingen nogensinde har kritiseret for noget -
Jeg læste engang skudsmålet: "almost unbreakable" i et engelsk blad!

> ---Kim--->
> Der spørges på en 1250ccm række4 af en ellers ikke ukendt skribent, ville
> dat da være utidigt at foreslå en 1000ccm V2
>
Tjaeh :-/
Spørgeren har en V2'er i garagen p.t. og har ikke ligefrem fornægtet dén
motortype, omend at han svømmer lidt rundt omkring 1250'eren, så hvorfor
ikke?
Over 40 kg lettere og med 25% højere effekt til samme pris, burde være tunge
argumenter :-/

--
Armand.



Anders Majland (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 19-06-07 23:25

>> Der spørges på en 1250ccm række4 af en ellers ikke ukendt skribent, ville
>> dat da være utidigt at foreslå en 1000ccm V2
>>
> Tjaeh :-/
> Spørgeren har en V2'er i garagen p.t. og har ikke ligefrem fornægtet dén
> motortype, omend at han svømmer lidt rundt omkring 1250'eren, så hvorfor
> ikke?

Sådan en vstrom er jo heller ikke dum, selvom prisen så kun rækker til en
650'eren



Niels Pein (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 19-06-07 23:27

"Armand" skrev ...
>
> ""J.C.Kløve"" skrev ...
>
>> ---Kim--->
>> Der spørges på en 1250ccm række4 af en ellers ikke ukendt skribent, ville
>> dat da være utidigt at foreslå en 1000ccm V2
>>
> Tjaeh :-/
> Spørgeren har en V2'er i garagen p.t. og har ikke ligefrem fornægtet dén
> motortype, omend at han svømmer lidt rundt omkring 1250'eren, så hvorfor
> ikke?

Det er et glimrende forslag Kim. Og jeg har jo også kørt meget på en CX 650
E og været glad for den. Jeg ville gerne have V2'er igen.
Men hvad er mon bagsædekomforten på SV'eren i forhold til GSF'eren. Jeg har
ofte Lisbeth bagpå, og den skal bl.a. bruges til ture til Alperne, men det
halve hus på slæb, derfor også sidetakser.
Er det ikke lidt synd for en SV'er?
Og SV'eren har ikke ABS. Og jeg tipper på den ergonomisk er en af dem man
nemt bliver træt i armene af, hvis der ikke køres sportsligt. Eller ...?

> Over 40 kg lettere og med 25% højere effekt til samme pris, burde være
> tunge argumenter :-/
>
Det er ikke nemt med de specifikationer. Banditten er, ovennævnte tal til
trods, hurtigere fra 0-100 ifølge MC revyen, så enten er der alligevel noget
om det med at moment er noget der rykker, eller også er den langt fra så
højt gearet som Orla fik dømt den til. Og nu tager jeg sikkert fejl igen med
begge de udsagn. Who knows. Men tallene er rigtige nok.

Den farbare vej er vel at prøve sagerne. Nogle af dem der har prøvet
Banditten skriver voldsomt rosende artikler.
--
Hilsen Niels
TransAlp (V2'er, forholdsvis momentstærk)



Jens Meldgaard (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 20-06-07 01:08


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:46785821$0$8169$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Armand" skrev ...
>>
>> ""J.C.Kløve"" skrev ...
>>
>>> ---Kim--->
>>> Der spørges på en 1250ccm række4 af en ellers ikke ukendt skribent,
>>> ville

> Det er ikke nemt med de specifikationer. Banditten er, ovennævnte tal til
> trods, hurtigere fra 0-100 ifølge MC revyen, så enten er der alligevel
> noget om det med at moment er noget der rykker, eller også er den langt
> fra så højt gearet som Orla fik dømt den til.

1250éren har seks gear, hvor det 6. er udlagt som en slags overgear,
hvor man så holder omdr. lidt nede .

mvh Jens
Sydals


>Og nu tager jeg sikkert fejl igen med begge de udsagn. Who knows. Men
>tallene er rigtige nok.
>
> Den farbare vej er vel at prøve sagerne. Nogle af dem der har prøvet
> Banditten skriver voldsomt rosende artikler.
> --
> Hilsen Niels
> TransAlp (V2'er, forholdsvis momentstærk)
>



Moller (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-06-07 20:58

Jens Meldgaard skrev:

> 1250éren har seks gear, hvor det 6. er udlagt som en slags overgear,
> hvor man så holder omdr. lidt nede .

   Og Orla's kommetar til overgearing på GSF'en stammer nok fra the Old
man 1200cc med 5 gear, og 5 gear sat til 320km/t ved begrænseren ;) ala
80km/t for højt vs. maks hastighed, og derved ikke gældene til den nye
1250'er.

--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Leise ist scheisse

Western (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 22-06-07 14:34


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:467986c9$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jens Meldgaard skrev:
>
>> 1250éren har seks gear, hvor det 6. er udlagt som en slags overgear,
>> hvor man så holder omdr. lidt nede .
>
> Og Orla's kommetar til overgearing på GSF'en stammer nok fra the Old man
> 1200cc med 5 gear, og 5 gear sat til 320km/t ved begrænseren ;) ala 80km/t
> for højt vs. maks hastighed, og derved ikke gældene til den nye 1250'er.
>
> --
> VH
> Moller
> MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
> Leise ist scheisse

Motorrad satte 1250'eren op mod 1200'eren i marts:

60 - 100 km/h i højgear var hurtigst på den nye, mens den gamle vandt dysten
140 - 180. I begge tilfælde en forskel på ca. 0,5 s.

Til gengæld dødt løb på tiden 100 - 140 km/h.

Og tiderne: tæt omkring de 4 sekunder, dog omkring de 6 sekunder for den
langsomste 140 - 180 dyst.

Og dermed kan man få ret næsten uanset hvad man mener om den sag!

--
Leif Westen



Orla Pedersen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 20-06-07 07:43

Niels Pein wrote:


> Det er ikke nemt med de specifikationer. Banditten er, ovennævnte tal til
> trods, hurtigere fra 0-100 ifølge MC revyen, så enten er der alligevel noget
> om det med at moment er noget der rykker, eller også er den langt fra så
> højt gearet som Orla fik dømt den til.

Hvem ved hvordan de forskellige gear er udlagt ? 0-100 foregår i 1. gear,
det er nok ikke lige der at Du forventer at lave en overhaling uden at
geare ned Hvis 6. gear _er_ et overgear, så forvent ikke det helt
store ryk.

mvh
Orla


Armand (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-06-07 18:13


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:46785821$0$8169$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
> Det er et glimrende forslag Kim. Og jeg har jo også .............været
> glad for .....V2'er igen.
> Men hvad er mon bagsædekomforten på SV'eren i forhold til GSF'eren. Jeg
> har ofte Lisbeth bagpå, ..............
>
Dét må en statisk test hhv. gennemlæsning af (sammenlignings)test's afgøre
:-/

> og den skal bl.a. bruges til ture til Alperne, men det halve hus på slæb,
> derfor også sidetakser. Er det ikke lidt synd for en SV'er?
>
Alt kan lade sig gøre, og det er primært i hverdagen at køreglæden skal
findes. Og min absolutte indstilling til vægt er at man skal køre meget for
ikke at lade sig mærke med en færges dødvægt - GPZ900'eren blev meget tung
efterhånden som mit kørselsmønster faldt på dén, og derved endte det med at
den blev fravalgt i nogle situationer hvormed at kørelsmønsteret svækkedes
og spiralen var í fuld gang

> Og SV'eren har ikke ABS.
Ups! En detalje jeg ikke lige havde fanget

> ........Og jeg tipper på den ergonomisk er en af dem man nemt bliver træt
> i armene af, hvis der ikke køres sportsligt. Eller ...?
>
Ved ikke - Har faktisk aldrig været på nakken af én. Men mon den er så meget
lavere end 12½'eren, der også har fastmonteret kåbe (læs: Og så lave styr at
de ikke komer i konflikt med kåbesiden ved fuldt styreudslag!)
Ellers er N'eren det højere alternativ hvad angår styr/kørestilling!

>> Over 40 kg lettere og med 25% højere effekt til samme pris, burde være
>> tunge argumenter :-/
>>
> Det er ikke nemt med de specifikationer. Banditten er, ovennævnte tal til
> trods, hurtigere fra 0-100 ifølge MC revyen, så enten er der alligevel
> noget om det med at moment er noget der rykker, eller også er den langt
> fra så højt gearet som Orla fik dømt den til. Og nu tager jeg sikkert fejl
> igen med begge de udsagn.
Det kán hænde at 21½'eren klarer diciplinen i 1. og SV'eren netop ikke :-/
Hvad siger de højere tal á -140 hhv. -160?

> Den farbare vej er vel at prøve sagerne. Nogle af dem der har prøvet
> Banditten skriver voldsomt rosende artikler.
>
Jeg har også læst meget positive HD-tests
Kom ud på ryggen af dem selv istedet for at lade andre vurdere for dig - Det
er tid for åbenthus/road-shows, bl.a. havde Jan O. Petersen i Middelfart et
arrangement i lørdags!

--
Armand.



Per K. Nielsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 21-06-07 15:47

On Wed, 20 Jun 2007 19:13:25 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>> ........Og jeg tipper på den ergonomisk er en af dem man nemt bliver træt
>> i armene af, hvis der ikke køres sportsligt. Eller ...?
>>
>Ved ikke - Har faktisk aldrig været på nakken af én. Men mon den er så meget
>lavere end 12½'eren, der også har fastmonteret kåbe (læs: Og så lave styr at
>de ikke komer i konflikt med kåbesiden ved fuldt styreudslag!)
>Ellers er N'eren det højere alternativ hvad angår styr/kørestilling!

Kørestillingen er markant anderledes fra en SV650S til en GSF650S, så
mon ikke det også gælder de store? SV i N-udgaver falder midt imellem
de to andre i stilling.

Ukendt (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-07 22:03

On Tue, 19 Jun 2007 21:52:32 +0200, Niels Pein wrote:

> Men det er måske bare en myte?

I nogen grad. Ser man på behovet for moment under en acceleration, så ville
en stigende momentkurve give hurtigste acceleration alt andet lige, (prøv
at se på min VTR side). Derimod kan en lavttoppende momentkurve, med en
jævnt faldende top, give "momentreserve". Det betyder at når Du møder en
stigning, så vil motoren føles meget sejg, og kun marginalt tabe
omdrejninger. Det udnyttes meget i traktorer. Det kan til gengæld også
udarte sig i en komplet uinspirerende top > går død på toppen.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw Nu autentisk foto, touringstyle
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Torben Scheel (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-06-07 07:11

Orla Pedersen wrote:

> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw Nu autentisk foto, touringstyle

Hvad er ballonen til - har den ikke noget støtteben?

Det var ikke længe du var om at få bikset et par beslag til den. Var
bagtøjet ikke sølvgråt?

--
vh
Torben

Orla Pedersen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 20-06-07 07:51

Torben Scheel wrote:

> Orla Pedersen wrote:

>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw Nu autentisk foto, touringstyle

> Hvad er ballonen til - har den ikke noget støtteben?

Helium-container ;-D

> Det var ikke længe du var om at få bikset et par beslag til den. Var
> bagtøjet ikke sølvgråt?

Nix, det er sort, altså det af det som er sort. Det "nye" bagtøj er blevet
"skrammet" nøjagtigt samme steder som det gamle.....af regnvejr. Altså,
deres indfarvede voks er ikke vandfast, eller malingen er ikke vandfast,
eller noget.

Hold jer langt LAAAAANGT væk fra Haldrup's værksted !!

mvh
Orla




Armand (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-06-07 18:23


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4678c4d7$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw Nu autentisk foto, touringstyle
>
> Hvad er ballonen til - har den ikke noget støtteben?
>
Uakk??

Nej, nej, nej Orla - Du plejer da ellers at have bedre sans for sagerne end
dét :-|
Plejer du ikke at køre solo? Væk med bagsædet og lav et matchende
topboks-beslag dér!?
Eller stil et par kufferter på cylindrene med elastik rundt om tank/motor


--
Armand.



Ukendt (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-07 19:06

On Wed, 20 Jun 2007 19:23:13 +0200, Armand wrote:

> Uakk??
>
> Nej, nej, nej Orla - Du plejer da ellers at have bedre sans for sagerne end
> dét :-|

Det er som det plejer, sådan da, boksen sidder 2-3 cm. højere end på "fie",
og ligeledes bagud. Tror nok foto, og linier snyder dig gevaldig. "makita"
har vandret førersæde, og det er noget juks må jeg sande efter et par
langture. "fie" havde den rette hældning på både fører, og passagersæde, og
derfor så topboksmonteringen ikke så voldsom ud.

> Plejer du ikke at køre solo? Væk med bagsædet og lav et matchende
> topboks-beslag dér!?

Ikke altid, og netop på "fie" var boksen for langt fremme til at passageren
kunne være der :-/

I øvrigt målte vi lige efter på Mylunds FJ1200, og surprise, FJ'en er kun 3
cm. bedre mellem sæde og bagfodhvilere. Som fru Mylund sagde: "de er
lige ringe begge to, jeg kan ikke have "stængerne" der" :-/

> Eller stil et par kufferter på cylindrene med elastik rundt om tank/motor
>

Ja-ja

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Ukendt (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-07 19:12

Jo mere og mere jeg læser i denne store tråd , så er det en MC magen til min
du er ude efter ;))

Teknikken kender du

Mærket kender du

Og jeg har stadig min første rep til gode , efter ca 50 000 km på den , og
hvis jeg skulle ud og have en ny ,

Ja så blev det en sådan igen ;)) nu har konen skiftet 4 gange og jeg har
ikke engang lyst

Prøv at google den
Honda X-Eleven

Honda X-11

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=16190

Og hvis du får interesse for en sådan , og skulle få lyst til en prøvetur ,
siger du bare til

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



Niels Pein (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 21-06-07 22:35

"PE" skrev...
> Jo mere og mere jeg læser i denne store tråd , så er det en MC magen til
> min du er ude efter ;))
>
Det er da et bud.

> Honda X-11
>
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=16190
>
> Og hvis du får interesse for en sådan , og skulle få lyst til en prøvetur
> , siger du bare til
>
Der er ikke bare gode råd men også fantastiske tilbud her i gruppen. Jeg
bukker og takker mange gange.
Men jeg må hellere takke nej. Jeg kunne jo let blive fristet over evne. Og
det er trods alt en lidt anden prisklasse. Den skal vel have 5-6 år og nogle
kilometer på bagen før prisen kommer ned i nærheden af en ny bandit. Og så
er den stadig naked, og til touring vil jeg altså frygtelig gerne have en
nogenlunde effektiv kåbe. Lækkerier ellers, ser det ud til.
--
Hilsen Niels
TransAlp



google@pein.dk (19-06-2007)
Kommentar
Fra : google@pein.dk


Dato : 19-06-07 12:07

Ole Hansen wrote:
>
> Den får rigtig pæne ord med sig i diverse anmeldelser. Direkte
> konkurrent til den er Honda CBF1000 - men den er også næsten 30.000,-
> dyrere.. :-/ Den kører i øvrigt ganske fortrinligt - altså CBF'en :)
>
Jeg havde lige netop kig på den Honda, inden jeg fik øje på den "nye"
Bandit (de sidste 50 cc plus lidt mere er i hvert fald nyt i år).

> Mmmhhh... Jeg synes meget ofte, at eftermarkedskåber ser påklistrede ud.
> De er sjældent, designet harmonerer med resten af cyklen. Men, men -
> smag og behag :)
>
Enig. Derfor efterlyser jeg om der overhovedet findes noget pænt til
den slags cykel. "Pænt" er selvsagt et klart defineret begreb.
--
Niels Pein
TransAlp


google@pein.dk (19-06-2007)
Kommentar
Fra : google@pein.dk


Dato : 19-06-07 13:57

HC wrote:
>
> På bundlinien er det jo iøvrigt et spørgsmål om personlig smag, for rent
> teknisk ligger de maskiner jo rimelig tæt på hinanden. Når der er
> linealer i rummet, er det dog blot et spørgsmål om tid før drengene
> begynder at måle!
>
Der er også den lille detalje med prisen, eller rettere
finansieringen. Det kunne være rart hvis det var helt uden betydning,
og i det tilfælde ville der også blive kastet andre modeller ind i
sammenligningen.
Så jeg er (desværre) nødt til at sammenligne maskiner i nogenlunde
samme prisklasse. Man kan derefter begynde at diskutere om man f.eks.
hellere vil købe en brugt Honda end en ny Suzuki. Det er ikke let det
her.
--
Niels
TransAlp


Anders Majland (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 19-06-07 14:45

> Så jeg er (desværre) nødt til at sammenligne maskiner i nogenlunde
> samme prisklasse. Man kan derefter begynde at diskutere om man f.eks.
> hellere vil købe en brugt Honda end en ny Suzuki. Det er ikke let det
> her.

Men trods alt bland de mere hyggelige af dagens problemer at sidde med...
Ikke om det nu er græsplanen der trænger mere til opmærksomhed end
blomsterbedet, køkkenhaven eller det er opvasken der har første prioritet
....

Men alt den snak om moment kan alligevel få mig til at viske at det altså er
effekten der skal gøre arbejdet ... Og så mangler man jo nogle effekt
(og/eller moment) kurver for de maskiner. Et højt moment ved lave
omdrejninger er jo kun godt hvis det ikke falder mærkbart når maskinen tager
nogle snoninger... I praksis er det derfor vigtigere at der ikke er huller i
effektkurven ...

Men XTZ er jo brystsvag i sammenligning. Dens 70hk ved 7500rpm og 67NM ved
6750 er jo netop ikke det i efterspørger til doven kørsel - Men i praksis er
den nu ganske god i displinen alligevel. Dens 5'gear er så også ret lavt
4000rpm giver tæt på 100km/t så godt nok snurrer motoren hurtigere og der er
derfor sikkert flere vibrationer, men arbejdsområdet for højeste gear er
alligevel temmelig bredt - sådan fra 60-70 til topfart.

Mvh
Anders Majland



Ukendt (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-07 19:44


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4676fde2$0$7233$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> TransAlp'en er ved at være lidt slidt, og jeg overvejer noget nyt. Jeg vil
> gerne have en mere touringpræget maskine med noget mere "bøf" i. Sådan
> lidt i "BMW land", men de er lidt rigeligt dyre. Prisen er desværre ikke
> helt uden betydning.



Hej.

BMW K1200RS er ved at være nede i pris, de er set til omkring 130K (97'/98')
med en 50-70000km på klokken


http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3420&ipc=22605 kun
kørt 26000km

du ku' jo komme med et bud



--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66






Niels Pein (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 19-06-07 20:58

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...
>
> BMW K1200RS er ved at være nede i pris, de er set til omkring 130K
> (97'/98') med en 50-70000km på klokken
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3420&ipc=22605

Hej Dennis, long time no see. Vi mødtes i hvert fald på Langelinie engang.
Jeg ser du også har haft en Bandit 1200, før ovennævnte BMW. I betragtning
af at det rent anvendelsesmæssigt er 2 cykler i ca. samme stil og størrelse,
så finder man næppe nogen med større prisforskel. Men hvad er din vurdering
af den store Bandit? Godt som skidt.
--
Hilsen
Niels



Ukendt (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-07 21:42


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:46783556$0$8212$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej Dennis, long time no see. Vi mødtes i hvert fald på Langelinie engang.
> Jeg ser du også har haft en Bandit 1200, før ovennævnte BMW. I betragtning
> af at det rent anvendelsesmæssigt er 2 cykler i ca. samme stil og
> størrelse, så finder man næppe nogen med større prisforskel. Men hvad er
> din vurdering af den store Bandit? Godt som skidt.


Hej Niels.

Og en fællestur til Malerklemmen, er det da også blevet til

Ang. Banditten var det en 2000 model, den smukke brune !, den kørte rigtigt
dejligt, havde en dejlig motor karakteristik ,
den kunne køres rigtigt dovent med få gearskift, men havde samtidigt rigtigt
godt med bøf,hvis man havde brug for det, den fik 13hk mere bare ved at
skifte til en mere åben potte,min havde kørt 42000km da jeg købte den, og
den havde rundet 73000km da den blev solgt, den blev kun solgt fordi jeg
kunne "få" BMW'en til en god pris

Min havde "pittings" på et par af knasterne, allerede ved købet , men de
blev ikke(se bart) værre på 31000km jeg kørte på den, jeg ville så absolut
ikke være bange for at skulle anbefale en 1250 Bandit til nogen, især nu
hvor den er blevet vandkølet og med ABS, det er en rigtig fin cykel til
prisen .............


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Jes Vestervang (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-06-07 23:58

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Eneste alternativ jeg kan forestille mig (qua prislejet) skulle være
> SV1000. Faktisk kan jeg ikke forstå at dén endnu ikke har været
> lagt på bordet!?

Kørestillingen er jo temmeligt meget mere sportslig end banditten, og
det bringer den IMO over i lidt en anden klasse. Vægten er også nede
på 186 kg tør, det er også i en anden klasse

....men det er nu ellers en dejlig cykel, hvis man kan forliges med
sportslige kørestilling. Det går fint for mig ved aktiv kørsel på
snoede veje eller ved motorvejsfart, men ved langsom kørsel (40-70
km/t) synes jeg at der er lidt rigelig vægt på hænderne. Nu har jeg så
også kun kørt 2500 på SV'en, lidt mere træning vil sikkert hjælpe.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Jes Vestervang (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-06-07 00:08

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Måske fordi den er svær at sætte pris på grundet dumping startpris

Introduktionsprisen i dk var 145k. I år blev 04-modellen solgt 10k
billigere end 07-modellen, men der er altså også en hel del ændringer.

> osv... og blandet modtagelse,

Jeg tror ikke helt du har læst anmeldelserne (som Kløve også er inde
på). Jeg læste en del inden jeg handlede og de eneste kritikpunkter har
været en smule mangel på højfartsstabilitet og så var et enkelt blad
ikke helt tilfreds med finishen. Overordnet set fik den enormt meget
ros alle steder.

> og så er der tanken om det er en Discount TL'er ;)

Den er vist bare en tilstrækkeligt civiliseret udgave af
TL'en. Discount? Næh, den er da ikke billigere produceret svjv.

> men jo, den er som Banditten en cykel der fås meget
> for pengende på i sammenhold med andre i Literklassen, som ikke er
> supersport dit og dat, samt heller ikke er for gammel ;)

Hvis vi se bort fra 6/1250'erne er banditterne jo 80'erteknik. SV'en
har alt muligt moderne lir (bortset fra ABS på 1000'eren).
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Jes Vestervang (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-06-07 00:24

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:
>>
>> ""J.C.Kløve"" skrev ...
>>
> Det er et glimrende forslag Kim. Og jeg har jo også kørt meget på en
> CX 650 E og været glad for den. Jeg ville gerne have V2'er igen.
> Men hvad er mon bagsædekomforten på SV'eren i forhold til GSF'eren.

Jeg kender ikke GSF'erne, men SV'en har faktisk rigtig god
bagsædekomfort. Udstødningerne og passagerfodhvilerne er jo sænket på
de nyere årgange og sædet er temmeligt tykt polstret.

> Jeg har ofte Lisbeth bagpå, og den skal bl.a. bruges til ture til
> Alperne, men det halve hus på slæb, derfor også sidetakser. Er det
> ikke lidt synd for en SV'er?

Det er vist synd for alle cykler Om stelgeometrien er gearet til
en mærkelig vægtfordeling ved jeg ikke, men mon ikke det går.

> Og SV'eren har ikke ABS. Og jeg tipper på den ergonomisk er en af
> dem man nemt bliver træt i armene af, hvis der ikke køres
> sportsligt. Eller ...?

Det er jo ikke en ræserstilling, men som jeg skrev andetsteds i tråden
er det heller ikke vildt afslappende. Man kan dog få nogle højere
clip-ons, hvilket sikkert hjælper en del.

>> Over 40 kg lettere og med 25% højere effekt til samme pris, burde
>> være tunge argumenter :-/
>>
> Det er ikke nemt med de specifikationer. Banditten er, ovennævnte
> tal til trods, hurtigere fra 0-100 ifølge MC revyen, så enten er der
> alligevel noget om det med at moment er noget der rykker, eller også
> er den langt fra så højt gearet som Orla fik dømt den til.

Eller også er det bare MC revyens fantasital det rabler for igen
Touring nyt har svjv. testet den 0-100 på 2,9 sek.

> Den farbare vej er vel at prøve sagerne. Nogle af dem der har prøvet
> Banditten skriver voldsomt rosende artikler.

Der er ikke så mange brugte SV'ere at prøve, men jeg kan nok lægge min
vej forbi på et tidspunkt (jeg kører jo en del frem og tilbage gennem
området).
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

google@pein.dk (20-06-2007)
Kommentar
Fra : google@pein.dk


Dato : 20-06-07 08:10

Jens Meldgaard wrote:
>
> 1250éren har seks gear, hvor det 6. er udlagt som en slags overgear,
> hvor man så holder omdr. lidt nede .
>
Den slags er lige noget der passer mig. Jeg skal ikke have en
sportslig maskine. Målet er en komfortabel touringbamse, der dog kan
rykke hvis det skal være, og hvor man ikke rigtigt kan mærke om man
har læs på eller ej. Og midlerne er ikke uendelige. Den skal kunne
køres dovent hen til bageren eller ned til Stelvio passet.
--
Niels


google@pein.dk (20-06-2007)
Kommentar
Fra : google@pein.dk


Dato : 20-06-07 08:14

On 20 Jun., 08:43, o.pedersen.tors...@post.tele.dk (Orla Pedersen)
wrote:
> Niels Pein wrote:
> > Det er ikke nemt med de specifikationer. Banditten er, ovennævnte tal til
> > trods, hurtigere fra 0-100 ifølge MC revyen, så enten er der alligevel noget
> > om det med at moment er noget der rykker, eller også er den langt fra så
> > højt gearet som Orla fik dømt den til.
>
> Hvem ved hvordan de forskellige gear er udlagt ? 0-100 foregår i 1. gear,
> det er nok ikke lige der at Du forventer at lave en overhaling uden at
> geare ned Hvis 6. gear _er_ et overgear, så forvent ikke det helt
> store ryk.
>
Det lyder som en kombination der passer mig fint. Og alt andet lige
(hvilket det aldrig er , hvis den har et højt overgear, så er det
jo kun godt (går jeg ud fra) at den har over 100 Nm ved lave
omdrejninger, så der er lidt at gøre med alligevel trods gearingen.
--
Hilsen Niels


google@pein.dk (20-06-2007)
Kommentar
Fra : google@pein.dk


Dato : 20-06-07 08:26

Jes Vestervang wrote:
>
> Der er ikke så mange brugte SV'ere at prøve, men jeg kan nok lægge min
> vej forbi på et tidspunkt (jeg kører jo en del frem og tilbage gennem
> området).
>

Du skal være så velkommen.
Det anbefales at ringe/SMS'e (24487988) eller droppe en mail i
forvejen.
--
Hilsen Niels


Jes Vestervang (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-06-07 20:41

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Det kán hænde at 21½'eren klarer diciplinen i 1. og SV'eren netop ikke :-/

SV'en render omkring 130 i 1., så deet

Men et eller andet sted læste jeg at Touring nyt havde testet SV'en
0-100 på 2.9 sek.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Brian Lund Larsen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 20-06-07 22:18

On 19 Jun., 23:26, "Niels Pein" <forn...@efternavn.dk> wrote:
> E og været glad for den. Jeg ville gerne have V2'er igen.
> Men hvad er mon bagsædekomforten på SV'eren i forhold til GSF'eren. Jeg har
> ofte Lisbeth bagpå, og den skal bl.a. bruges til ture til Alperne, men det
> halve hus på slæb, derfor også sidetakser.
> Er det ikke lidt synd for en SV'er?
> Og SV'eren har ikke ABS. Og jeg tipper på den ergonomisk er en af dem man
> nemt bliver træt i armene af, hvis der ikke køres sportsligt. Eller ....?


SV'en kørestilling er halv-sportslig, jeg har dog nu på 11 måneder
kørt over 21.000km på min og jeg kan både gå og bruge mine hænder
endnu, så helt galt kan det ikke være :) Jeg kører 226km dagligt når
jeg tager SV'en på arbejde og de første par dage i sæson'en skulle
mine håndled lige vendes til det, men ellers har der ikke været nogen
problemer.

Jeg har kun fået positiv tilbagemelding på bagsædet i forhold til min
gamle FZR600R, det skulle angiveligt være godt.

--

// brian - SV1000S K6


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste