Kan DID 520 nitteled bruges på en DC 520 M~
Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-07 22:34

Som subject skriver - duer det eller er det et nogo ?

Jeg har et did nitteværktøj til nitteled med hule pinde - det fungerer fint
for en perlegrusmekaniker som mig. Men idag så jeg at det nitteled der er
med kæden er af den traditionelle type der kræver større mængder vold ...

Idag har jeg har lige brugt det på en CZ kæde på XT'en med et CZ samleled
med knap så hule pinne som på did kæden, og det var jeg ved at ødelægge
værktøjet på....

Sidst på ugen skulle mine nye dæk til XTZ'en gerne komme og så kan den
ligeså godt få nyt kædekit ved samme lejlighed - det er ved at være færdigt

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain/types.html <<< her er DC kæder ikke
med, men jeg kom til at købe den billigt på ebay

Og den DC 520 MXO jeg lige har pillet af XT'en har overlevet et år, en
vinter og 20Mm - eller det samme som den forrige DID 520VMkæde, men jeg fær
da tog livet af en RK 520 XSO på bare 8Mm . De 2 kæder der har taget 20Mm
hver har også været smurt med kædesmører og motorsavsolie, mens RK kæden kun
fik kædesrpray....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Orla Pedersen

Dato : 19-06-07 07:46

Anders Majland wrote:

> Som subject skriver - duer det eller er det et nogo ?

Nogo! Sansynligvis passer hverken pindiameter, eller bredden af leddet.

Pres det originale led til korrekt bredde, og giv pin-enderne et "kryds"
med en skarpslebet mejsel. Husk modhold.

mvh
Orla

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-07 09:30

> Nogo! Sansynligvis passer hverken pindiameter, eller bredden af leddet.
>
> Pres det originale led til korrekt bredde, og giv pin-enderne et "kryds"
> med en skarpslebet mejsel. Husk modhold.

Ja, så må jeg hellere lære det ... Hmm måske jeg lige skulle få finge i et
clipsled som backup hvis det mislykkes ...

/A