Ujævn motorgang
Fra : Peter Andreasen

Dato : 18-06-07 18:06

Hejsa

Jeg har et lille problem med min cykel.

Ved næsten tom tank, der sætter motor ligesom ud, hakker lidt i det ved
80-85 km/t.

Ved næsten fuld tank gør den det samme bare ved 110 km/t

Tyder det ikke på et eller andre problem i kaburatorerne ?

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Ths

Dato : 18-06-07 20:51

"Peter Andreasen" <1HXpetaas@petaas.danmark(fjern 1HX)> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ved næsten fuld tank gør den det samme bare ved 110 km/t
>
> Tyder det ikke på et eller andre problem i kaburatorerne ?

Lufthul i tankdæksel er nok stoppet. Prøv at tage dækslet af og hør, om der
er undertryk.

/Ths.

Fra : Peter Andreasen

Dato : 18-06-07 21:51

Hejsa

Lige testet tankdæksel, afsted på cykel, ned på motorvej, rullen i bund og
op på 125-130 km/t, efter lidt kørsel gjorde den som den plejer, begyndte at
sætte ud. Blinker på, ud i nødspor, af med dæksel, hmm ikke hørbart
undertryk. Nå men ikke så meget pis, væk med gummipakning i dæksel. Dæksel
lagde nu løst på. Afsted igen, dælksel rasler af h.. uden pakning. Op på 125
og efter lidt kørsel, samme resultat igen.

Kan det være kondens i kaburatore ?

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 18-06-07 21:49

"Peter Andreasen" <1HXpetaas@petaas.danmark(fjern 1HX)> skrev i en
meddelelse news:4676bb87$0$69281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Ved næsten fuld tank gør den det samme bare ved 110 km/t
>
> Tyder det ikke på et eller andre problem i kaburatorerne ?

Se eventuelt efter om benzinslangen har fået et knæk eller er kommet i
klemme sidste gang tanken har været pillet af.

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : Peter Andreasen

Dato : 18-06-07 21:53

Haft tanken af nogle gange på det sidste. Den har gjort det før. Snakkede
med den forige ejer og han troede det bare var fordi den ikke ku køre mere
end 110 jævnt. Så problemet kan være af ældre dato

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-06-07 00:56

> [...]
> Ved næsten fuld tank gør den det samme bare ved 110 km/t
> Tyder det ikke på et eller andre problem i kaburatorerne ?

Jeg tænker på om det måske kan være benzinhanen der er stoppet så meget til
med skidt at benzinen kun kan løbe langsomt igennem. Ved fuld tank vil
tyngdekraften sørge for at det løber en lille smule hurtigere igennem.. Ikke
sikkert at det er det, men det er da bedre at prøve et eller andet frem for
at sidde og vente.

Det er ihvertfald hurtigt at teste ved at sætte en slange på benzinhanen,
lade det løbe ned i en dunk og se hvor hurtigt det løber. Det skulle gerne
flyde så hurtigt at strålen er mere eller mindre rund når den kommer ud af
slangen (fylder hele tværsnitsarealet).

Det kan måske også være et lille filter i benzinstudsen på karburatoren,
hvis den har sådan et.
Flere ting tyder på at benzinflowet ned i karburatoren ikke foregår hurtigt
nok når der er et stort forbrug.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 05:21

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvis det er en vacum styret hane, så prøv at sætte den over på pri.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Peter Andreasen

Dato : 19-06-07 10:56

Hejsa

Den gør det også når den bliver sat på PRI

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Peter Andreasen

Dato : 19-06-07 10:59

Hmm kunne det være benzinhanen der er defekt ?

Hmm kunne jo også være vakumslangen op til hanen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-06-07 15:16

> Hmm kunne det være benzinhanen der er defekt ?
> Hmm kunne jo også være vakumslangen op til hanen.

Hvis den var utæt, ville den generelt ikke køre så godt, og det ville også
tydeligt kunne mærkes på tomgangen. Men du kan jo prøve at sætte en prop på
vakuumstudsen og sætte benzinhanen på Pri, så er den sat ud af spil.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 19-06-07 16:22

"Peter Andreasen" <1HXpetaas@petaas.danmark(fjern 1HX)> skrev i en
meddelelse news:4677a8f3$0$69133$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hmm kunne det være benzinhanen der er defekt ?
>
> Hmm kunne jo også være vakumslangen op til hanen.

Jup!
á hele to årsager endda:
- Ringe forsyning p.g.a. svagt vacuum til bensinhanen!
- Falsk luft til motoren gennem den dårlige/skadede slange!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-06-07 16:20

> [...]
> tyngdekraften sørge for at det løber en lille smule hurtigere igennem..
> Ikke sikkert at det er det, men det er da bedre at prøve et eller andet

Svømmerhusene skulle gerne kunne fyldes ved kortvarig stilstand og selv ved
svar efterfyldning, kunne levere bensin nok til nogle km's derudaf hvorunder
man kan kontrollere om problemet stadig forekommer!

Det kan ikke svare sig at filosofere særligt meget omkring problemet førend
at svømmerhusene har været tømt, så gør lige dét Peter!

--
Armand.

Fra : Peter Andreasen

Dato : 19-06-07 22:22

Hej

De svømmehuse bliver tømt i morgen.

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Peter Andreasen

Dato : 20-06-07 14:42

Hejsa

Så har jeg haft tømt begge svømmehuse ud. Samlede skidtet igen og på
motorvej.... Ingen ændring.

Fra : Big Mumi

Dato : 19-06-07 08:01

Hej

Jeg havde en Honda 450 der havde samme problem og det var nåleventilerne der
var defekte.

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : Peter Andreasen

Dato : 19-06-07 10:58

Hejsa

Skal vist lige have de kaburatorer skildt af

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Peter Andreasen

Dato : 27-08-07 13:12

Hej

Som en opfølgening på denne tråd kan jeg nævne at jeg i dag splittede
kaburatorer af i atomer og rensede det hele igennem, der var meget snask i
bezintilførslen i kaburator. Så det var snavs i rørføring frem til
nåleventil der var næsten lukket lukket.

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977