Rep. af gevind
Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-06-07 15:49

Jeg mener at kunne huske en tråd herinde om at redde et kværnet gevind med
en "dims", der kan skrues ned i gevindet.
Helt aktuelt har jeg en styr-raiser, hvor bolten ikke rigtig vil spænde
til - og det er jo ikke så godt...
Er der en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe på min store uvidenhed ?

--
Bo Bjerre
XV750SE (1981)

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 18-06-07 16:43

"Bo Bjerre" <b_bjerre@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til - og det er jo ikke så godt...
> Er der en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe på min store uvidenhed ?

Hej Bo
Sådan en "dims" kan hedde HeliCoil. Har selv brugt det et par gange
det virker upåklageligt. Se nedenstående side. Der er en fin billede serie.
http://www.123hjemmeside.dk/PMC/4853921

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 18-06-07 21:13

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sådan en "dims" kan hedde HeliCoil. Har selv brugt det et par gange
> det virker upåklageligt. Se nedenstående side. Der er en fin billede

For udbedring af et enkelt gevind er det enklest at medbringe sagerne til et
maskin eller motor -værksted og få coil'en boret i dér!

--
Armand.

Fra : Peter Andreasen

Dato : 18-06-07 22:04

Hmm

Mindes at jeg købte sådan nogle dimser ved Thansen engang til min puch maxi
i sin tid. Kunne være de kunne findes under knallert reservedele ved
Thansen.

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-06-07 22:17

On Mon, 18 Jun 2007 16:48:49 +0200, "Bo Bjerre" <b_bjerre@hotmail.com>
wrote:

Hej Bo.

>Er der en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe på min store uvidenhed ?

Jeg holder med Armand
Hvis du ikke er vant til at foretage den slags reperationer så tag
stumperne med til et maskinværksted der har grejerne.
For et enkelt gevind er det billigere end at anskaffe et HeliCoil sæt
selv.
Jeg ved ikke hvor i landet du befinder dig, men i Kjøwenhavnstrup kan
Pacht & Tetens på Parkvej i Glostrup klare det.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 18-06-07 22:52

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved ikke hvor i landet du befinder dig, men i Kjøwenhavnstrup kan
> Pacht & Tetens på Parkvej i Glostrup klare det.

Da jeg fik mine lavet, var det hos mit lokale MC værksted, Kaj´s MC
i Sønderborg.
Jeg vil tro, de fleste velassorterede værksteder kan hjælpe.
Jeg ved ikke hvad et helt sæt med værktøj vil koste, men garanteret
for dyrt til de par gange i "karrieren" man vil få brug for det.

mvh Jens
Sydals

Fra : Futte & Co.

Dato : 19-06-07 14:40

Steen Gruby wrote:

> Jeg ved ikke hvor i landet du befinder dig, men i Kjøwenhavnstrup kan
> Pacht & Tetens på Parkvej i Glostrup klare det.

Øhhh, det er på Park Alle i 2605 Brøndby !
Jeg retter normalt ikke på folks indlæg, men da jeg har haft residens i
over 20 år, lige ved siden af, også på Park Alle, er jeg ret sikker

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-06-07 20:33

Tak for alle de gode svar og tips.
Jeg tror, at jeg har fundet en biligere løsning. Nemlig at erstatte bolten
med en gevindstang og en møtrik.
Indtil videre synes det at funke.
--
Bo Bjerre
XV750SE (1981)

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-06-07 20:38

On Tue, 19 Jun 2007 15:40:07 +0200, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

Hej Jørgen.

>Øhhh, det er på Park Alle i 2605 Brøndby !
>Jeg retter normalt ikke på folks indlæg, men da jeg har haft residens i
>over 20 år, lige ved siden af, også på Park Alle, er jeg ret sikker

Helt OK.
Min hukommelse var åbenbart på udflugt
Tak for korrektionen-

--