Ekstraudstyr - før eller efter indregistr
Fra : HC

Dato : 17-06-07 20:11

Hej!

Jeg overvejer at eftermontere alarm, hugger, gps, motorbeskytter etc. på
min nyimporterede (og endnu uregistrerede) motorcykel, men skal jeg gøre
det før eller efter jeg har været igennem skattemølle? Gør det nogen
forskel på afgiften?

/HC

Fra : MKS - 74

Dato : 17-06-07 23:36

On Sun, 17 Jun 2007 21:10:37 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:

> [...]
>min nyimporterede (og endnu uregistrerede) motorcykel, men skal jeg gøre
>det før eller efter jeg har været igennem skattemølle? Gør det nogen

Teoretisk har de en liste til toldsynet, hvor de krydser af for
ekstraudstyr, og det kunne man, igen teoretisk, komme til at betale
afgift af - _Men_ den liste er tydeligvis mest beregnet på biler, så
hvor meget de ting du nævner reelt betyder i praksis for MC'er
...Bop-bop. Jeg ville nu nok vente til efter toldsynet med at montere
ekstraudstyr....Just to be safe .

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : HC

Dato : 18-06-07 09:31

MKS - 74 wrote:

> ..Bop-bop. Jeg ville nu nok vente til efter toldsynet med at montere
> ekstraudstyr....Just to be safe .

Det var også det jeg forsigtigt var kommet frem til. Cyklen er købt med
en fancy sportsudstødning, som nok også bliver pillet af i dagens
anledning (originalen følger med) selvom den skulle være synet og
godkendt i Tyskland. Jo mindre der er til at "forvirre" jo bedre.

/HC