Menings måling, såån lidt for sjov :-)
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 09:54

Hej NG.

Kunne godt finde på at skifte K1200RS'en ud til næste år, er såån ca./næsten
sikker på at det skal være en lidt højbenet model,
pris maks. 200K.

Det giver plads til en lettere brugt BMW R1200GS (99% sikkert en tysk
import model) eller en ny Honda XL 1000 Varadero

Har prøvet en R1200GS en fin cykel

Har ikke prøvet en XL 1000 Varadero !

Der har været andre modeller med i tankespillet, Aprilia ETV 1000 CapoNord,
den er disket pga. TMP !, har før været i kløerne på ham :-/ , den kørte
ellers godt, Suzuki DL 1000 V-Strom er disket pga. manglene ABS bremser, DL
650 V-Strom har de manglene ABS bremser, men bliver nok ?, for lille HK/vægt
, da hverken fruen eller jeg hører til i den lette kategori, Yamaha TDM 900,
er disket pga. den er lidt for fin at se på, syntes ikke at den er så "grov"
som de andre ................ !

Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000
Varadero (195K) ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-06-07 10:19

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000
> Varadero (195K) ?

Hvad skal den bruges til? Skal den bruges på grus er de alle ret tunge. En
KTM 990 Adventure er ret fed og kapabel på grusveje og landevej.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 10:52

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:4674fc72$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad skal den bruges til? Skal den bruges på grus er de alle ret tunge. En
> KTM 990 Adventure er ret fed og kapabel på grusveje og landevej.

Hej Jens.

Den skal bruges som hverdags maskine, til og fra arbejde ca. hver anden uge
(2x55 km om dagen), weekend ture til Campen- træf på toppen osv. en tur til
Nordkap kunne den også komme ud på.....

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-06-07 11:26

> Den skal bruges som hverdags maskine, til og fra arbejde ca. hver anden
> uge (2x55 km om dagen), weekend ture til Campen- træf på toppen osv. en
> tur til Nordkap kunne den også komme ud på.....

Det kan de alle sammen. Jeg havde nok købt BMW'en, selv om jeg ikke er BMW
mand. Skulle jeg køre grus købte jeg STRAKS KTM'en.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-07 13:55

> Det kan de alle sammen. Jeg havde nok købt BMW'en, selv om jeg ikke er BMW
> mand. Skulle jeg køre grus købte jeg STRAKS KTM'en.

Jeg er nu også begejestret for varadero'en - Det er godt nok nogle år siden
jeg lejede en i tyskland.

Men Dennis, når du har været vandt til kardan skal det være bmw'en - eller
som minimum få monteret en automatisk kædesmører

Larseb motorcykler har haft en stående et stykke tid som jeg ikke helt har
kunnet få ud af hovedet:
http://www.larsenmotorcykler.dk/Billeder/HONDA/XL1000V.htm

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-06-07 10:52

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> Hej NG.
>

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000
> Varadero (195K) ?

ny da!
Det er "konge" at tage en sprit ny MC i anvendelse
Med mindre kæden er et "no go" så er der IMO ingen tvivl
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Bongo

Dato : 17-06-07 12:09

> [...]
> at den er så "grov" som de andre ................ !
>

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000

Bimmeren er da topkandidat, men jeg ville helt sikkert sætte mig op på en
Varadero og tjekke den af. TDMen er i en anden klasse ikke mindst iforhold
til prisen (87HK 88Nm). Der er helt sikkert nogle 2005 fejlkøb på brugt
markedet meget snart med lavt km tal. (Det var 123k og 129k(abs) maskinerne
der blev solgt billigt i 2005). De vil jo være ca. ½ pris iforhold til
Varaderoen og bimmeren. Og så er serviceintervallet 10.000km og der er
garanti til 2010.

Vh Bongo

Fra : tp

Dato : 17-06-07 13:42

> [...]
>
> Det giver plads til en lettere brugt BMW R1200GS (99% sikkert en tysk
> import model) eller en ny Honda XL 1000 Varadero

Man sidder godt på GSen og den er nem at smide rundt i sving sin vægt til
trods, meeeen jeg er ikke specielt imponeret over en boxers kræfter. Den
vil gerne have lidt omdr, og den røde felt ligger langt nede, så jeg synes
man skal rode en del med gear - og især på 12'eren der har 6 gear mod de 5 i
1100eren

Mvh TP R1100RS - der nok køber en K1200RS næste gang, så jeg kan få
følelsen af hk igen

Fra : Snusken

Dato : 17-06-07 16:22

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000
> Varadero (195K) ?
Sådan en GSer er rimelig solid. Jeg har lige set "Long way round" filmen,
og der holdt GS stellet med fuld oppakning og alm. tiltninger fra London
over Europa og til den side Mongoliet før stellet knækkede.
Løb der vand i luftfilteret var det ud tændrørne tørne motoren for at
vand ud af cylindrene i med tændrør, og kør bare igen

mvh Erik

Fra : Snusken

Dato : 17-06-07 16:58

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000
> Varadero (195K) ?
Varadero kender jeg ikke, men sådan en GSer er rimelig solid.
Jeg har netop set filmen "Long way round" filmen:
( http://www.longwayround.com/lwr.htm ),
og der holdt GS stellet med fuld oppakning og alm. tiltninger fra London
østover Europa og til den anden side Mongoliet, før stellet knækkede.
Løb der vand i luftfilteret var det ud med tændrørne, tørne motoren
for at få vand ud af cylindrene, i med tændrør, og kør bare igen

mvh Erik

Fra : Hekto

Dato : 17-06-07 17:12

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000
> Varadero (195K)  ?

Den totalt ødelæggende bemærkning:

Har du prøvet en Ducati Multistrada 1100 .. nede hos Finn i Sorø???
Den er godt nok giftig at prøve! Flere havde totalt afsværget den som noget
de aldrig skulle i nærheden af, og iøvrigt er den grim! De var bare ikke
til at flå ned af den når de kom tilbage fra prøveturen!

Jeg har selv prøvet den, og den kører ualmindeligt godt. Heldigvis ligger
den laaaangt over mit nærighedsniveau!

.... ellers ville jeg tage Bimmeren!
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 15:43

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxrot-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> de aldrig skulle i nærheden af, og iøvrigt er den grim! De var bare ikke
> til at flå ned af den når de kom tilbage fra prøveturen!

Det med udseende er ligemeget, BMW'n er heller ikke for køn

> Jeg har selv prøvet den, og den kører ualmindeligt godt. Heldigvis ligger
> den laaaangt over mit nærighedsniveau!

Ja, der er liiiiiiige den detalje med prisen, den er på den grimme side af
200K

> ... ellers ville jeg tage Bimmeren!

Det lader til at der er flertal for såån et næpdyr

Fra : Hekto

Dato : 18-06-07 15:57

Dennis Hellan Pedersen (4690) used his keyboard
to write :
> Ja, der er liiiiiiige den detalje med prisen, den er på den grimme side af
> 200K

Dels er der af og til tilbud - dels er faste
priser jo noget der kan pilles lidt ved i Sorø.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 17:09

On Mon, 18 Jun 2007 16:56:54 +0200, Hekto wrote:

> Dels er der af og til tilbud - dels er faste
> priser jo noget der kan pilles lidt ved i Sorø.

Det kan de også ved BMW

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Moller

Dato : 18-06-07 17:20

Orla Pedersen skrev:

> Det kan de også ved BMW

   Ala køb en og få et mimrekort med i prisen ;)

   Sorry, kunne ikke lade være... jeg ville også vælge B... ;)

--
VH
   Moller

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 18:48

On Mon, 18 Jun 2007 18:20:22 +0200, Moller wrote:

>    Ala køb en og få et mimrekort med i prisen ;)

Hey, kom tilbage med min rullestol !

>    Sorry, kunne ikke lade være... jeg ville også vælge B... ;)

Også fordi den droslede VTR-motor, med kun 5 gear, nok vil føles som en
overvægtig dino. :-/ En "rigtig" VTR-motor kán monteres, men det bliver det
ikke just billigere af.

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-06-07 13:34

Hekto wrote:

> Den totalt ødelæggende bemærkning:
>
> Har du prøvet en Ducati Multistrada 1100 ..

Var det dén der var en rejsebeskrivelse med i et nummer af Bike for et par
år siden? Eller var det en 1000'er?

Han tog ihvertfald til Italien i et par uger med sådan én svend, for den
skulle da være på hjemmebane og vise hvad den kunne.

Fy for fa'en..... Den hakkede fælt i indsprøjtningen og gav generelt en
masse problemer (motorstop). Den var god til at køre på motorvej med !
At betale så mange penge og så få noget der er mindre stabilt end en MZ....
næe tak.

/jim

Fra : Hekto

Dato : 19-06-07 16:42

Jim Andersen presented the following explanation
:
> [...]
> problemer (motorstop). Den var god til at køre på motorvej med !
> At betale så mange penge og så få noget der er mindre stabilt end en MZ....

Nej, var det ikke en Nimbus han kørte derned på
for nogle år siden? Den er da ihvertfald også
nogle år gammel?

Italienerne må jo have udrettet det mest
utrolige, for den 1100 jeg kørte på for en måneds
tid siden hakkede da ikke det mindste

Var det så bare et enkelt heldigt eksemplar ud af
mange tusinde, tror du?

Måske man generelt skulle holde sig fra de
italienere, når man nu ligefrem kan risikere at
få sådan et enkelt eksempler der trænger til
justering!

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-06-07 09:15

Hekto wrote:
> Var det så bare et enkelt heldigt eksemplar ud af
> mange tusinde, tror du?

Muligt. Hvor mange tusinde Multistrada 1100 blev solgt sidste år i DK ?

/jim

Fra : Hekto

Dato : 22-06-07 17:57

Jim Andersen wrote:

> Muligt. Hvor mange tusinde Multistrada 1100 blev solgt sidste år i DK ?
>
> /jim

Eat shit - millions of flies can't be wrong!

Kender ikke tallet - men hvorfor er det også specielt interessant? Hvor
mange Varadeo eller Bimmer-GS'er blev der solgt?

Salgstalene har jo ikke altid noget med produktets kvaliteter at gøre.

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-06-07 09:16

Hekto wrote:

> Kender ikke tallet - men hvorfor er det også specielt interessant?

Hvis de laver 1 Multistrada, og der findes fejl på 1 Multistrada, er dét
værre end hvis der findes fejl på 1 Multistrada ud af 1 million producerede
Multistrada.

Enig?

/jim

Fra : Hekto

Dato : 25-06-07 15:54

Jim Andersen expressed precisely :

> [...]
> værre end hvis der findes fejl på 1 Multistrada ud af 1 million producerede

Ja, det vil teoretisk kunne passe.

Nu har de vel lavet 10-20.000, så hjælper det jo
nok på det. Det ville nu ikke afholde mig fra at
købe en, hvis det var lige det jeg ville.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-06-07 17:59

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
> [...]
"grov"
> som de andre ................ !
>

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000

Hej Dennis.

Prøv de forskellige, og køb den der passer dig og dit behov bedst.
Jeg vil til enhver tid stemme BMW, men det er ikke mig, der skal tilbringe
timer i sadlen på den mc, du bestemmer dig for - det er *dig*.
Og det er ikke mig der skal lægge pengene - det er dig.
Lige een ting: Skal fruen med, så vælg den mc, der passer jer *begge* bedst
på længere ture.
Hvis *hun* bliver radbrækket og ømgumpet, taber *du* - hvad enten du vil det
eller ej.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk - jowjow...
www.politimotorcykler.dk - næeh...høh...

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 15:48

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedst
> på længere ture.
> Hvis *hun* bliver radbrækket og ømgumpet, taber *du* - hvad enten du vil

Ja, det er der sikker noget om !
Den er prøvet, også med finansministeren bag på, komforten var helt i top,
men der er jo liiiiiiige det med udseende (altså cyklens!), der kom flere
nedladende bemærkninger fra ministeren

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-06-07 16:14

> [...]
top,
> men der er jo liiiiiiige det med udseende (altså cyklens!), der kom flere

Så hils og sig, at det med udseendet - med dette såvel som så meget andet
her i livet - kun er et spørgsmål om tilvænning!
Her *kunne* jeg så skrive, at hun jo har kunnet vænne sig til dig, så må hun
vel også kunne vænne sig til bimmeren. ;oD
Men da jeg synes det vil være for flabet og frækt, vil jeg så undlade dette.
*flækket træsko-grin*

Helt ærligt: Hvad vil hun have? En flot maskine, man sidder ad helvede til
på, når man skal køre langt - eller en anderledes maskine, man sidder
stjernegodt på?
Bortset fra det, så synes jeg at det er en af de federe bimmere at se på -
men jeg skal da indrømme at jeg gloede noget da jeg så den model første
gang.
Jeg synes nu ikke at den model er specielt grim - bare meget anderledes end
mange af de andre større maskiner, der findes på markedet. Men okay, jeg
*er* også voldsomt forudindtaget, det skal jeg være den første til at
indrømme.

Seriøst, så ved vi jo alle her, at komforten på en lang tur ikke bør
undervurderes.
Der er sgutte meget ved at køre langt, og bagefter skulle gnaske
smertestillende og lægge penge hos en fysioterapeut, bare for at kunne
trække vejret nogenlunde normalt.
Og uanset hvad, så håber jeg da at I får den maskine, der bedst dækker jeres
behov og giver de bedste oplevelser, hvadenten det hedder langtur,
til-og-fra-arbejde-trillen, eller hyggeture.

*teaterhvisken* Køb nu den bimmer, mand! Bimmer! Bimmer! Bimmer! *hepper og
hopper*
Kan man læse at det ikke er *mig*, der skal af med alle de penge??? *bredt
grin*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - njaeh...næh...

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 19-06-07 00:18

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:c2e63$4674f673$55183f7d$6861@news.arrownet.dk...
> [...]
> at den er så "grov" som de andre ................ !
>

> Hvad ville i vælge en nyere brugt R1200GS (180/200K) eller en ny XL 1000

Hej Dennis
I det tyske blad Mopped, (nej det er et MC blad) juli ´07 er der en test af:
Suzuki V-Strom 1000
KTM 990 Adventure
BMW R 1200 GS
Triumph Tiger 1050
Honda Varadero 1000.
De mener det bedste "sæde" til rejse, race, og dagligdag er Triumphen,
den er bekvem, handy, stærk og med super bremser, men ikke meget
bevendt som offroader.
Er du interesseret, men ikke kan skaffe bladet, så mail mig.

mvh Jens
Sydals

Fra : Bongo

Dato : 19-06-07 11:27

> [...]
> bevendt som offroader.
> Er du interesseret, men ikke kan skaffe bladet, så mail mig.

Den er såååå lækker, hvis du stiller op med den en dag Dennis, så bliver jeg
altså pisse misundelig!

Vh Bongo
Der drømmer om en gul Tiger

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 19:00

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
> Den er såååå lækker, hvis du stiller op med den en dag Dennis, så bliver
> jeg altså pisse misundelig!

En lille appetit "børge"
http://www.1000hp.net/Triumph_Tiger_onboard.wmv

Fra : google@pein.dk

Dato : 20-06-07 11:17

Aragorn Elessar wrote:
> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote...
snip

snip

> [...]
> på længere ture.
> Hvis *hun* bliver radbrækket og ømgumpet, taber *du* - hvad enten du vil det

Jeg har ikke prøvet nogen af de 2, men har haft en CX650E, en XJ900 og
en TransAlp.
CX'eren har vi været i Alperne på 1 gang (jeg kører, konen bagpå),
XJ'eren var vi i Norge på 1 gang, og TransAlp'en har vi været i
Alperne/Dolomitterne på 5 gange.
Konen var ikke imponeret over bagsædekomforten på XJ'eren, men begge
Honda'er har været rigtigt gode. Om det bare er noget Honda kan med
den slags maskiner, det ved jeg ikke, men jeg ville forvente en
knaldgod komfort på Varadero'en.
--
Hilsen Niels
Stadig TransAlp