Deling af HP DeskJet 710 C
Fra : Brian Møller

Dato : 07-07-01 08:37

Hejsa

Jeg har en HP DeskJet 710C sat til min Windows 2000 Adv. Server, hvorfra jeg
udenmærket også kan printe fint fra. Printeren er delt og jeg kan også fint
se den; men når jeg skal printe fra min windows 98 maskine (det kan være en
print_test_page eller notepad) kommer der en fejl og det util der står for
hp-printeren kommer frem og siger der er opstået en fejl og det der skulle
printes er blevet slettet. Derpå får jeg at vide at jeg kan forsøge igen;
men der sker bare det samme.

Hvad kan umiddelbart være problemet. Jeg har installeret printeren på min
win98 maskine som netværkprinter og når den beer om drivers til printeren
bruger jeg dem fra den cd der fulgte med den. Disse drivere er tilligemed
også de nyeste HP har lavet til denne printer.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak

Brian

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-07-01 09:22

"Brian Møller" <trespasser@mailme.dk> wrote in message
> Hvad kan umiddelbart være problemet. Jeg har installeret printeren på min
> win98 maskine som netværkprinter og når den beer om drivers til printeren

Har selv den samme printer (nu står den bare og står), og jeg ville gerne
det samme, og svaret jeg fik her på givne tidspunkt, var at den model ikke
kan deles over netværk.
Jeg mener dog der var en der anbefalede at måske bruge drivere til en anden
type HP printer, jeg fik det dog aldrig til at virke.
Har nu købt en ny HP printer (dog ikke lige fordi den kunne deles )

Go Weekend

Kim J.

Fra : Jens

Dato : 07-07-01 10:40

"Brian Møller" <trespasser@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger jeg dem fra den cd der fulgte med den. Disse drivere er tilligemed
> også de nyeste HP har lavet til denne printer.

Jeg har haft lignende problemer med HP printere. Problemet for mig opstod
idet printer-driveren på klienten troede at den kunne lave
tovejskommunikation, hvilket den selvfølgelig ikke kunne da den sad på et
netværk. Når man installerer driveren installeres så vidt jeg husker et
lille program HPCONFIG eller noget i den stil. I det program kan man slå
tovejskommunikation fra. (Jeg mener at huske at programmet installeres i
Win-biblioteket, men prøv at søge på HP*:*)
Om det virker med nævnte printer skal jeg ikke kunne sige noget om, men det
er vel værd at prøve!

Jens

Fra : news.tele.dk

Dato : 09-07-01 07:55

Som udgangspunkt skal du ikke installere den som netværksprinter, hvis den
er koblet direkte på din parallelport.
Installer den som ganske almindelig printer og få det til at virke først.
Dernæst skal du dele din printer.
på den anden PC (går ud fra at der er netværk imellem dem) installerer du
også printeren som lokal printer på LPT1 (testudskriften vil ikke virke!)
Så ændrer du porten fra LPT1 til \\PC1\delenavn
hvor PC1 er netværksnavnet på den PC hvor printeren er koblet til, og
delenavn er navnet på det share (deling) du lavede.

Et alternativ var at smide en printserver i røven på printeren, og stadigvæk
installere printeren som lokal printer og så ændre porten.
Jeg kan anbefale D-Link DP-101 Printserver.

/Buck

Fra : Brian Møller

Dato : 09-07-01 09:13

Det vil jeg prøve.

Takker

Brian

Fra : Brian Møller

Dato : 09-07-01 10:06

Hej

Jeg har prøvet det som du foreslog. Men nu får jeg denne fejl fra Windows
98:
There was an error printing to \\server\hp710c for the printer (HP.......)
Your file waiting to be printed was deleted.

HP programmet kommer med denne fejl:
The computer has lost communication with the printer.
Cancel printing, turn the printer off, the back on. Try printing agai.n.

Jeg har prøvet det hp programmet sig jeg skal; men det hjælp ikke noget.

Nogen der umiddelbart har en løsning?

Mvh

Fra : Erik G Christensen

Dato : 09-07-01 10:10

"Brian Møller" wrote:

> Nogen der umiddelbart har en løsning?

Jeg mener ikke umiddelbart det kan lade sig gøre, da 710C
vil snakke via LPT porten hele tiden.
Men har du mod på flere test, skal du prøve driveren til
550C, den er "nødudgang" for andre af HP's "smart" printere

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jens

Dato : 10-07-01 21:35

> [...]
> Cancel printing, turn the printer off, the back on. Try printing agai.n.
>
> Jeg har prøvet det hp programmet sig jeg skal; men det hjælp ikke noget.

Har du prøvet at lede efter det her HPCONFIG program, som man kan slå
tovejskommunikation fra med ? Jeg er ikke sikker på om det bliver
installeret på netop den printer.
Problemet opstår fordi printer/printerdriver forventer at kunne snakke med
hinanden = tovejskommunikation!

Jens

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-07-01 18:55

Direkte spurgt har HP sagt, at DJ710 IKKE kan køre i et netværk.

mvh, Erik Jakobsen erik@urbakken.dk