/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Palleløfter fra jem og fix
Fra : Ann


Dato : 17-06-07 06:41

Hej

Har set at jem og fix har en palleløfter på tilbud fra i morgen.

Overvejer at anskaffe den, men vil godt lige høre om I har nogle
erfaringer jeg skal være obs. på.

Jeg skal bruge den til flytte palletter med træpiller og træbriketter
ind fra en gårdsplads (hvor underlaget er grus og småsten ind i en
lade/stald, hvor gulvet er cement. Det drejer sig "kun" om 6-7
palletter ( jeg ved godt at det i nogen øjne ser ud, som det er mange
penge at bruge - for de kan selvfølgelig flyttes ved at bære poserne
ind - men min discusprolapsplagede nakke vil sikkert sætte pris på at
det kan gøres i et roligt tempo og ikke skulle flytte/bære 7 tons ind
på en dag)

Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?

på forhånd tak

Ann


 
 
Mads Lie Jensen (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 17-06-07 07:16

On Sat, 16 Jun 2007 22:40:42 -0700, Ann <ecj@ofir.dk> wrote:

>Har set at jem og fix har en palleløfter på tilbud fra i morgen.

Deres model ligner den jeg har - det er en fin model, men den har kun
enkelt-hjul foran. Det er ikke en fordel.
Du kan ved at kigge dig lidt omkring på nettet, finde en model med
boogie-hjul foran, som tilmed er billigere.

>Overvejer at anskaffe den, men vil godt lige høre om I har nogle
>erfaringer jeg skal være obs. på.
>
>Jeg skal bruge den til flytte palletter med træpiller og træbriketter
>ind fra en gårdsplads (hvor underlaget er grus og småsten ind i en
>lade/stald, hvor gulvet er cement. Det drejer sig "kun" om 6-7
>palletter ( jeg ved godt at det i nogen øjne ser ud, som det er mange
>penge at bruge - for de kan selvfølgelig flyttes ved at bære poserne
>ind - men min discusprolapsplagede nakke vil sikkert sætte pris på at
>det kan gøres i et roligt tempo og ikke skulle flytte/bære 7 tons ind
>på en dag)
>
>Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?

En palleløfter er ikke særlig sjov at bruge i grus. Til små lette paller
kan det gå, men en palle træpiller med 1000 kg på - nejtak.

Men udover det, så er jeg meget glad for min palleløfter -
traktorredskaber og andre halvstore ting jeg har i laden, bliver sat på
en europalle, så kan jeg hurtigt og nemt flytte rundt med det hele, ene
mand, uden at få sved på panden.
--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Max (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-06-07 09:15

Hej Ann

> Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?

Nej, palleløftere er kun til faste underlag.

--
Mvh Max



Ann (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Ann


Dato : 17-06-07 09:38

On 17 Jun., 10:14, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Ann
>
> > Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?
>
> Nej, palleløftere er kun til faste underlag.
>
> --
> Mvh Max

Hej Mads og Max

tak for jeres svar - der ikke tale om løst grus/jord, men om noget som
er kørt godt sammen - det fik jeg vist ikke skrevet tydeligt nok) men
det er ikke helt plant og der er også enkelte småsten. Derudover er
der lidt niveauforskel mellem gårdspladsen og ladegulvet men det kunne
jo fikses med et bræt eller 2.

Jeg er/var mere bekymret om disse nylonhjul kan tåle at køre på
underlag som ikke fliser (som f.eks. i et supermarked).

hilsen

Ann




/Ole \(6000\) (17-06-2007)
Kommentar
Fra : /Ole \(6000\)


Dato : 17-06-07 11:11




Hej Mads og Max

tak for jeres svar - der ikke tale om løst grus/jord, men om noget som
er kørt godt sammen - det fik jeg vist ikke skrevet tydeligt nok) men
det er ikke helt plant og der er også enkelte småsten. Derudover er
der lidt niveauforskel mellem gårdspladsen og ladegulvet men det kunne
jo fikses med et bræt eller 2.

Jeg er/var mere bekymret om disse nylonhjul kan tåle at køre på
underlag som ikke fliser (som f.eks. i et supermarked).

hilsen

Ann



Hey Ann.

Jeg er ret sikker på, du vil blive ked af at vælge en palleløfter. Den har
så små hjul, at selv de mindste ujævnheder kan mærkes, big time. Jeg døjer
selv med ryg/nakke, og tro mig, du har ikke lyst til at trække på en
palleløfter, der lige pludseligt stopper.
Hvad med at smide det i en trillebør? Er det ikke mere holdbart? Eller finde
en, der lige kan smide det ind for en kasse øl.

/Ole



Peter Lykkegaard (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 17-06-07 11:56

/Ole (6000) wrote:
>
> der ikke tale om løst grus/jord, men om noget som
> er kørt godt sammen

Det vil ret hurtigt blive løst igen = umuligt at køre på med en palleløfter
Nylonhjulene vil også blive slidt hurtigt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Leonard (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-06-07 11:45

On Sat, 16 Jun 2007 22:40:42 -0700, Ann wrote:

> for de kan selvfølgelig flyttes ved at bære poserne
> ind - men min discusprolapsplagede nakke vil sikkert sætte pris på at
> det kan gøres i et roligt tempo og ikke skulle flytte/bære 7 tons ind
> på en dag

En sækkevogn er meget bedre til det. Den har de også til en billig penge
i HN / jem&fix. Vælg modellen med oppustelige gummihjul, den kan køres i
smågrus og over mindre kanter uden at hænge fast. Belastningen på din
ryg vil være meget mindre ved at tage 1-2 sække af gangen end ved at
mosle med en hel palle.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Søren G. Nielsen (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Søren G. Nielsen


Dato : 17-06-07 14:55

Jeg har en stærk ryg og en stor hals, så jeg melder mig frivilligt til at
flytte pilerne for 3 kasser Rød Harboe plus brændstof fra 8600.

Min erfaring er, at en palleløfter er no-go til løsning af jobbet, så
hellere trilebøre/sækkevogn som allerede anført.

Hej

Søren



Matthias H Matthiess~ (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 17-06-07 15:46


"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1182058842.711421.87140@n60g2000hse.googlegroups.com...
Hej

Har set at jem og fix har en palleløfter på tilbud fra i morgen.

Overvejer at anskaffe den, men vil godt lige høre om I har nogle
erfaringer jeg skal være obs. på.

Jeg skal bruge den til flytte palletter med træpiller og træbriketter
ind fra en gårdsplads (hvor underlaget er grus og småsten ind i en
lade/stald, hvor gulvet er cement. Det drejer sig "kun" om 6-7
palletter ( jeg ved godt at det i nogen øjne ser ud, som det er mange
penge at bruge - for de kan selvfølgelig flyttes ved at bære poserne
ind - men min discusprolapsplagede nakke vil sikkert sætte pris på at
det kan gøres i et roligt tempo og ikke skulle flytte/bære 7 tons ind
på en dag)

Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?

på forhånd tak



Glem alt om en palleløfter på fastkørt grus eller jord. Med en palle på 1000
kg. kommer du ikke 5 cm frem før den er kørt fast.
Og på betongulv behøver der kun ligge en lille sten, så kommer du heller
ingen vegne.
Hilsen Matthias



Mads Lie Jensen (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 17-06-07 16:37

On Sun, 17 Jun 2007 16:46:21 +0200, "Matthias H Matthiessen"
<matthiessenSLET@dioder.dk> wrote:

>Glem alt om en palleløfter på fastkørt grus eller jord. Med en palle på 1000
>kg. kommer du ikke 5 cm frem før den er kørt fast.

Enig.

>Og på betongulv behøver der kun ligge en lille sten, så kommer du heller
>ingen vegne.

Men man kan trods alt lige feje inden man kører der - det bruger vi da
tit på arbejdet.
--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Armand (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-06-07 19:28


"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1182058842.711421.87140@n60g2000hse.googlegroups.com...
> Har set at jem og fix har en palleløfter på tilbud fra i morgen.
> Overvejer at anskaffe den, men vil godt lige høre om I har nogle
> erfaringer jeg skal være obs. på.
> Jeg skal bruge den til flytte palletter med træpiller og træbriketter
> ind fra en gårdsplads (hvor underlaget er grus og småsten ind i en
> lade/stald, hvor gulvet er cement. Det drejer sig "kun" om 6-7
> palletter ( jeg ved godt at det i nogen øjne ser ud, som det er mange
> penge at bruge - for de kan selvfølgelig flyttes ved at bære poserne
> ind - men min discusprolapsplagede nakke vil sikkert sætte pris på at
> det kan gøres i et roligt tempo og ikke skulle flytte/bære 7 tons ind
> på en dag)
> Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?
>
Det ér altså regulære gulve at sådanne er produceret til og som smed stopper
min brug af palleløfter ved porten - Bare det at slæbe en tom palleløfter
over den grusede gårdsplads er på grænsen til at jeg finder en truckfører
til at transportere den.
Med andre ord vil du ikke spare din krop for noget som helst hvis du
forsøger at slæbe en et-tons palle over din grusede gårdsplads :-|
Hvis det skulle vise sig at være et ulødigt kinøjser-produkt at tilbuddet
drejer sig om vil den næppe heller holde til den hårde grus-belastning :-/

Alternativet á en sækkevogn lyder heller ikke særligt fysisk besparende, men
derimod synes en palleløfter ganske fornuftig hvis du er i stand til at få
fliselagt de 7-10 M² som pågældende antal paller fylder!?

--
Armand.



Anders Majland (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-06-07 11:46

> men derimod synes en palleløfter ganske fornuftig hvis du er i stand til
> at få fliselagt de 7-10 M² som pågældende antal paller fylder!?

Jeg modtager træpiller med kran og han medtager en palleløfter.

Så smider jeg en gammel krydsfinerplade på gruset foran porten og han sætter
paller der en af gangen. Derfra kan jeg godt trække en palle ind i udhuset,
selvom der skal lægges vægt i for at trække den ind.

Men at køre direkte i gruset - glem det .....

Så hvis pallerne allerede står der - så dæk dem af med en pressenning og bær
dem ind lidt ad gangen (eller inviter nogle stærke venner på middag

/A



Christian B. Andrese~ (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 18-06-07 11:38

On 17 Jun., 07:40, Ann <e...@ofir.dk> wrote:
> Hej
>
> Har set at jem og fix har en palleløfter på tilbud fra i morgen.
>
> Overvejer at anskaffe den, men vil godt lige høre om I har nogle
> erfaringer jeg skal være obs. på.
>
> Jeg skal bruge den til flytte palletter med træpiller og træbriketter
> ind fra en gårdsplads (hvor underlaget er grus og småsten ind i en
> lade/stald, hvor gulvet er cement. Det drejer sig "kun" om 6-7
> palletter ( jeg ved godt at det i nogen øjne ser ud, som det er mange
> penge at bruge - for de kan selvfølgelig flyttes ved at bære poserne
> ind - men min discusprolapsplagede nakke vil sikkert sætte pris på at
> det kan gøres i et roligt tempo og ikke skulle flytte/bære 7 tons ind
> på en dag)
>
> Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?

Nej, du vil ikke kunne køre en palle med 900 kg træpiller på en
grusbelagt gårdsplads med en palleløfter.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Christian B. Andrese~ (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 18-06-07 13:07

On 18 Jun., 12:45, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > men derimod synes en palleløfter ganske fornuftig hvis du er i stand til
> > at få fliselagt de 7-10 M² som pågældende antal paller fylder!?
>
> Jeg modtager træpiller med kran og han medtager en palleløfter.

Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.
Han kan sagtens køre på grus og lidt ujævn jord.

Men en palleløfter, nej.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Anders Majland (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-06-07 14:07

>> Jeg modtager træpiller med kran og han medtager en palleløfter.

>Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.
>Han kan sagtens køre på grus og lidt ujævn jord.
>Men en palleløfter, nej.

Jeg har tidliger modtaget med fragtmand (købt via biofyr). Der har
vognmanden kunne bakke vognen op således at han har kunne trække dem ind fra
læssebagsmækken. En alm 12meter bil eller en af de korte etakslede
sættevogne kan vende rundt på gårdspladsen - men jeg har en enkelt gang
været uheldig at der kom en sjafut med et fuldt 18meter vogntog - det har
jeg ikke dimensioneret adgangsforholdene efter ....



Leonard (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-06-07 19:08

On Mon, 18 Jun 2007 05:07:16 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.

Hvad hedder den truck?
- mærke eller andet, der er til at søge på, fjernstyret truck giver bare
en masse legetøj.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Mureren (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 18-06-07 23:22

>> Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.
>
> Hvad hedder den truck?
> - mærke eller andet, der er til at søge på, fjernstyret truck giver bare
> en masse legetøj.

Mon ikke der er tale om en medbringertruck?
http://www.vbtrucks.dk/dk/produkter/palfinger/

Mvh.
Mureren



Leonard (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-06-07 08:14

On Tue, 19 Jun 2007 00:22:23 +0200, Mureren wrote:

> Mon ikke der er tale om en medbringertruck?
> http://www.vbtrucks.dk/dk/produkter/palfinger/

Jo, sådan en Crayler vil jeg have
- ikke fordi den kan hænge under ladet på en lastbil, men fordi den ser
anvendelig ud til mange ting.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Mureren (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 20-06-07 09:10

> Jo, sådan en Crayler vil jeg have
> - ikke fordi den kan hænge under ladet på en lastbil, men fordi den ser
> anvendelig ud til mange ting.

Nej nej...du skal da have en knækstyret minilæsser, den er langt mere
anvendelig og det perfekte supplement til en minigraver
Den her er tilfældigvis min
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=49491048

Mvh.
Mureren



Leonard (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-06-07 19:40

On Wed, 20 Jun 2007 10:09:44 +0200, Mureren wrote:

> Nej nej...du skal da have en knækstyret minilæsser, den er langt mere
> anvendelig og det perfekte supplement til en minigraver

Næh, for den skal jeg bruge fødderne for at køre
- og det gider jeg ikke

Den fjernstyrede truck er meget bedre, så kan jeg køre minigraver og
truck på samme tid.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Mureren (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 20-06-07 19:48

>> Nej nej...du skal da have en knækstyret minilæsser, den er langt mere
>> anvendelig og det perfekte supplement til en minigraver
>
> Næh, for den skal jeg bruge fødderne for at køre
> - og det gider jeg ikke

Hvis Jason Watt kan køre en DTC-racer, så kan du også få fikset en
minilæsser så du kan styre den...intet er umuligt for den der bærer viljen i
hjertet

> Den fjernstyrede truck er meget bedre, så kan jeg køre minigraver og
> truck på samme tid.

Det må nok siges at være tilfældet for dig

Mvh.
Mureren



Leonard (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-06-07 20:33

On Wed, 20 Jun 2007 20:48:21 +0200, Mureren wrote:

>>> Nej nej...du skal da have en knækstyret minilæsser, den er langt mere
>>> anvendelig og det perfekte supplement til en minigraver
>>
>> Næh, for den skal jeg bruge fødderne for at køre
>> - og det gider jeg ikke
>
> Hvis Jason Watt kan køre en DTC-racer, så kan du også få fikset en
> minilæsser så du kan styre den...intet er umuligt for den der bærer viljen i
> hjertet

Næh, men det drejer sig ligeså megt om at det er ret besværligt at komme
op og ned af alle de maskiner, og derfor gælder :

>> Den fjernstyrede truck er meget bedre, så kan jeg køre minigraver og
>> truck på samme tid.
>
> Det må nok siges at være tilfældet for dig

Nemlig
Og sådan en truck kan jo udstyres med et lad, der kan tippe eller en
personløfteplatform eller alt muligt andet, så i kombination med
minigraveren kan den faktisk blive ret ideel.

Så er det kun prisen der ikke er så god, der er umiddelbart ikke nogen
at finde på brugtmarkedet og det skulle ikke undre mig om den koster
2-300 kkr ...


--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

tom jensen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 19-06-07 00:34



"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1182168436.716318.102000@g4g2000hsf.googlegroups.com...

Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.
Han kan sagtens køre på grus og lidt ujævn jord.



-----

hej

hvordan ser en fjernstyret truck ud ?

mvh tom (som kører linde eltruck på arbejde

--
slet ged i emailadresse ved svar



Christian B. Andrese~ (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 18-06-07 14:14

On 18 Jun., 15:07, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> >> Jeg modtager træpiller med kran og han medtager en palleløfter.
> >Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.
> >Han kan sagtens køre på grus og lidt ujævn jord.
> >Men en palleløfter, nej.
>
> Jeg har tidliger modtaget med fragtmand (købt via biofyr). Der har
> vognmanden kunne bakke vognen op således at han har kunne trække dem ind fra
> læssebagsmækken. En alm 12meter bil eller en af de korte etakslede
> sættevogne kan vende rundt på gårdspladsen - men jeg har en enkelt gang
> været uheldig at der kom en sjafut med et fuldt 18meter vogntog - det har
> jeg ikke dimensioneret adgangsforholdene efter ....

Betyder intet med ham som leverer hos os.
Han holder ud på vejen, og henetr så pallerne med den fjernstyrede
truck, som ligger i en kasse under sættevognen.
Han kan også nå pallerne i række ind mod rabatten.

Det tager 15-20 min at køre 6 paller om bagved og stille dem så tæt
som de overhoveet kan.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Ann (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Ann


Dato : 18-06-07 15:53

On 18 Jun., 12:37, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> On 17 Jun., 07:40, Ann <e...@ofir.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > Hej
>
> > Har set at jem og fix har en palleløfter på tilbud fra i morgen.
>
> > Overvejer at anskaffe den, men vil godt lige høre om I har nogle
> > erfaringer jeg skal være obs. på.
>
> > Jeg skal bruge den til flytte palletter med træpiller og træbriketter
> > ind fra en gårdsplads (hvor underlaget er grus og småsten ind i en
> > lade/stald, hvor gulvet er cement. Det drejer sig "kun" om 6-7
> > palletter ( jeg ved godt at det i nogen øjne ser ud, som det er mange
> > penge at bruge - for de kan selvfølgelig flyttes ved at bære poserne
> > ind - men min discusprolapsplagede nakke vil sikkert sætte pris på at
> > det kan gøres i et roligt tempo og ikke skulle flytte/bære 7 tons ind
> > på en dag)
>
> > Vil nylonhjulene kunne klare at køre på dette underlag?
>
> Nej, du vil ikke kunne køre en palle med 900 kg træpiller på en
> grusbelagt gårdsplads med en palleløfter.
>
> --
> Christian......http://www.yee-haw.dk- Ønskes:
> - En ny forbindelse over Randers Fjord
> - Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
> - En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

1000 tak for alle input.

jeg har


Ann (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Ann


Dato : 18-06-07 15:57

1000 tak for alle input.

Jeg har holdt mig langt væk fra jem og fix og i stedet kontaktet den
lokale maskinforretning og indkøbt et stk. halmballe - og gartnervogn.
Kan ses på side 26 på dette link

http://www.danboren.dk/documents/PDF/Ravendo_katalog_05.pdf

håber nu at fragtmanden kommer i morgen samtidig med træpillerne -
desværre har den forhandler jeg bruger ikke en truck som kan køre
tingene ind men alene en kran som sidder på lastbilen.

hilsen

Ann


Mads Lie Jensen (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 18-06-07 18:53

On Mon, 18 Jun 2007 07:56:52 -0700, Ann <ecj@ofir.dk> wrote:

>Jeg har holdt mig langt væk fra jem og fix og i stedet kontaktet den
>lokale maskinforretning og indkøbt et stk. halmballe - og gartnervogn.
>Kan ses på side 26 på dette link
>
>http://www.danboren.dk/documents/PDF/Ravendo_katalog_05.pdf

Sådan en har jeg også - den er god til mange ting.
Her i huset går den under betegnelsen 'kistevognen' - min far har været
gravermedhjælper, og han mener den lige passer i dimensionerne til en
kiste

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Armand (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-06-07 21:45


"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse
news:sghd73laed487ml9foisvtlkvf47cfn5u4@4ax.com...
> On Mon, 18 Jun 2007 07:56:52 -0700, Ann <ecj@ofir.dk> wrote:
>
>>Jeg har.......indkøbt et stk. halmballe - og gartnervogn.
>>Kan ses på side 26 på dette link
>>http://www.danboren.dk/documents/PDF/Ravendo_katalog_05.pdf
>
> Sådan en har jeg også - den er god til mange ting.
> Her i huset går den under betegnelsen 'kistevognen' - min far har været
> gravermedhjælper, og han mener den lige passer i dimensionerne til en
> kiste
>
- - - - Og ikke at forveksle med samme sides "kadavervogn"

--
Armand.



Christian B. Andrese~ (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 19-06-07 08:53

On 19 Jun., 00:22, "Mureren" <mureren_tag_det_v...@mail.tele.dk>
wrote:
> >> Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.
>
> > Hvad hedder den truck?
> > - mærke eller andet, der er til at søge på, fjernstyret truck giver bare
> > en masse legetøj.
>
> Mon ikke der er tale om en medbringertruck?http://www.vbtrucks.dk/dk/produkter/palfinger/

LIge præcis den nederste:

Palfinger Crayler BM
En Palfinger fjernbetjent medbringertruck parkeres og transporteres i
en hermetisk lukket og aflåselig "Værktøjskasse", som er monteret
mellem køretøjets aksler og godt beskyttet mod vind, vejr og snavs.
Medbringertrucken manøvreres med fjernbetjent radiostyring.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Christian B. Andrese~ (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 19-06-07 08:53

On 19 Jun., 01:33, "tom jensen" <t...@adslhome.dkged> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1182168436.716318.102000@g4g2000hsf.googlegroups.com...
>
> Vi får vores med en lastbil som har en lille fjernstyret truck med.
> Han kan sagtens køre på grus og lidt ujævn jord.
>
> -----
>
> hej
>
> hvordan ser en fjernstyret truck ud ?
>
> mvh tom (som kører linde eltruck på arbejde

Tjeck murerens link:
http://www.vbtrucks.dk/dk/produkter/palfinger/

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste