Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D200 og Sandisk Extreme IV
Fra : Steen

Dato : 15-07-07 19:08

Er der noget vundet ved at bruge Sandisk Extreme IV (transfer rate 40
MB/sec) i et D200 frem for en Sandisk Extreme III (transfer rate 20 MB/sec)?

/Steen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-07-07 20:42

Steen wrote:
> Er der noget vundet ved at bruge Sandisk Extreme IV (transfer rate 40
> MB/sec) i et D200 frem for en Sandisk Extreme III (transfer rate 20 MB/sec)?

Jeg skal svare Dig i løbet af ugen. Jeg har brugt Transcend x80, og får
i morgen leveret et par x266, og jeg regner med at det betyder hurtigere
overførsel, og (muligvis?) længere batterilevetid.

Bo //

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-07-07 21:13

Bo Bjerre wrote:
> Jeg skal svare Dig i løbet af ugen. Jeg har brugt Transcend x80, og får
> i morgen leveret et par x266, og jeg regner med at det betyder hurtigere
> overførsel, og (muligvis?) længere batterilevetid.

Hvorfor længere batterilevetid? Fordi kameraet skal bruge mindre tid til
at skrive i? Datamængden den skriver er vel den samme?

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-07-07 21:16

Thomas Schreiber wrote:

> Hvorfor længere batterilevetid? Fordi kameraet skal bruge mindre tid til
> at skrive i? Datamængden den skriver er vel den samme?

Ja, på grund af kortere skrivetid. Jeg har læset det detaljerede
datablad for begge typer af kort, og vurderet effektforbruget under
skrivning, og det ser ud til at være lidt lavere for den hurtigere type.
Hvis den så ovenikøbet bruger kortere tid til datatransport (og her er
D200 muligvis flaskehalsen), så skulle batteritiden blive længere =
flere skud pr opladning.

Bo //

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-07 21:24

"Steen"
> Er der noget vundet ved at bruge Sandisk Extreme IV (transfer rate 40 MB/sec) i et D200
> frem for en Sandisk Extreme III (transfer rate 20 MB/sec)?
>
> /Steen

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8197
Den er ikke med i oversigten men mon ikke Transcend sidste skud
på stammen er best value pt. tjek på edbpriser - forskellene er små
i kameraet, men i overførsel til puter eller nyere billedbanker, vil du
nok kunne opleve en mere markant forskel.. -max-