Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus 50 og 8GB SD kort
Fra : Peter Reinhold

Dato : 13-07-07 18:14

Hej Alle,

Jeg har lige idag modtaget et 8GB SD kort (Kingston, SDHC Class 6,
selvom jeg ikke er helt klar over hvad det indebærer), og mit Ixus 50
nægter at anerkende kortet.

Jeg får en "Memory card error, Card locked!" når jeg har det siddende
i, og jeg kan ikke formattere det eller noget. (Og nej, kortet er ikke
låst, det fungerer fint i et andet digital kamera jeg har, med samme
"indstilling")

Er det fordi det er et SDHC Class 6, eller fordi Ixus 50 ikke kan
håndtere så store kort, eller er der nogen der har ideer.

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-07-07 18:27

Peter Reinhold wrote:

> Er det fordi det er et SDHC Class 6, eller fordi Ixus 50 ikke kan
> håndtere så store kort, eller er der nogen der har ideer.

Korrekt til begge to. Det er SDHC og det kan Ixus 50 ikke tage. 2GB "alm.
sd" er nok det største du kan bruge..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Reinhold

Dato : 13-07-07 18:26

On Jul 13, 7:26 pm, "Anders Houmark" <sunsiten...@andersh.dk> wrote:

> Korrekt til begge to. Det er SDHC og det kan Ixus 50 ikke tage. 2GB "alm.
> sd" er nok det største du kan bruge..
>
> --
> Anders Houmarkwww.AndersH.dkwww.chipsguiden.dk

Jeg søgte lidt videre, og kom frem til samme konklusion, men tak for
bekræftigelsen.

Godt der er 14 dages returret :)

/Peter

Fra : Jeroen

Dato : 13-07-07 19:06

Hej Peter

Så håber jeg ikke du har købt det online hos PC Huset. Så kan det nemt tage
1½ måned inden du får alle penge tilbage :P (jeg venter faktisk stadig :o )

Kunne ikke lade være at skrive om det et eller sted.. og hvorfor ikke her og
nu :)

Vh
Jeroen

Fra : Peter Reinhold

Dato : 17-07-07 08:40

On Jul 13, 8:05 pm, "Jeroen" <THXcontac...@jeroen.dk(remove THX)>
wrote:

> Så håber jeg ikke du har købt det online hos PC Huset. Så kan det nemt tage
> 1½ måned inden du får alle penge tilbage :P (jeg venter faktisk stadig :o )

Det har jeg heldigvis ikke :)

Jeg køber (næsten) altid hos shg.dk, og jeg har aldrig oplevet nogle
problemer med at få pengene igen.

Hvorfor ikke bare tage kontakt til din bank og afvise betalingen den
vej igennem? Har jeg været nødt til en enkelt gang med en tysk
forhandler, og det var ganske smertefrit.

/Peter

Fra : Jeroen

Dato : 17-07-07 11:09

Hej

Ja, jeg prøver også, hvor jeg kan, at bestille hos de mere kendte og
renommerede butikker, men denne gang drejede det sig om nogle meget billige
hukommelseskorter... 2x Trandcend 2Gb Extreme III til 320 kroner... så jeg
gavde dem en chance.

Desværre modtog jeg kun 1 kort, og de var en RihData eller noget :(

Er der ikke noget med at man kan bruge banken til det indenfor 14 dager? Det
gik jeg over i hvert fald, da jeg gavde dem en chance for at returnere
pengene, og så gik jeg også på ferie dagen efter.