Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmfremkaldelse hos Fujicolor (gennem f.e~
Fra : Preben

Dato : 12-07-07 18:19

Hej

Jeg har set at coop tilbyder fremkaldelse af 120 rullefilm (dias o.a.)
til "kun" 25 kr.
Jeg snakkede med fujicolor og den er god nok. Bingofoto bekræfter også!

Men nu er spørgsmålet så om nogle har erfaringer med fujicolor? Er det
variende kvalitet, god nok eller dårlig?

Med venlig hilsen
Preben Holm

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-07 19:13

Preben wrote:
> [...]
>
> Men nu er spørgsmålet så om nogle har erfaringer med fujicolor? Er det
> variende kvalitet, god nok eller dårlig?

Åh, jo...

Jeg har fået dem fremkaldt gennem den lokale fotohandler, og efter
scanning var der små fine ridser. Derfor indleverer jeg dem hos Mimosa i
Århus, eller en anden Click forretning. Her har jeg fået fremkaldt mere
end 25 film, uden at se problemer. Jeg har osse en bekendter, der er
fo'graf, og hun sender dem til et lab i Kiel.

Bo //

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-07-07 19:59

Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev :

>Jeg har osse en bekendter, der er
>fo'graf, og hun sender dem til et lab i Kiel.

Og det er det samme som Fujicolor...

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Preben

Dato : 12-07-07 20:20

> Åh, jo...
>
> Jeg har fået dem fremkaldt gennem den lokale fotohandler, og efter
> scanning var der små fine ridser. Derfor indleverer jeg dem hos Mimosa i

Ærgeligt - det var ellers meget billigt!

> Århus, eller en anden Click forretning. Her har jeg fået fremkaldt mere

Og du mener at alle Click-forretninger sender film til Mimosa eller?
Jeg har en Click-forretning kun 1 km fra mig, så det er jo overskueligt.

Kan ikke se nogle priser? Ved du hvad standard-prisen er for
fremkaldelse af 120'erne? De der kender-kender-kender relationer har jeg
jo ikke ligefrem!

> end 25 film, uden at se problemer. Jeg har osse en bekendter, der er
> fo'graf, og hun sender dem til et lab i Kiel.

Og det lab er??

Du sendte mig et link til en i Köln for noget tid siden:
http://www.kontrastlab.de/preise_analog.html

Er det dem du mener? Ved du hvad startgebyr er? Og fragtgebyr?

/ Preben

Fra : Søren Blom

Dato : 13-07-07 01:35

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev

> Ærgerligt - det var ellers meget billigt!

Nu fortælle du ikke noget om hvor du bor, men bor du i Århus området, så kan
jeg som Bo Bjerre anbefale at kikke på bal.a. Mimosa (som jeg dog ikke selv
bruger) eller Photocare i Busgaden, som jeg er yderst tilfreds med, de laver
alle film i butikken og kvaliteten er i top samt at de passer på
negativerne. Har i løbet af de sidste 3 år fået fremkaldt omkring 300 ruller
hos dem og aldrig haft noget at klage over.
Helt generelt kan jeg ikke anbefale at man bruger Bingofoto, Japan foto,
Coop, Føtex, Bilka osv. da det er et lavpris produkt de sælger og
negativerne bliver behandlet derefter.
Brug i stedet sådan noget som Photocare eller andre hvor du kan være sikke
på at tingene bliver behandlet ordentligt, alt andet vil du ærgre dig gul og
grøn over, så skide være med om det måske koster 20-40 kroner mere pr. film.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Preben

Dato : 13-07-07 07:50

> Nu fortælle du ikke noget om hvor du bor, men bor du i Århus området, så kan

Det er i Odense C.

> [...]
> grøn over, så skide være med om det måske koster 20-40 kroner mere pr. film.

Japan Photo i Odense er nu overtaget af Fotomagasinet som er en
click-butik! Men så vidt vides er butikken som sådan ikke ændret!

Tror du alle photocare er ens? Og håndterer de 120 rullefilm i butikken?
Jeg har en photocare i nærheden, men føler mig ikke helt sikker på
gutten der har den!

/ Preben

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-07-07 09:26

Preben wrote:

> [...]
>
> Kan ikke se nogle priser? Ved du hvad standard-prisen er for
> fremkaldelse af 120'erne? De der kender-kender-kender relationer har jeg

Øh.. Jeg tænkte på dias, men ser først nu at Du skriver FujiColor (der
er til papir) -og så har jeg ingen erfaringer.

Bo //

Fra : Preben

Dato : 13-07-07 17:11

> Øh.. Jeg tænkte på dias, men ser først nu at Du skriver FujiColor (der
> er til papir) -og så har jeg ingen erfaringer.

Altså de siger fujicolor når de tager telefonen - og de står for
filmfremkaldelsen hos bl.a. coop.

/ Preben

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 13-07-07 11:29

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Og du mener at alle Click-forretninger sender film til Mimosa eller?
> Jeg har en Click-forretning kun 1 km fra mig, så det er jo overskueligt.

Vi er ikke alle sammen ens i Click kæden. Vi bestemmer næsten selv det hele,
og er ikke en franchise ting hvor det hele er ens.
Derfor er det også forskelligt hvad de enkelte butikker gør.
Jeg vil tro, at langt de fleste indsender dias og andre typer film de ikke
selv lige har maskinel til, til Gabs i Tønder, eller benytter CeWe color i
Tyskland (sendes dog til CeWe Danmark, som så sender det videre)

> Kan ikke se nogle priser? Ved du hvad standard-prisen er for fremkaldelse
> af 120'erne? De der kender-kender-kender relationer har jeg jo ikke
> ligefrem!

Gabs sætter selv priser på de ting de leverer tilbage til os, kan ikke lige
huske hvordan det fungerer.. går da ud fra, at vi tjener lidt på det.. Men
det er vist ikke det helt store efterhånden, pga. porto frem og tilbage
osv.. Hernede på sydfyn har vi ikke mange kunder som fotograferer på
dias/120 film tilbage, og de kunder der er vil gerne have deres film
hurtigt.. så vi sender ca. 1-5 film afsted et par gange hver uge.. derfor er
portoen også en væsentlig post på skemaet :)

Mvh Anders

Fra : Preben

Dato : 13-07-07 17:46

Lige for at svare på mit eget indlæg og svare generelt på alle de
diskuterede spørgsmål.

- Click forretningen Fotomagasinet i Odense anvender gabs.
Dermed er Click-kæden ikke generel og kan være af "varierende
kvalitet"

- Kontrastlabor (i Köln) tager 5-20 euro i fragt afhængig af størrelse
og vægt. Første gang med forudbetaling - derefter på kredit!

Nogle der har brugt Xposure? http://www.xposure.dk/filmfremkaldelse.html
De har nogle fordelagtige priser ved "klippekort" (excl. moms på deres
side).

/ Preben