Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor meget fylder fotos i en PC?
Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 11:37

Ja selvfølgeligt et bøvet spørgsmål, men jeg ved ikke om man skal tænke
på hvor mange steder man har sine fotos.

Jeg anvender mest Picasa2 og der har jeg f.eks en stor samling fotos fra
en ferie, 636 styk og de fylder i følge teksten på den blå linie under
mappen: "1,4 GB på disk"

Ud af dem har jeg lavet et webalbum på 247 fotos og de fylder "526,8 MB
på disk" Dem er der adgang til gennem Gmail webalbum.

Jeg har selvfølgelig også en masse andre fotos på Picasa2, men ved ikke
hvor man ser hvad alle billederne tilsammen fylder ???????

Desuden bruger jeg somme tider ACDSee eller PaintShopPro og jeg har
nogen andre programmer liggende på "Skrivebordet" som jeg blot har
kigget i. Ligger billederne også deri?? Skulle jeg tage og smide dem
væk????

Jeg ved nemlig ikke hvordan PC'en virker, alle billederne ligger altså
OGSÅ på "Disk" = Hardisken = selve maskinen Ikke????

Men ligger de mange steder???? Kan man gøre noget ved det, og
vigtigst, BØR jeg gøre noget ved det??? I så Fald hvad???

Jeg har et harddiskdrev på 80 GB og har vist nok ca 40 GB ledigt.

Men altså kort sagt: Ligger mine billeder en masse steder på een gang?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ole Christiansen

Dato : 05-07-07 12:59

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et harddiskdrev på 80 GB og har vist nok ca 40 GB ledigt.
>
> Men altså kort sagt: Ligger mine billeder en masse steder på een gang?

Du bør tage extern backup af dine fotos. CD,dvd; anden harddisk.
Gå i stifinder og find dokumenter/mine billeder. Højreklik og vælg
egenskaber.
Der skulle dine billeder ligge.
Picasa2 mfl laver kun indeks til disse billeder.
Jeg bruger Picture Project til indlæsning, og de bliver lagt i
dokumenter/mine billeder.
Det er default i sådanne inslæsningsprogrammer.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 13:19

Du kan få et overblik over hvor meget dine billeder fylder ved at gå ind i
windows fil søgning (åbnes med "Windows tast" + "f", eller via start menuen
under søg).

Herinde vælger du "lokale harddiske" og søger efter *.jpg
Der kommer nu en liste med alle dine billeder.
Tryk ctrl+a for at vælge alle billederne.
Højreklik på et af dem og vælg "egenskaber"
Nu fremokmmer en oversigt over den samlede størrelse.

Mvh.
A.

Fra : emj

Dato : 05-07-07 14:22

Mr. Mox skrev:

>Ligger mine billeder en masse steder på een gang?

Næh, de ligger sikkert kun et sted under c:\BILLEDER, men du kan se
dem med mange programmer.
Sletter du dine billeder i picasa, så sletter du dem også på din
harddisk. Hvis du ikke ønsker at dine billeder skal ses i f.eks.
picasa, så skal du fortælle picasa det. Det gør du ved at åbne picasa
og vælge VÆRKTØJER/MAPPEADMINISTRATION . Der vælger du så de mapper du
ikke vil se i picasa ved at markere stien og vælge FJERN.
Det giver ikke mere plads på harddisken, for det fylder intet at se
dem i picassa.
SLET ALDRIG BILLEDER VIA ER PROGRAM, med mindre du ønsker at fjerne
dem helt fra din harddisk.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : emj

Dato : 05-07-07 14:24

Mr. Mox skrev:

>Jeg anvender mest Picasa2 og der har jeg f.eks en stor samling fotos fra
>en ferie, 636 styk og de fylder i følge teksten på den blå linie under
>mappen: "1,4 GB på disk"

Hvis du agter at fotografere meget, så køb en ekstern Harddisk til at
gemme billeder på, Den kan f.eks. tilsluttes en USBport.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 18:11

> Hvis du agter at fotografere meget, så køb en ekstern Harddisk til at
> gemme billeder på, Den kan f.eks. tilsluttes en USBport.

Ja, det er en god ide med en ekstra harddisk. Så kan du gemme dine billeder
både på din computer og på den eksterne harddisk. Hvis der så sker noget med
den ene har du stadig den anden og du mister ikke dine billeder.

Mvh.
A.

Fra : Peder Dynesen

Dato : 05-07-07 18:40

husk altid at have dine foto på en cd eller dvd skive evt en extern
hardiske.
jeg har oplevet da min hardisk gik istykker at alle de foto jeg havde taget
i 3 år var på den.
de hvar heldivis brændt på cd skiver:
vh peder