Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
strømkabel til Olumpus
Fra : nana sørensen

Dato : 14-06-07 21:44

Hejsa gruppe...

Strømkablet til et digitalkamera jeg har lånt er forsvundet og nu har jeg
dødsvært ved at finde et tilsvarende. Jeg har aldrig set kablet så jeg ved
ikke helt hvordan det skal se ud. Jeg har søgt på google, men får en masse
sære hits som jeg ikke kan bruge. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad
kameraet hedder, men dette står på selve kameraet:

Olympus med stort
2,5"Hypercrystal LCd
5.0 Megapixel
Digital 500
All weather

Nedeunder står der noget med Li-ion battery. Kameraet er sølvfarvet.

Sidder der nogle eksperter der kan pege mig i den rigtige retning? Gerne
evt. med direkte link til en web-shop som ikke er for dyr. Det er godt nok
en jungle...
På forhåndt tak for hjæplen.

Mvh. Nana

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-06-07 21:52

nana sørensen wrote:
> [...]
>
> Sidder der nogle eksperter der kan pege mig i den rigtige retning?
> Gerne evt. med direkte link til en web-shop som ikke er for dyr. Det

Hej Nana

Det kamera er et mju 500 / digital 500. Det bruger et LI-10B (alt. LI-12B)
batteri.
En strømledning til opladeren er bare den almindelige slags som man bruger
til radioer og barbermaskiner?! Eller har du en lader, som lader det imens
batteriet er i kameraet?

En uoriginal oplader koster omkring 150-200 kroner, og der følger oplader
med. Den originale Olympus lader er noget dyere, 5-600 kroner mener jeg.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 15-06-07 12:24

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> wrote in message

> [...]
> til radioer og barbermaskiner?! Eller har du en lader, som lader det imens

Der er ikke nogen oplader til, men jeg fandt til gengæld et lille rundt hul
med en lille pind i midten ved siden af usb-hullet, under en flap. Er det
det hullet til laderkablet? jeg har nemlig en fornemmelse af at det oplader
ved at sidde til en stikkontakt med en ledning.

> En uoriginal oplader koster omkring 150-200 kroner, og der følger oplader
> med. Den originale Olympus lader er noget dyere, 5-600 kroner mener jeg.

Hvad er forskellen på bare ledningen og en oplader? jeg tror ikke helt jeg
er med. Har du et link til et sted hvor man kan købe en uoriginal oplader?
Jeg har rigtig svært ved at søge på kablet, da jeg ikke ved hvad det
"hedder".

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-06-07 18:33

nana sørensen wrote:

> [...]
> en flap. Er det det hullet til laderkablet? jeg har nemlig en
> fornemmelse af at det oplader ved at sidde til en stikkontakt med en

Hmm den originale lader til kameraet har været en ekstern lader, hvor
batteriet skal pilles ud af kameraet og sættes i laderen.
Det lille stik ved USB porten har du ret i er strømindgang, der har 99%
sikkert bare ikke fulgt nogen lader med til dénne, da kameraet blev købt.

> [...]
> helt jeg er med. Har du et link til et sted hvor man kan købe en
> uoriginal oplader? Jeg har rigtig svært ved at søge på kablet, da jeg

Du kan se de to forskellige slags opladere her:
http://www.godigital.dk/dk/?menu=9&visKat=5&brand=54
Den øverste er nok sådan en du har smidt væk (det er dog ikke sikkert at den
passer lige til dit kamera!), den nederste er den som burde have fulgt med
til kameraet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 14-06-07 21:49

nana sørensen wrote:
> [...]
> sære hits som jeg ikke kan bruge. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad
> kameraet hedder, men dette står på selve kameraet:

Ku du evt lægge et billede af laderens stik eet eller andet sted, hvor
vi kan se det ?

-umiddelbart gætter jeg på at det er det kabel, der "i gamle dage" hed
et Philips barbermaskinekabel. Jeg har stort rødt skæg, så jeg er ikke
helt sikker

Det er ca 15mm bredt og set dra enden er det lidt 8-tals formet. Er det
sådan et ???

Bo //

Fra : nana sørensen

Dato : 15-06-07 12:18

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote in message

> Ku du evt lægge et billede af laderens stik eet eller andet sted, hvor vi
> kan se det ?

Det havde jeg tænkt på, men problemet er jo lidt at kameraet ikke kan tage
billeder af sig selv og desuden er fladt. Jeg kan heller ikke helt finde
ud af hvor en evt. ledning egentlig skal i. Det kan vist kun åbnes der hvor
batteriet sidder?

> [...]
> sikker
>
> Det er ca 15mm bredt og set dra enden er det lidt 8-tals formet. Er det

Jrg ved det ikke, da jeg aldrig har set kablet og ikke helt kan finde et hul
til det.