Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon D80 + SB-24?
Fra : TGJ

Dato : 14-06-07 21:37

Hej

Jeg har for et par dage siden købt et Nikon D80 hos Japan Photo, hvor de
havde "dyret" på bud. Den rare mand hos Japan Photo kunne fortælle mig
mange ting om kameraet, men han kunne ikke svare mig på, om min gamle
SB-24 flash kan bruges. "Det kan den måske, men det er nok ikke
sandsynligt", svarede han på mit spørgsmål. Er det nogen derude, som kan
svare mig på, om jeg kan bruge SB-24'eren, og hvis ikke, hvorfor så
ikke? Er der nogen risiko ved at prøve?

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : HKJ

Dato : 14-06-07 21:56

TGJ wrote:
> [...]
> sandsynligt", svarede han på mit spørgsmål. Er det nogen derude, som kan
> svare mig på, om jeg kan bruge SB-24'eren, og hvis ikke, hvorfor så

Nikon har ændret på den måde kameraet snakker med flashen på, det
betyder at automatiken ikke virker, men du kan bruge den manuelt.

Dvs. du stiller den på A mode og til samme ISO og blænde som kameraet.
Kameraet sætter du på manuel og f.eks. 1/100 i lukkertid.
Så kan du bare skyde løs.

> Er der nogen risiko ved at prøve?

Nej

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 15-06-07 00:40

"TGJ" <tgajdaj@VARMPOST.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> svare mig på, om jeg kan bruge SB-24'eren, og hvis ikke, hvorfor så ikke?

Hej Thomas
Du har vel fået en udmærket manual. Heri står der alt om hvilke flash du kan
bruge.
Ikke fordi der er noget galt i at spørge her i gruppen, men der er en fin
fortegnelse over anvendelige nikon flash i manualen.
venligst
F. Aagaard

Fra : TGJ

Dato : 15-06-07 13:56

Flemming Aagaard skrev:
> [...]
> Ikke fordi der er noget galt i at spørge her i gruppen, men der er en fin
> fortegnelse over anvendelige nikon flash i manualen.

Hej igen

Ja, det er vist bare mig, som skal have pudset brillerne. Der står jo
netop i manualen, at jeg godt kan bruge SB-24'eren. Jeg havde bare ikke
fundet det selv.

Jeg taget en stribe billeder, og det fungerer jo sådan nogenlunde.

Tak for hjælpen.

/Thomas