Buler på næsen
Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 03-08-07 08:48

Vores hankat har fået to buler på næsen.... De er på størrelse med en
lille ært hver og det gør tilsyneladende ikke ondt, når man trykker på
dem. Han har for nylig fået en på tuden af en eller andens klo, så han
har fået en rift yderst på næsen, men de her to buler sidder en del
længere oppe på næseryggen. Er det mon bare buler, som når man slår
hovedet, eller kan det være bylder eller andet?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-07 15:32

In news:1186127252.901135.261540@w3g2000hsg.googlegroups.com,
edelvang@gmail.com <edelvang@gmail.com> typed:
> [...]
> buler sidder en del længere oppe på næseryggen. Er det mon bare
> buler, som når man slår hovedet, eller kan det være bylder eller

Det kunne være myggestik, men det tror jeg nu ikke det er.

Du skriver om en rift yderst på næsen, så jeg er da tilbøjelig til
at tro at bulerne stammer fra samme hændelse. Det kan altså være
begyndende bylder. Jeg har prøvet det med en af mine tidligere
hankatte. Det var bare på bagenden bylden sad. Hvis det er bylder,
så skal du nok runde dyrlægen. Det gjorde jeg i hvert fald, der
danner sig utroligt hurtigt betændelse hvis det er kattekløer (eller
tænder) han har været udsat for.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-08-07 15:42

Det kan sagtens være bylder og man skal ikke trykke mere end nødvendigt på
dem, fordi man risikerer at sprede infektionen til det omkringliggende væv.
Jeg ville få en dyrlæge til at se på dem og vurdere om der skal lægges dræn
og evt. gives supplerende antibiotikabehandling.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 06-08-07 19:45

On 3 Aug., 16:41, "Gainsbourg" <isl41...@THORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
> Jeg ville få en dyrlæge til at se på dem og vurdere om der skal lægges dræn
> og evt. gives supplerende antibiotikabehandling.

Tak for hjælpen, begge to, Kingo er nu på antibiotika og skal tjekkes
op på fredag.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang