Flytning til Sverige
Fra : lh

Dato : 31-07-07 17:09

Jeg har en bekendt som nu er begyndt at tænke på at vil flytte til Sverige.
Derfor vil vedkommende have sine mange katte og hund med - forståeligt nok.
Men hvad er lige reglerne? Er det bare at de bliver rabiesvaccineret og det
er så dét? Jeg mener at huske at hvis man f.eks bare skal have sin hund
eller kat med derop på besøg eller ferie, så er det en længere proces det
skal sættes igang? Vedkommende har 7-8 dyr i alt, det bliver vel heller ikke
en hel billigt sag?
Har nogen prøvet at flytte til et andet nordisk land MED dyr?

mvh
lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-07 17:21

In news:46af5ea3$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <com@comhere.dk> typed:
> [...]
> Vedkommende har 7-8 dyr i alt, det bliver vel heller ikke en hel
> billigt sag? Har nogen prøvet at flytte til et andet nordisk land

Nej, der skal faktisk mere til end en rabiesvaccination. Der står
noget om det her:

http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8298

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-08-07 21:30

Først skal der rabiesvaccineres m.m., derefter testes for antistoffer mindst
3 måneder efter. Derefter skal der søges til Jordbruksvärket i Sverige. Når
det er i orden skal den have ormekur og en dyrlægeattest og rejse over
indenfor et vist antal dage efter. Attester, blanketter og kat skal
fremvises i tolden hvor de kan scanne dyrets chip - det er ikke alle
overgange der er bemandet alle dage og tider på døgnet til at aflæse chip
m.m., så det er en god ide at undersøge lidt i forvejen.

Læs mere her:
http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8298

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-08-07 21:31

- og flere links her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=kat+med+til+sverige&meta=

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Usenet Rulez

Dato : 07-08-07 00:12

"lh" <com@comhere.dk> skrev i
news:46af5ea3$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk i dk.fritid.dyr.kat den
ti 31 jul 2007 06:09:04p

> [...]
> alt, det bliver vel heller ikke en hel billigt sag?
> Har nogen prøvet at flytte til et andet nordisk land MED dyr?

http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/inoch
utforselavhundochkatt.4.52c6f10b903d789380003078.html

Men packa ner den bara, 90% chans att du kommer in med den ändå.

--
Usenet Perkele Rulez
perv perv perv perv

usenet_rulez@swnet.nu

"As someone once said, "Getitng into a fight on-line is like being in the
Special Olympics. Even if you win, you're still a retard."

"CapCity"