3 mdr. killing prutter meget
Fra : rlauritsen

Dato : 29-07-07 23:36

Vi har lige fået en killing som er ved at være 13 uger. Den har været ved
os, siden den var 12 uger. Den er livlig og sød, og spiser meget af det
tørfoder som står fremme hele tiden. Men den prutter også meget, og de
stinker. Kan vi gøre noget ved det ? Hvor meget skal en 13 uger gammel
killing egentlig have at spise ? Jeg vil skyde på den er henne ved madskolen
over 10 gange om dagen, hvor den kun spiser lidt hver gang.

Fra : Sabina H.

Dato : 30-07-07 00:05

"rlauritsen" <r-lauritsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> killing egentlig have at spise ? Jeg vil skyde på den er henne ved
> madskolen over 10 gange om dagen, hvor den kun spiser lidt hver gang.

1. hvad fodrer i den med?
2. har i skiftet foder i forhold til hvor den kom fra?
3. har i, i så fald, husket at gøre skiftet gradvist?

det er helt normalt og faktisk sundest for katten at spise mange små
måltider i løbet af dagen, derfor skal du ikke spekulere så meget over
hyppige besøg til madskålen... ang. kvantum så kan du læse en vejledning på
posen med killingefoder ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Inge

Dato : 30-07-07 18:25

"rlauritsen" <r-lauritsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> os, siden den var 12 uger. Den er livlig og sød, og spiser meget af det
> tørfoder som står fremme hele tiden. Men den prutter også meget, og de

Hej
Det kan være den har bændelorm, så en ormekur der osse tager bændelorm kan
måske være løsningen. Tal med din dyrlæge. Taler af egen erfaring, min kat
pruttede osse så man ku' vågne af det om natten, nærmest som stinkbomber,
frygteligt var det. Selvom den var ormebehandlet så dækkede det ikke
bændelorm, som det viste sig den havde. Ormekuren satte straks en stopper
for prutteriet. Så tal med dyrlægen.

mvh
Inge

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-07-07 21:53

<klip> Vi har lige fået en killing som er ved at være 13 uger. Den har været
ved
> os, siden den var 12 uger. Den er livlig og sød, og spiser meget af det
> tørfoder som står fremme hele tiden. Men den prutter også meget, og de
> stinker.

Normalt sprutter de kun hvis de er vilde/ikke vant til mennesker. Bedste råd
er at give den tryghed: tag den op og sid med den, kæl den og tal med rolig
stemme til den. Når du giver den mad, så håndfoder den, så den forbinder
menneskehænder med noget godt nemlig mad. Og ja, det stinker når de seriøst
sprutter, jeg tror det er en slags forsvarsmekanisme.

Venlig hilsen
Heidi, Miver og Mulles mor
http://hei.homepage.dk/hittemisserne.html

Fra : Sabina H.

Dato : 30-07-07 23:18

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in
message news:46ae4fa1$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> forbinder menneskehænder med noget godt nemlig mad. Og ja, det stinker når
> de seriøst sprutter, jeg tror det er en slags forsvarsmekanisme.

heidi.....

der står Prutter.... ikke sprutter ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 31-07-07 21:59

<klip> der står Prutter.... ikke sprutter ;)

*gg* ja, man læser som *klokken-er-mange*er til åbenbart. Var da vist lige
lidt bælg-øjet, men hvis de prutter er der universalmidlet Zoolac at
anbefale. Det er utroligt effektivt, og kræene kan godt li at spise det :)

Man kan også fodre med torskerogn blandet med creme fraise/Culture eller
andet mejeriprodukt, det giver gode maver :)

Nå, men jeg har jo så selv to "sprutter" for tiden, kan også være at det var
udfra devisen " hvad hjerter er fyldt af løber munden over med" - har dog
snart fået dem begge håndtamme og tillidsfulde. De får nyt hjem på lørdag :)

Og sådan er der så meget, tak for at få mig på rette spor Sabina :)

/Heidi
Miver og Mulles mor