hunkat der spiser sine killinger...
Fra : Sabina H.

Dato : 27-07-07 18:32

jeg blev i formiddags ringet op af min ex.. hans seneste ex har en hunkat,
som i dag valgte at nu skulle hun have killinger, for første gang...

situationen var så den at da killing nummer 1 var blevet født, gik missemor
sørme igang med at spise den.... desværre skete det mens hunkatten var uden
opsyn et kort stykke tid, og min ex er i tvivl om hvorvidt killingen var
dødfødt....

efter hvad jeg kan tolke er missemor temmelig forvirret, og ikke super god
til at blive liggende ved de resterende killinger... det sidste jeg hørte
var yderligere to var født, og fik da lov at die, men ikke ret længe af
gangen....

nogle da har nogle opklarende historier, erfaringer eller lignende??
nogle der ligger inde med gode råd til at håndtere en sådan hunkat?

sådan for opklaringens skyld, der er tale om en inde/ude hunkat som er
parret i busken ;) planen er vist at hun skal have lov at beholde en killing
og derefter neutraliseres.....
--
Knus,
Sabina

Fra : Sanni

Dato : 27-07-07 21:00

Jeg har gjort mig den erfaring at såfremt hunkatten fornægter en killing,
er
der ofte noget i vejen med killingen.
Ofte er en førstegangsmor noget usikker på hvordan hunnu skaltackle de der
skrigehalse. Som oftest kommer de hurtigt efter det.
Det at æde killingerne handler sikkert om at rydde op efter sig, forstået

den måde, at sådan gør de i naturen for ikke andre rovdyr skal finde
"hulen"
med killingerne.
Håber de resterende klarer den.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 21:07

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
> den måde, at sådan gør de i naturen for ikke andre rovdyr skal finde

Det lyder som en god og naturlig forklaring!

Mvh. Marie -der dog synes at det er lidt af en gyser.. men naturen er en
gyser til tider!

Fra : Tina Andersen

Dato : 28-07-07 13:11

> [...]
> gyser til tider!
>
> Jeg har ikke så meget at sige til sagen, men hvis katte afviser
killingerne, har vi en misse mor som ger vi tage dem i pleje hvis det er, og
de ikke bor alt for langt væk.

Venlig hilsen Tina Andersen

Med venlig hilsen
Tina Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 28-07-07 16:01

"Tina Andersen" <tinatitKATTE@BAKKEjubii.dk> wrote in message

> killingerne, har vi en misse mor som ger vi tage dem i pleje hvis det er,
> og
> de ikke bor alt for langt væk.

tusind tak for tilbuddet ;)
men desværre var der ingen killinger der overlevede :(
måske missemor har erkendt det, for hun har ingen interesse haft i dem,
trods ihærdige forsøg fra både min ex og hans ex ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Tina Andersen

Dato : 28-07-07 16:19

> [...]
> måske missemor har erkendt det, for hun har ingen interesse haft i dem,
> trods ihærdige forsøg fra både min ex og hans ex ;)

Var så lidt, man skal jo hjælpe hvor man kan