Kattens vægt
Fra : Bonnie

Dato : 24-07-07 18:12

Hej NG

Jeg er blevet den heldige ejer af fin rødstribet killing, som er en sød
lille bandit. Jeg tænker bare lidt over hans størrelse.. ikke at han er
lille, jeg tror tværdigmod.

Han er 12½ uge og vejer 1750g og er en almindelig huskat.. Så vidt jeg kan
finde på nettet vejer han lidt over, hvad der er "normalt" - men kan det
betyde at han bliver en stor kat ? Ja, jeg vil elske hvis han bliver det, så
det er bestemt ikke fordi jeg er nervøs

Er der nogen der har erfaring med vægten? også set i forhold til hvor stor
han mon ender med at blive ?

VH Bonnie

Fra : bmx

Dato : 24-07-07 21:43

> Han er 12½ uge og vejer 1750g [snip]
> Er der nogen der har erfaring med vægten? også set i forhold til hvor stor
> han mon ender med at blive ?

Hej
Ja, det er lige over "normalen" der er ca. 1250gr. for "bassen". Jeg tror du
får en stor krabat som jeg har, en rødstribet dovenlas på 8 kg - og jeg
elsker ham, han er dejlig, blød og lækker :)
Held og lykke med den kommende "basse"

Hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://hei.homepage.dk
Olivia søger stadigvæk et hjem
http://kortlink.dk/3q5t

Fra : majbrit nielsen

Dato : 26-07-07 19:34

> [...]
> han mon ender med at blive ?
>
> VH Bonnie
>
> hey bonnie... jeg har selv en dejlig kat som i dag er 4 år og han har
altid været en lille prop,indtil fornylig hvor han desværre fik sukkersyge
pga overvægt sagde hans læge... så mit råd er at i skal passe på vægten..
for meget hyge er ris til egen ...

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bonnie

Dato : 26-07-07 21:09

"majbrit nielsen" <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> wrote in message

> [...]
> pga overvægt sagde hans læge... så mit råd er at i skal passe på vægten..

Hej Majbrit

Tak for tippet, og det er jeg nu også meget opmærksom på. Han er dog ikke
det der ligner tyk, tværdigmod er han en slank killing, åbenbart blot en
stor en af slagsen.

Jeg har lige vejet ham igen i dag og nu vejer han ca. 1850g og bliver først
13 uger på lørdag.

I får lige et billede af ham: http://peecee.dk/?id=59592

VH Bonnie

Fra : Soliema

Dato : 27-07-07 16:10

> Tak for tippet, og det er jeg nu også meget opmærksom på. Han er dog ikke
> det der ligner tyk, tværdigmod er han en slank killing, åbenbart blot en
> stor en af slagsen.

Nøj han er en fin lille mis, der er sikkert bare noget main coon eller nfo
i ham, dette kan jeg nemlig se med mine små misseprinsesser som er 12 uger i
morgen, de vejer alle 1½ kg men deres far har også nogen main coon i sig og
deres mor er halv tyrkisk angora og nfo :0)

/Anne Mette