loppekur - måske et dumt spm!
Fra : Katja Gøbel

Dato : 23-07-07 10:14

jeg har lige været til dyrlægen for første gang med min nye killing.
Han har lopper og jeg har fået en frontline vet spray med til killingen
men også min anden voksne kat. Så har jeg lige læst lidt om det her på
nettet, og hver gang skriver de at katten ikke må slikke det i sig. Men
det skal jo netop sprayes ud på hele pelsen. Jeg er klar over at der
findes pipetter med noget væske katten får i nakken som de ikke må
slikke i sig (derfor det sted), og det formentlig også er mest udbredte
, men nu bliver jeg da helt usikker når det står på netdyredoktoren
samme sted hvor der også står at frontline vet fås i spray og på
pipette.

Jeg skal derfor blot lige ha en bekræftelse på at de selvfølgelig godt
må slikke det i sig, når det anvendes på spray?

Mvh
En lidt forvirret katteejer som ikke har forstand på lopper og loppekure

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 11:14

In news:46a47155$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Katja Gøbel <katja@goebelconsult.dk> typed:
> [...]
>
> Mvh
> En lidt forvirret katteejer som ikke har forstand på lopper og

Jeg bruger kun pipetter, men min kat er også voksen. En killing skal
være over 12 uger førend den må blive behandlet med pipetter.

Jeg har ikke erfaring med spray, der står godt nok at katten ikke må
slikke sig. Jeg vil tro at der ikke sker noget hvis man holder den
beskæftiget til den er tør. Det er vist kun lige efter behandlingen
den ikke må slikke sig.

Prøv at ringe til dyrlægen og spørg hvor længe efter behandlingen
katten ikke må slikke sig. Det er jo naturligt for en kat at vaske
sig ofte.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jørgen

Dato : 26-07-07 14:25

Hej Katja
Jeg køber en 250 ml Frontline og så har jeg købt en alm. 5 ml
injektionssprøjte, selvfølgelig uden nål, og den fylder jeg op og imedens
jeg har katten på skødet, fordeler jeg stille og roligt indholdet langs
ryggen fra halsen og ned til halen.
På den måde sparer man på de dyre dråber da det jo kommer ind under
dækhårene,
De små pipetter som jo indeholde det samme, er da vist for millionærer.
Mvh
Jørgen