Hvor gammel er en 1,5 år gammel kat? :-)
Fra : Andy Dufresne

Dato : 18-07-07 17:41

Ja, som overskriften siger vil jeg gerne vide lidt om, hvor gammel en
1,5 år gammel kat er.

Ja, jeg ved gost at den er ca. halvandet år, men udviklingsmæssigt?

Jeg har nedenfor skrevet noget om, at den er bortløbet. Der er dog ret
mange der har svaret mig med beretninger om, at deres katte kan være
væk i både 1, 2 og 3 uger, ja nogle endda længere.

Mit problem er, at det har vores ikke rigtig gjort før, men på den
anden side, den skal jo starte på et eller andet tidspunkt, én gang
skal jo være den første.

Hvornår kan man forvente at de begynder at 'se sig om'?

Det er en hun, steril.

/Andy

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-07-07 17:53

Andy Dufresne skrev:
> Ja, som overskriften siger vil jeg gerne vide lidt om, hvor gammel en
> 1,5 år gammel kat er.

Værsgo: http://www.siamis.com/Helse/katteaar.html

Det siger bare ikke så meget om, hvornår og hvor langt en kat kan strejfe.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 17:59

Andy Dufresne skrev:
> [...]
> være den første.
>
> Hvornår kan man forvente at de begynder at 'se sig om'?

Jeg tør ikke sige noget generelt om hvornår katte begynder at se sig om.
Men udviklingsmæssigt (psykisk) sker der stadig meget, når katten er 1½ år.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-07-07 18:13

In news:mn.94607d77802b9d59.75115@gmail.com,
Andy Dufresne <covershare@gmail.com> typed:
> [...]
> gang
> skal jo være den første.
>
> Hvornår kan man forvente at de begynder at 'se sig om'?

Hej igen Andy.

Jeg spurgte dig i din sidste tråd, om det var en neutraliseret kat
du har ,og hvis det var en fertil hankat så kunne den godt komme
vidt omkring.

Du svarede mig ikke på dette, så jeg gik ud fra at det var en hankat
og ikke en steriliseret hunkat, og nu er jeg da begyndt at blive
betænkelig. Jeg har en lille hunkat på snart 7 år, og hun har aldrig
været længere væk fra huset end at jeg har kunnet kalde hende til
mig. De andre steriliserede hunkatte jeg kender har *aldrig*
strejfet. Hunkatte plejer som regel at opholde sig tæt på hjemmet,
så jeg er da begyndt at blive temmelig bekymret for din lille kat.
Jeg vil håbe at hun "kun" er ude at se sig om, og at hun kommer
uskadt hjem igen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Andy Dufresne

Dato : 18-07-07 18:56

Tove Krieger kom med følgende:
> [...]
> kat. Jeg vil håbe at hun "kun" er ude at se sig om, og at hun kommer uskadt

Hej,

Den har tit været væk et døgns tid. Så den er ofte længere væk end at
vi kan kalde på den.

Men ja, jeg er også ved at være nervøs for at den ikke kommer tilbage,
af den ene eller den anden grund!

/Andy

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 19:49

Andy Dufresne skrev:

> [...]
> kan kalde på den.
>
> Men ja, jeg er også ved at være nervøs for at den ikke kommer tilbage,

En kat kan også være uheldig at gå ind i et hus eller udhus og derefter
blive låst inde.
Det skete for vores Fie.
Vi gik rundt og ledte efter hende, til vi hørte svage lyde fra en garage.

Bjarne

Fra : Andy Dufresne

Dato : 18-07-07 19:53

Bjarne kom med denne ide:

> [...]
> Det skete for vores Fie.
> Vi gik rundt og ledte efter hende, til vi hørte svage lyde fra en garage.

Ja, det frygter jeg MEGET!!!

Vi har sat skilte op her i kvarteret, og bedt folk se efter i udehuse.

Vi kan jo ikke gøre andet end at håbe på det bedste.