min kat er pludselig ikke i løbetid mere
Fra : yvonnedahl@gmail.com

Dato : 14-07-07 22:02

hejsa helt ny her..
har fulgt med noget tid men det er først nu jeg fik et spørgsmål jeg
håber i kan hjælpe med jeg har en kat på snart 1.5 år og en lille
killing på 4 måneder vi har haft den lille siden hun var ti uger vil
jeg tro. Ved godt det var for tidlig nu, men nu er det for sent. Begge
to er hunkatte.
Den ældste kat Sille kom i løbetid for efterhånden snart et halvt år
siden og det var ca. hver 14. dag hun kom i det.
Så fik vi Fie og det gik forbløffende godt de er nu helt vilde med
hinanden vasker hinanden putter sammen og generelt er Sille meget
moragtig over for den lille Fie så det er jo skønt gid det var sådan
for alle.
Så kommer vi så til det mærkelige Sille var i løbetid et par gange
efter vi fik Fie men nu er hun pludselig holdt op, kan det være fordi
at hun føler sig som en mor overfor den lille eller hvad kan det være,
hun virker sund og rask, og derfor har jeg ikke reageret på det
yderligere, tænkte det ville være en ide lige at høre jer om hvad i
mentem, og om der måske er nogen der har prøvet det her.

Hilsen Yvonne

Fra : Sabina H.

Dato : 15-07-07 00:04

<yvonnedahl@gmail.com> wrote in message

> [...]
>yderligere, tænkte det ville være en ide lige at høre jer om hvad i
>mentem, og om der måske er nogen der har prøvet det her.

det er rimelig normalt at når man når midt på "sæsonen" stilner løbetiderne
lidt af... de stopper ikke helt, men kommer mindre hyppigt og kan i visse
tilfælde være så "stille" og korte at man næsten ikke opdager dem...
katte får ikke den samme "moderfølelse" som man indimellem ser hunde får, de
kan dog godt tage andre killinger til sig, hvis de allerede har et kuld
selv....

kattes løbetidscyklus er individuel.... nogle kommer i løb hele året, andre
er sæsonbetonede....
jeg er velsignet med et par piger der er vilde i varmen i februar, marts og
april... stilner af i maj, juni og juli, og august, for næsten at stoppe op
i september og oktober... november, december og januar er helt løbetidsfri
;)
det kan gøre det en smule problematisk at planlægge parringer, for i
efteråret skal man skisme være hurtigt afsted, hvis man skal nå at få hende
sendt til hankat, inden løbetiden igen er stilnet af*G*
--
Knus,
Sabina

Fra : yvonnedahl@gmail.com

Dato : 15-07-07 07:32

Hej igen
Jeg siger mange tak for hjælpen det hjalp mig meget.Så behøver jeg
ikke være urolig mere.
Hilsen Yvonne