Er der slet ikke nogen der vil have en kat~
Fra : Mia Warming og David~

Dato : 11-07-07 16:38

Jeg skrev et indlæg forleden om min lille skraldekat

Ja det kalder vi den altså og det er kærlig ment.. Men det er synd for
den at den skal bo udenfor og ikke har nogen der kan passe på den.
Vi ved ikke kønnet, men gætter på en hunmis og alderen ved vi heller
ikke, men det er en voksen kat.. Den er meget snakkesaglig også i
bogstavlig forstand.. Hun snakker ihvertfald en del til os når hun ser os.
Jeg regner med at hun bliver rimelig nem at fange når bare der er mad og
nogen hun ved hvem er.. Men problemet er at hun ikke altid er nede i
skuret når vi kommer, den sidste uges tid har hun søgt ud.. Jeg tror
nogen forsøger at skræmme hende væk.

Så please, er der slet ikke nogen der vil hjælpe en lille hjemløs kat??

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Charlotte

Dato : 11-07-07 18:15

Jeg fandt på et tidspunkt en lille vildkilling og ringede til Inges
kattehjem i Glostrup som tog den. Men det kræver at man lige ringer
rundt til de forskellige steder og kommer med den. Evt. flere herinde
som ved hvor man kan aflevere katte måske??

Med venlig hilsen
Charlotte
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 12-07-07 10:32

> [...]
> nogen forsøger at skræmme hende væk.
> Så please, er der slet ikke nogen der vil hjælpe en lille hjemløs kat??

Der er meget, meget stille herinde for tiden - folk er på ferie, eller
har familien på feriebesøg - jeg mærker det selv, nu, hvor jeg står med
en 'kat i knibe'.
Hvis nogen prøver at skræmme den arme mis væk, så kunne I lave et opslag
om, at I prøver at finde en løsning, evt et nyt hjem til katten, og be'
folk om at lade den være i fred. Nogle gange hjælper kommunikation,
andre gange ikke...
Hvis internaterne kan tage imod den - de er også stopfyldte, fordi det
er sæson for "vild"-killinger (folk, der ikke vil neutralisere katte,
altså - i en komplet vildfarelse om, at det er synd for katten ikke at
blive mor/far - og så fødes et utal af små stakler til et usselt liv!
Dagens opstød...) - så er det en mulighed for at skaffe katten et nyt
hjem.
www.kattens-vaern.dk
Og, æhm, hvordan er det nu, www.dyrevaernet.dk?
Jeg skrev et svar i går aftes med indklippede links, men det forsvandt i
cyberspace - der er åbenbart en kvotering på, så 1.indlæg på en dag går
igennem - 2. indlæg kommer først efter et par tryk på Tilbage og Retry -
3. indlæg forsvinder bare....
Hvis katten er neutraliseret, kan I sætte den på www.vildkat.dk.
Har I tjekket for opslag i lokalområdet - nogen leder måske med lys og
lygte efter deres elskede kat.
Evt kan I selv lave et opslag og sætte det op i de lokale butikker,
bibliotek, tankstation m v, hvor folk færdes. Katten kan være efterlyst
hos dyrlæger - ring rundt og spørg - hvis I ikke kan se et øremærke i
øret, så kan katten være chipmærket, det kan dyrlægen scanne for.
Så har jeg vist ikke flere ideer - håber, at andre har, og at dette
indlæg når frem.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mariann Juhl

Dato : 12-07-07 19:48

> [...]
> nogen forsøger at skræmme hende væk.
>
> Så please, er der slet ikke nogen der vil hjælpe en lille hjemløs kat??

Hej Mia

Hvor er det godt, at der findes mennesker som dig, når en lille kat er i
nød. Men jeg tror, det klogeste vil være, at du afleverer katten til et
dyreinternat. Jeg tror, det vil være det letteste både for dig og
katten, fordi dyreværnet så også vil tjekke missen for evt. sygdomme og
for om den skulle være chippet/øretatoveret og dermed tilhøre nogen -
bare for en sikkerheds skyld.

Hvor bor du henne i landet? Der er jo dyreinternater næsten overalt. Her
er lige nogle af dem:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internater?openview&exp=5fcb1973b4171fe5c1256fff00626372

http://www.kattens-vaern.dk/ (se under Internater)

http://www.inges-kattehjem.dk/default.asp?Menu=Afdelinger /
Åbningstider&MenuNr=100000

Start med at ringe til internaterne nærmest dig. Jeg er sikker på, at du
kan finde et venligt menneske, som gerne vil hjælpe dig og katten. Men
hvis alt andet går galt, vil jeg gøre, hvad jeg kan for at hjælpe.

Vil du ikke vende tilbage med en update, så vi kan følge med i, hvordan
det går missen? Alt mulig held og lykke!

Med venlig hilsen
Mariann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 13-07-07 10:02

Jeg har nu haft ringet til dyreinternatet her i byen

Svaret jeg fik.. Ring igen til august så har vi måske mulighed for at
gøre noget, men det er ikke sikkert.. Undskyld men hvad kan jeg bruge
det til? Det hjælper jo ikke den lille kat nede i skralderummet som har
brug for et sted at være asap..

Hvor er det bare frustrerende når man gerne vil hjælpe et lille dyr. Jeg
har desværre ikke mulighed for at fare land og rige rundt for at komme
af med den da jeg ikke har kørekort, min kæreste arbejder rigtig mange
timer hver dag så han kan heller ikke køre land og rige rundt efter
arbejdstid.

Kan det passe at den stakkels kat bare skal overlades til sig selv? Et
kort øjeblik bliver man jo næsten fristet til at fange den og køre den
til dyrelægen og få den aflivet, men det har jeg bare ikke råd til.. Men
det vil da snart være det bedste for den..

Fra : Bjarne

Dato : 13-07-07 10:34

Mia Warming og David Hansen skrev:
> [...]
> til dyrelægen og få den aflivet, men det har jeg bare ikke råd til.. Men
> det vil da snart være det bedste for den..

Vi har prøvet turen til dyrlægen og fået en kat aflivet, fordi hun fik
amok-anfald over for de andre katte. Ellers en dejlig kat.

Jeg ved ikke, hvordan du har det, men det var noget af det mest
rædselsfulde jeg nogensinde har oplevet.

Kan du ikke prøve at spørge Kattens Værn?

Nogle af os, der har katte i forvejen, kunne måske teoretisk godt tage
sig af sådan en lille en et par måneder, men det er bare et problem at
tage den ind, indtil den er vaccineret og tjekket for sygdomme.

Det bedste ville være at få den afleveret til et internat, evt. betale
dem for det.

Bjarne

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 13-07-07 12:19

> [...]
> tage den ind, indtil den er vaccineret og tjekket for sygdomme.
>
> Det bedste ville være at få den afleveret til et internat, evt. betale

Hej Bjarne

Jo jeg har prøvet at få aflivet en kat og nej det var ikke spor sjovt,
men det bliver heller ikke sjovt for denne her lille kat til efteråret
og vinter når det bliver koldt og så er det mpske bedste for den at
blive aflivet.

Og jeg har ikke uanede mængder af penge da vi har andet at bruge dem på
så jeg kan ikke indlevere katten mod penge.. Hvilket heller ikke var en
mulighed som jeg skrev da der ikke var plads på internatet

Og hvis jeg endelig ringede til Kattens værn hvordan pokker skulle jeg
så få katten derhen?? Jeg ringede til intenatet her i byen fordi der
ville jeg kunne få katten hen.

Fra : Bjarne

Dato : 13-07-07 13:58

> [...]

> Og hvis jeg endelig ringede til Kattens værn hvordan pokker skulle jeg
> så få katten derhen?? Jeg ringede til intenatet her i byen fordi der

Jeg er løbet tør for gode svar.
Forstår godt hvad du skriver.
Håber for dig og katten, at i finder en god løsning.

Kattens værn har katteinspektører, men jeg ved ikke, om de henter
katten, hvis der ikke er nogen der vil påtage sig at passe den bagefter.

Bjarne

Fra : Kate

Dato : 13-07-07 17:33

Mia Warming og David Hansen <mtune79KATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in

> Jeg har nu haft ringet til dyreinternatet her i byen

Jeg har aldrig selv afleveret katte til internat, men undrer mig fordi
jeg ofte synes man hører folk får nej når de vil aflevere en kat.

Hmmm, måske den lokale dyrlæge vil aftage den? Jeg har lige haft min
kat indlagt et par dage og da jeg var oppe for at se til ham i går sad
der den lækreste lille hankilling, tror ikke han var over 6 mdr., som
var blevet indleveret efter at være fundet på Shell-tanken i nabobyen.
Tanken ligger ud til en temmeligt befærdet vej fordi den er
gennemkørsel til sommerhusområderne i området.

Dyrlæge ville da lige høre om jeg ville have ham. Var det ikke fordi
jeg har 3 katte kunne jeg sagtens have været fristet, hild da op hvor
var han charmerende.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-07-07 18:19

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Dyrlæge ville da lige høre om jeg ville have ham. Var det ikke fordi
> jeg har 3 katte kunne jeg sagtens have været fristet, hild da op hvor

Hej Kate

det var lige nøjagtigt sådan, jeg for 1½ år siden fik min smukke Lulu, der
ser ud som en skovkat. På det tidspunkt havde jeg kun den nu afdøde Rasmis
tilbage af en katteflok på fire, så Lulu kom med hjem, da hun var blevet
steriliseret. - 10 dage senere fandt jeg så Bølle på en parkeringsplads,
formentlig sat af fra en bil i midten af oktober måned - (tænk at nogen kan
gøre det mod en killing på ½ år).
For 8 mdr. siden hentede jeg så to tortiesøstre på en gård, så nu er flokken
fuldtallig igen.

Så Mia og David: prøv at forhøre jer, om dyrlægen vil modtage katten.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 13-07-07 20:21

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> (tænk at nogen kan
> gøre det mod en killing på ½ år).

Ja, man forstår det jo ikke. Den lille dreng der sidder oppe i
Snertinge kan jo også være sat af, det er ikke til at vide, vildkat var
han bestemt ikke, ikke så imødekommende han var. Godt nok var jeg oppe
for at se til Lante, men jeg kan jo godt hilse på andre misser

Jeg ville ikke have ham, både fordi det trods alt koster penge at have
dyr og så har Lante de senere år været en halvdyr herre med sit eksem,
urinvejsproblemer og blærebetændelse, og det skal der jo være råd til.
Samtidig er Doughnut ikke begejstret for at være en del af en flok, så
hun skal ikke udsættes for flere katte i sit liv. Efter næsten 4 år er
hun endeligt blevet helt min kat og en del af den lille flok, det skal
ikke sættes på spil uanset hvor lækker den lille kat var.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-07-07 11:06

In news:4697d09a$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:

> [...]
> var han bestemt ikke, ikke så imødekommende han var. Godt nok var
> jeg oppe for at se til Lante, men jeg kan jo godt hilse på andre

Hvis det er den lille tigerstribede charmetrold der bl.a. også
ligger på skranken og gør sig lækker, så fik jeg da at vide sidste
år at han er deres huskat, så han er altså langt ældre end man tror,
i hvert fald mere end 1 år. Det kan selvfølgelig være at de har fået
en ny i mellemtiden, men jeg synes også at kunne huske noget med at
den var fundet ved Shelltanken
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 14-07-07 14:42

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> i hvert fald mere end 1 år. Det kan selvfølgelig være at de har fået
> en ny i mellemtiden, men jeg synes også at kunne huske noget med at

Nejnej, Nikolai er skam deres huskat, han er ikke til salg Ham har
jeg flere gange haft fornøjelsen af at nusse mens jeg stod og ventede
ved skranken. Første gang jeg så ham stod en anden kunde og nussede løs
på ham og jeg troede det var hendes kat, indtil hun gik uden ham. Så
måtte jeg jo lige høre hvem han dog var
Jeg aner ikke hvorfra Nikolai kommer, kun at han hedder sådan fordi den
forrige de havde hed felix, og så blev de i de kongelige navne

Nej, den som søger nyt hjem er stribet, men helt i grå farver,
virkeligt charmerende. Han er lige en kat efter mit hjerte, men som
sagt synes jeg ikke husrummet eller økonomien er til flere katte lige
nu.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-07-07 14:57

In news:4698d2a8$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]
> som
> sagt synes jeg ikke husrummet eller økonomien er til flere katte

Han lyder rigtig sød. Jeg må se at komme op efter loppepiller eller
ormepiller så jeg kan se ham, hvis han da ikke allerede er givet
væk.

Fra : Kate

Dato : 14-07-07 18:27

> [...]
>
> Han lyder rigtig sød. Jeg må se at komme op efter loppepiller eller
> ormepiller så jeg kan se ham, hvis han da ikke allerede er givet

Hihihi, jeg havde faktisk dig i tankerne da jeg nævnte ham. Nu ved jeg
jo så ikke hvordan Mini vil tage at få en ny kattesambo, men du mangler
da vel en kat

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-07-07 19:06

In news:46990768$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]
>
> Hihihi, jeg havde faktisk dig i tankerne da jeg nævnte ham. Nu ved
> jeg jo så ikke hvordan Mini vil tage at få en ny kattesambo, men

LOL Jeg kan betro dig, at alle har mig i tankerne for
øjeblikket. Jeg får tilbudt katte som aldrig før, både et par ægte
Hellig Birma hunner (helt gratis), Siri's lille Belle + én af min
datters venindes killinger (MCO/Skovkat). Det må nok have rygtedes
at jeg er glad for katte (har jeg en mistanke om).

Og jo, jeg mangler faktisk en kat, men kan forsikre dig om at det
gør Mini i hvert fald ikke, siger hun . Hun går helt op i
limningen når hun ser en anden kat, så det eksperiment skal jeg nok
holde mig fra.

Fra : Kate

Dato : 14-07-07 19:33

> [...]
> datters venindes killinger (MCO/Skovkat). Det må nok have rygtedes
> at jeg er glad for katte (har jeg en mistanke om).

hæhæhæ, det kender jeg så udmærket godt. Selvom jeg har 3 katte bliver
jeg ofte spurgt om jeg vil have en til, så det er også rygtedes at jeg
holder meget af katte

> [...]
> gør Mini i hvert fald ikke, siger hun . Hun går helt op i
> limningen når hun ser en anden kat, så det eksperiment skal jeg nok

Ja, jeg kender situationen. Hvis Doughnut i fremtiden bliver den sidste
af de 3 jeg har nu ville jeg ikke få nye mens hun lever. Det samme
hensyn tog jeg til Sofie i sin tid. Nogle katte egner sig bare bedst
til at være enekatte. Måske hunnerne har det sådan, generelt.

Fra : Siri

Dato : 15-07-07 20:51

> [...]
> datters venindes killinger (MCO/Skovkat). Det må nok have rygtedes
> at jeg er glad for katte (har jeg en mistanke om).

--- Hovhov, Tove Hvem var det, der selv sagde, at man altid havde
drømt om at have en Raggie, eller noget i den dur

> [...]
> gør Mini i hvert fald ikke, siger hun . Hun går helt op i
> limningen når hun ser en anden kat, så det eksperiment skal jeg nok

---Fair nok, Minis mening må vi respektere - og Belle vil også helst
selv være ene-kat, helst et sted, hvor man bare har masser af tid til
hende, og hvor det kun er hende, der "larmer"
glade misse-hilsner fra
Siri og kompa'niet (sådan næsten da, ikke helt endnu - men det rykker -
det er lige før, at de hygger!)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-07-07 10:23

In news:raCdnVxRZ-Ek5wfbnZ2dnUVZ8rOdnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> --- Hovhov, Tove Hvem var det, der selv sagde, at man altid
> havde drømt om at have en Raggie, eller noget i den dur

Du husker helt rigtigt Siri.

Jeg er vild med raggier og ville ønske at jeg havde én. Nu er der
så den "forhindring", at jeg har Mini, som jeg elsker over alt på
jorden, så jeg vil ikke stresse hende med en anden kat uanset hvor
sød og dejlig den er. Du har jo nok selv stadig i frisk erindring
hvor kedeligt det er med et par katte der ikke kan komme overens,
det er ikke til at bære når de så oven i købet er lige dejlige begge
to.

Med hensyn til de misser jeg har fået tilbudt, så har jeg lige som
ikke rigtigt været herre over hvilken race de tilhører. Jeg tog
såmænd gerne dem alle sammen hvis det kun stod til mig, men Mini og
min mand siger nej.

Jeg er godt klar over at du kun driller LOL

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 13-07-07 11:27

Hej Mia

Hvor bor du ?

Hilsen Majbritt

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 13-07-07 12:16

> Majbritt Hågensen skrev:
> Hej Mia
>
> Hvor bor du ?
>
> Hilsen Majbritt

Jeg bor i Fredericia

Fra : Dopedog

Dato : 18-07-07 13:26

> Jeg bor i Fredericia
>
> Med venlig hilsen
> Mia Warming og David Hansen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Trist det ikke var lidt længere nordpå (Horsens) ellers ville jeg godt have
den ...