Sweetys "run in" med naboens hankat....
Fra : Sabina H.

Dato : 11-07-07 09:53

vi er lige flyttet.... er flyttet fra anden sal, ned i et hus med have og
det hele ;) skøøønt....
planen er at vi naturligvis vil bygge en løbegård så kattene kan komme ud og
nyde vind og vejr, men eftersom vi også gerne vil nyde sommeren, på de gode
dage, har vi indimellem åbnet terassedøren og sat et stykke hegn i klemme,
så den ikke bare står pivåbent....
vi kæmper en brav kamp for at fortælle kattene at de altså IKKE må hoppe
over og gå ud*G* men sweety er åbenbart mere end almindeligt fatsvag, så
gang på gang er han hoppet ud, uden at vi har opdaget det, for at hoppe ind
med et "DUNS" og se meeeeget skyldig ud*G*
så vidt jeg ved er han ikke kommet ret langt....

så i går mødte vi vores nye naboer og får en sludder over hækken, vældig
hyggeligt, finder ud af at de har en stor hankat der er udekat... og tænker
ike mere over det...
griller et par gode bøffer og tror naivt nok at alle misserne er inde*G*

pludselig høres kattevræl, og noget der mistænkeligt lyder som katte der
slås... jeg drøner hen til døren og lige inden jeg når den kommer sweety
BLÆSENDE i fuld fart mod døren for at komme væk fra det store bæst der er
lige i måsen på ham....
hvad han IKKE opdager er at han har fuld fart mod glasdøren, og SLAM, i ren
tegneseriestil smækker han ind i den... forskrækket blæser han videre rundt
om huset for døren kunne han jo ikke komme ind ad....
jeg drøner ud og prøver at undgå at nabokatten er efter ham, men sweety er
som sunket i jorden....
så kalder min kæreste på mig og fortæller at han altså lige er lusket
ind.... han er åbenbart rendt rundt om huset og har fundet indgangen igen...
jeg frygtede godt nok at han bare var væk.... men hold da op en muggen mis
vi havde hele aftenen*G* pigerne skulle BARE lade ham være....

i dag er han normal igen, men jeg håber lidtpå at han har lært sin lektie og
holder sig væk fra haven*G* ihvertfald indtil løbegården er bygget...

og jeg ved godt det er lidt ondt, men hold da op, hvor så det sjovt ud da
han kolliderede med vinduet.... totalt wylie coyote stil*G* kan ikke lade
være med at småfnise nu hvor jeg ved han er ok, og i sikkerhed*G*
--
Knus,
Sabina

Fra : Ragna

Dato : 12-07-07 07:11

Sikke en historie!
Forhåbentlig har Sweety nu fået lært, at glasdøre er lumske, så han ikke
gentager sin optræden.
Heldigvis var det åbenbart mest hans værdighed, det gik ud over.
Jeg kan godt forstå du grinede, da du havde konstateret, at herren ikke var
kommet til skade og var søgt ind i sikkerhed i stedet for at fare rundt i
nabolaget i panik.
Det er svært at overbevise katte om at de ikke skal hoppe op på en mur, når
de først har opdaget at de kan, så jeres nerver falder nok mere til ro, når
løbegården er bygget.
Til lykke med jeres nye hus med have. Det bliver både I og kattene nok
rigtig glade for.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Sabina H.

Dato : 12-07-07 13:21

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan godt forstå du grinede, da du havde konstateret, at herren ikke
> var kommet til skade og var søgt ind i sikkerhed i stedet for at fare

ja puha... heldigvis har sweety altid været en kylling og ikke specielt
udesøgende... det første år jeg havde ham, var han ude/indekat, men kom
aldrig ret langt, for det "store udenfor" var jo MEEEGET farligt*G*
jeg har aldrig oplevet ham helt så udesøgende som han er pt...
jeg tror ikke det blev til regulært klammeri mellem ham og nabokatten (som
btw har været forbi og kigge ind af vinduerne ;) ) for sweety er i reglen
ikke aggressiv, og han er jo nyindflyttet og kan derfor ikke rigtig "claime"
sit territorie.... jeg tror bare han blev forskrækket over at møde en stor
(større end hans 6 kg, og muligvis fertil, han har nogle ordentlige
hankattekinder) hankat som bestemt ikke ville finde sig i at der var en
fremmed kat på besøg...

> Det er svært at overbevise katte om at de ikke skal hoppe op på en mur,
> når de først har opdaget at de kan, så jeres nerver falder nok mere til
> ro, når løbegården er bygget.

det håber jeg... heldigvis har vejret ikke indbudt til åben terassedør
siden, men det kommer vel igen... løbegården skal bygges her inden så
længe, men jeg er lidt spændt på hvad der sker, for jeg har jo to fertile
piger også....

> Til lykke med jeres nye hus med have. Det bliver både I og kattene nok
> rigtig glade for.

tusind tak, og det er jeg sikker på at vi nok skal ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Siri

Dato : 12-07-07 10:53

> [...]
> han kolliderede med vinduet.... totalt wylie coyote stil*G* kan ikke lade
> være med at småfnise nu hvor jeg ved han er ok, og i sikkerhed*G*

Åh harh *LOL* jeg kan lige se det for mig - tak for en gang
sommerunderholdning i denne ellers ret stille tid - og tillykke med den
lykkelige flytning, det lyder sørme lækkert!
Sommerhilsner fra nu hele to braksnuder i Kbh K
Siri og skatterne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 12-07-07 13:24

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in message

> Åh harh *LOL* jeg kan lige se det for mig - tak for en gang
> sommerunderholdning i denne ellers ret stille tid - og tillykke med den
> lykkelige flytning, det lyder sørme lækkert!

taaark ;)
og ja, underholdende var det*G* småklukker endnu ved tanken*G*
det triste er dog at fuglene heromkring ikke er så gode til at se, så vi har
daglige "duns" mod vinduerne, og har endda fundet en enkelt død solsort på
terassen.... en ting er sikkert, vi skal have fundet på et eller andet for
at fortælle fuglene at det altså ikke er denne vej de skal flyve... selvom
det unægteligt er hyggeligt at have to solsortefamilier til at bo i haven,
og se dem lære deres nu temmelig store unger, at finde føde ;)

> Sommerhilsner fra nu hele to braksnuder i Kbh K

går det ellers godt med braksnuderne?? ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-07-07 15:36

--
> Knus,
> Sabina

hej Sabina
jeg mener, at man via Dansk Ornitologisk Forening (DOF) kan købe
skræmmesilhouetter af rovfugle til at sætte på vinduerne. Det skulle få
småfuglene til at flyve en anden vej

Venlig hilsen, Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-07-07 15:41

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg mener, at man via Dansk Ornitologisk Forening (DOF) kan købe
> skræmmesilhouetter af rovfugle til at sætte på vinduerne. Det skulle få

Her kommer linket til DOF, hvor de kan købes:

http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_sc=84

Mvh Anelise

Fra : Siri

Dato : 12-07-07 15:56

> Her kommer linket til DOF, hvor de kan købes:
>
> http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_sc=84
>
> Mvh Anelise

Anelise, du er bare go' og kom mig i forkøbet - da jeg læste Sabinas
svar, var jeg liige ved at svare det samme
Braksnuderne er faktisk søde ved hinanden - i går lå de begge i min seng
og blev aet, dog med ca 1m afstand - men uden hvæs! Fantastisk! Gia er
ikke besejret, men der er helt klart fremgang allerede!
Hvem ved, måske ender jeg med at have tre (nej, ingen killinger, begge
braksnuder er neutr. - til mine kollegers undren. Flere af dem er fra
udlandet, og de fatter slet ikke det der med at neutralisere katte - hm?)
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-07-07 21:08

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og blev aet, dog med ca 1m afstand - men uden hvæs! Fantastisk! Gia er
> ikke besejret, men der er helt klart fremgang allerede!

Hej Siri

dejligt at høre, at det ser ud til at lykkes for dig at få to (måske flere
?) katte denne gang.
Tillykke med projektet.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 13-07-07 07:53

> A. S. Nielsen skrev:
> Hej Siri
> dejligt at høre, at det ser ud til at lykkes for dig at få to (måske flere
> ?) katte denne gang.
> Tillykke med projektet.
> Venlig hilsen, Anelise

Anelise, det er uhyg'li't det her: Du kan jo læse mine tanker!
Hvordan ku' du vide, at jeg går og tumler med, om jeg kan have både min
kejserinde, en konge (size small - ikke king size ) og en prins
(ahan er king size!) i min bette eetværelses..... Eeeuu en charmeprins...
Med venlig hilsen
Siri, hvis hoved snart må trille af af bare tænken...
- Tøm kattebakken ved privat svar