Kat med fly?
Fra : dpl

Dato : 09-07-07 23:05

Hejsa
Har nogen af jer erfaring med at sende en kat alene med fly? En af vores
killinger skal muligvis flytte til Holland, og da det passer helt
umuligt med transporten, overvejer jeg at sætte den lille fyr på et fly
i Kastrup, direkte til Rotterdam, hvor de nye ejere kan hente ham.

Er dette overhovedet forsvarligt, og hvem kontakter man i givet fald,
hvis man vil have råd og en ide om pris og forhold?

Al erfaring modtages med glæde...

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : Gainsbourg

Dato : 10-07-07 02:47

Jeg har ikke nogen erfaring med at sende katte med fly, så mit forslag er
lidt i en anden boldgade.

Hvad med at køre killingen derned selv og så få refunderet udgiften fra
køber? Det har sælger gjort de gange jeg har købt kat i udlandet - og turen
til Holland tager, så vidt jeg husker, ikke mere end 7 timer fra Lolland. Så
slipper killingen for en traumatisk oplevelse med larm og forkert tryk i
ørerne og ingen den kender - og du er fri for at sende din killing afsted
uden nogen til at passe på den og uden at have mødt køber. Personligt ville
jeg have det meget underligt med at sælge en killing uden at møde køber
først og sikre mig, at den kom godt derned og alt var i orden. Bare en
tanke...

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Har i øvrigt set dine killinger på hjemmesiden - de er helt bedårende.
Godt den lille Borienne allerede _er_ reserveret, så jeg ikke bliver alt for
fristet

Fra : dpl

Dato : 16-07-07 13:47

Hejsa
Det med at køre selv ville klart være bedst, men vores bil er 20 år
gammel, og jeg orker bare ikke stå et sted nede i Tyskland med en volvo
der er blevet livstræt *smil*

Enden af det bliver nok, at jeg selv flyver derned, for det er billigere
end at sende katten alene, hvor skørt det end lyder. I en tid hvor vi
sender folk i rummet som rutine, er det åbentbart stadig umulig at sende
en kat til Rotterdam. Den kan flyves fra Kastrup til Amsterdam, som
eneste mulighed, og det får man så lov til at betale 2500 kr for!

Jeg er godt bekendt med køber i forvejen, og er ikke så betænkelig på
den front. Men ellers afleverer jeg altid vores killinger personligt,
normalt efter at køberne har besøgt os her først. En direkte flyvning på
kort distance ville jeg ikke være så bekymret for, når katten kan sættes
på flyet, og 2 timer senere afhentes af køber i lufthavnen. På sin vis
er det jo noget mindre stressende for katten end en 7-8 timers biltur.

Men vi må se, hvad vi finder ud af. Og så lige for god ordens skyld:
Mlle. Borienne er ikke længere reserveret, da køber desværre måtte
springe fra, såååh...

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)