Flytning med kat
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-07-07 09:00

I fredags flyttede Svedsken igen. Hun blev anbragt i transportkassen i
et rum, der var ryddet på forhånd, og der sad hun så, mens der blev
båret ned i flyttebilen.
Da alt var nede, tog jeg Svedsken og hoppede ind i en taxa, der kørte
til vores nye hjem, en tur på ca 6 km. Hun var ikke så glad for det der
køren i bil, men det var jeg forberedt på.
Vel ankommet stillede jeg transportkassen ud i badeværelset, mens der
blev båret op. Da flyttefolkene gik, og døren kunne lukkes, lukkede jeg
hende ud i lejligheden.
Nuuuj, hvor SPÆNDENDE. Alle de kasser, man skulle om bagved og op på og
undersøge! Med mellemrum ku jeg høre et Svedskepiv - så skulle jeg lige
kalde på hende. Og så kom hun spænende og var rigtig glad over sådan at
blive fundet
På en af turene rundt i lejigheden opdagede hun sørme en madskål med mad
i. Super, ind og fortælle det. Lidt senere fandt hun en kattebakke...
super, ind og fortælle det.
De første 24 timer var hun meget opmærksom på alle de nye lyde, men nu
tager hun det mere filosofisk. Der er vindueskarme at sidde i, hendes
kattehuler er dukket op, lige nu ligger hun og sover i en lænestol på
denne tredje dag af hendes liv som østerbrosvedske.

Venlig hilsen Dikte

PS Det er HOT at have en lille pose kattemad i beredskab, til man finder
den store pose.
Det er NOT at have kommet bakken med grus i en sort sæk og stillet den
øverst i 'den kasse, der skal ud sidst og ind først', når den sorte sæk
er utæt, og der kommer mere eller mindre brugt kattegrus i hele
nødkassen, inkl. kaffemaskine.

Fra : Kate

Dato : 09-07-07 10:17

Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> wrote in

> [...]
> den øverst i 'den kasse, der skal ud sidst og ind først', når den
> sorte sæk er utæt, og der kommer mere eller mindre brugt kattegrus

Øvvv, det lyder dælme ikke rart.

Tilgengæld er det rart med en problemløs flytning. Sidst jeg flyttede
tog mine tog også med ophøjet ro, men gangen før, som kun lå 8mdr.
tidligere, var Mowgli totalt stresset og lå ovenpå klædeskabet og gemte
sig i laaaang tid. De to andre er åbenbart nemmere at flytte (det var
heller ikke noget problem med den 4. jeg havde på det tidspunkt)

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Sabina H.

Dato : 09-07-07 11:14

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> wrote in message

> [...]
> kattehuler er dukket op, lige nu ligger hun og sover i en lænestol på
> denne tredje dag af hendes liv som østerbrosvedske.

hehe vi er også lige flyttet igen.... Sweety, min store stærke hankat, har
altid været den vildeste kylling*G* han er nu 8 år og har flyttet, puha.....
5 gange sammen med os..... ALLE gange har han været skrækslagen, og to gange
har han endda præsteret at tisse på gulvet i skræk, det lille pus..
denne gang dog, det var som om han vidste at vi skulle et bedre sted hen,
for han tog det med ophøjet ro, gik rimeligt smertefrit i hans
transportkasse og sad stille hele turen over....
vi er flyttet fra 100 m2 på anden sal, til 169 m2 i stueplan, med have ;)
de to andre har været som de plejer... brokket sig HELE turen i bilen, og
fortalt højlydt om alle de nye indtryk men ellers ingenting...

vi plejer at gøre det at vi rykker katte, transportkasser og mad og bakke
ind i et semitømt rum (kun de store møbler bliver derinde, for de skal
alligevel ned til sidst)... tømmer huset for alt vi kan, går ind og sætter
kattene i kasserne og bærer resten ned, og får styr på katte, mad og
bakke..... vi har så mange ting at det tog næsten 3 timer at fylde lastbilen
(fra anden sal og ned) så jeg ville ikke sætte dem direkte i
transportkassen, fordi jeg ved de ikke bryder sig om det, og fordi jeg
vidste de skulle sidde der i 2 timer i bilen.....
velankommet kom de igen ind i et rum, med deres transportkasser og bakke og
mad.... vi fik tømt bil, men lod kattene tilbringe det meste af dagen inde i
rummet, afbrudt af nusseseancer fra både mig og min søn....

det første døgn skulle de lige finde ud af hvor alting var, men derefter har
det foregået med høj haleføring.... og nu venter de (og jeg) spændt påa t vi
skal få bygget løbegården til dem, hvilket jeg forventer at gøre inden for
de næste 3 uger ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Winnie

Dato : 09-07-07 13:55

--
"Benedikte Brisson" skrev
>I fredags flyttede Svedsken igen.

Ja, det kan være noget sjovt noget det at flytte, men det lader da til at
Svedsken klarede det fint - værre med kaffemaskinen
Vi flyttede i december sidste år. Kattene stressede voldsomt over pakkeriet,
og sammen med en vovse og 5 hundehvalpe, var det ret uoverskueligt -
hvalpene var planlagt, det var flytningen ikke!
Det nye sted skulle sættes lidt i stand, så der ville gå lang tid før der
var ro på. Vi valgte at lade kattene bo hos mine forældre i to måneder. De
er vant til at være der når vi rejser, så det var ikke noget problem - kun
for mig, der savnede dem helt vildt Og min mor der ikke vil af med dem
igen Hvor er jeg dog glad for at de kunne være der. Det havde godt nok
været voldsomt for dem ellers. Med hundene var det anderledes - de er glade
bare de er sammen med os.
Da kattene endelig kom hjem, var de noget betænkelige og gemte sig et par
dage. Men så var alt fint igen! Det gik fint at føre hunde og katte sammen
igen.

Jeg pakkede en kasse med "Dyr" - til stor morskab for flyttemændene Her
var alt hvad der skulle bruges. Også papirer, hvilket var ret praktisk, da
vi jo havde hvalpe og en hulens masse papirarbejde.

- Winnie, der selv hader at flytte og stadig ikke er faldet til...