Dilemma om kattelem
Fra : Bonnie

Dato : 29-06-07 22:37

Hej NG

Vi er lidt i dilemma, om hvorvidt vi skal have en kattelem eller ej.

Vi har en frisk og ivrig jagtkat på 2 år, som fanger alverdens dyr når han
er ude. Han er typisk ude om natten, men ofte også i løbet af dagen. Her om
sommeren står havedøren som regel åben når vi er hjemme, og han kan frit
løbe ind og ud.

Det er mest om aftenen og natten at han er på jagt, og det er alt fra egern
til solsorte og rotter han kommer slæbende hjem med. Og ja.. dem gider jeg
ærligt talt ikke have ind i min stue. Lige nu kan vi begrænse, hvor mange af
de fangede dyr han slæber med ind ved at lukke ham ind og ud. Men alt andet
lige, ville det være mere fleksibelt med en kattelem, så han selv kan styre,
hvornår han vil ind og ud.

Men jeg går ud fra, at styringen af de fangede dyr så ryger sig en tur, for
han kan vel sagtens få slæbt en solsort eller rotte med ind igemmen en
kattelem ? Og er der forskel på, hvis det er en med chip ?

Er der nogen der har gode ideer ?

MVH Bonnie

Fra : nana sørensen

Dato : 30-06-07 00:44

"Bonnie" <mail@pomfritterne.dk> wrote in message
> [...]
> for han kan vel sagtens få slæbt en solsort eller rotte med ind igemmen en
> kattelem ? Og er der forskel på, hvis det er en med chip ?

Jeg ved godt at det er et underligt spørgsmål, men du bor tilfældigvis ikke
i KBH-området og kan undvære et egern? Jeg samler nemlig på kranier og man
kan ikke få fat i et egern overhovedet. Jeg er heller ikke vild med at
skulle slå en nuttet lille egernbasse ihjel, men det kan din dræbermis måske
hjælpe med?

Fra : Bonnie

Dato : 30-06-07 08:26

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> [...]
> og man kan ikke få fat i et egern overhovedet. Jeg er heller ikke vild
> med at skulle slå en nuttet lille egernbasse ihjel, men det kan din

Hej Nana

Jo vi bor i Kbh området, og jeg skal da sige til næste gang han får klørene
i et egern. Det han fangede for 3 uger siden, har vi ikke gemt

Bonnie

Fra : tina larsen

Dato : 02-07-07 20:02

Hejsa.

Vi har en kattelem og 2 ude misser og den ene er også god til at komme
hjem med dyr både levene og dødene.
men vi har købt en kattelem der kan lukkes så katten kun kan løbe ud
eller ind elller lukkes helt og og katte lemmen bliver lukket inden det
bliver mørkt, så misseren er inde om natten og så kommer de ud i gen når
jeg står op.
og når det er slut med at komme ud så sætter jeg en plade for, på dem
måde forstå de at det er slut med at komme ud.

Med venlig hilsen
tina larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar