Min kat tisser..
Fra : Charlotte Hansen

Dato : 29-06-07 20:32

.... OVER DET HELE!!
I vasketøjet, i det rene tøj, i sengen ( og endda en enkelt gang på min
kæreste - men det var nu lidt sjovt)
Jeg er ved at blive sindssyg!!
Da jeg fik ham kastreret for nogle måneder siden spurgte jeg dyrlægen
hvorfor han gør det og fik bare at vide at det er fordi det dufter af
mig - men efterhånden er der sgu ik noget der dufter af mig mere! Her
lugter af pis! :(
Jeg har prøvet at skifte til forskellige slags kattegrus, men intet
hjælper!
Er der nogen af jer der har et forslag til hvordan jeg kan få ham til at
stoppe?!

Med venlig hilsen
Charlotte Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-06-07 20:44

"Charlotte Hansen" <denlangenegerKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:5t6dnXnsIrakwxjbnZ2dnUVZ8v6dnZ2d@giganews.com...
> [...]
> hjælper!
> Er der nogen af jer der har et forslag til hvordan jeg kan få ham til at

Er han blevet tjekket for urinvejssygdomme? For så ville jeg da starte der.

Mvh kari

Fra : Charlotte Hansen

Dato : 29-06-07 20:48

> Kari Eiffert skrev:
>

> meddelelse news:5t6dnXnsIrakwxjbnZ2dnUVZ8v6dnZ2d@giganews.com...

> Er han blevet tjekket for urinvejssygdomme? For så ville jeg da starte der.
>
> Mvh kari

Jeg nævnte det jo for dyrlægen for et par måneder siden og hun sagde det
der, hvis hun mente der havde været grund til at tjekke noget, havde hun
vel sagt det?

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-06-07 20:59

"Charlotte Hansen" <denlangenegerKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:VPmdnbe3NpqQ_xjbnZ2dnUVZ8v-dnZ2d@giganews.com...

> Jeg nævnte det jo for dyrlægen for et par måneder siden og hun sagde det
> der, hvis hun mente der havde været grund til at tjekke noget, havde hun
> vel sagt det?

Man skal nogen gange bede om det. De kan godt være lidt tunge at danse med
de kære dyrlæger. Det er jo i hvert fald ikke holdbart for jer i længden. Vi
har selv haft en lille tissemarie her hytten. Men det var altid når hun ikke
var tilfreds med vores evner til at tømme kattebakke. Eller hvis vi havde
fået noget nyt sengetøj osv. Der var altså altid en grund. Hun er så vokset
fra det.
Ellers er det adfærdsproblemer. Er han blevet taget for tidligt fra moderen?
Er han evt indedørs alenekat? Så keder han sig måske? Han prøver i hvert
fald at fortælle jer et eller andet.

Der er mange kloge hoveder her De skal nok titte frem på et tidspunkt

Mvh Kari

Fra : Charlotte Hansen

Dato : 29-06-07 21:13

> [...]
> fald at fortælle jer et eller andet.
>
> Der er mange kloge hoveder her De skal nok titte frem på et tidspunkt

Jeg tømmer kattebakke hver dag.. og han tisser som regel først i
sengetøjet når det har ligget der nogle dage, men han tisser konsekvent
i ALLE håndklæder der (ved en fejl) er endt på gulvet
Jeg fik ham da han var 12 uger, men han brød sig ikke synderligt meget
om sine søskende, han holdt sig mest for sig selv.
Han kommer ud hver dag, men jeg har ikke andre katte. Han har vist
fundet sig en ven, en gammel kat der vist ikke rigtig tilhører nogen,
men ellers undgår han andre katte...
Men er ellers en ret sød dyrlæge jeg har - hun ringede et par dage efter
kastrationen for at høre hvordan han havde det og om han var helet osv.
Det er blevet værre med tiden, da han var mindre gjorde han det kun
engang imellem...

Fra : Tina.

Dato : 30-06-07 04:18

"Charlotte Hansen" <denlangenegerKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:7NednbKLPsN1-hjbnZ2dnUVZ8sKlnZ2d@giganews.com...

> Jeg tømmer kattebakke hver dag.. og han tisser som regel først i
> sengetøjet når det har ligget der nogle dage, men han tisser konsekvent
> i ALLE håndklæder der (ved en fejl) er endt på gulvet

Hvordan er jeres adfærd når han gør det? Jeg gætter på, at han får en eller
anden reaktion ud af det (I bliver sure, skælder ud, eller giver ham
opmærksomhed på anden vis).

Håndklæder, vasketøj og sengetøj, der dufter kraftigt af jer. Hmm.... Tyder
på dominans. Hvad sker der, når I skifter sengetøj og håndklæder så ofte, at
det ikke når at få en kraftig duft af jer? Vasketøjet - anskaf en kurv med
låg, og hold kurven lukket.

Hvor meget koncentreret, positiv opmærksomhed får han dagligt?

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-06-07 06:46

Hej Charlotte

Du skrev
<Da jeg fik ham kastreret for nogle måneder siden spurgte jeg dyrlægen
hvorfor han gør det >

Det er ikke unormalt at fertile katte strinter og tisser rundt omkring, og
alene det at din dyrlæge ikke sagde det, får mig til at tvivle på hendes
viden om katte.

At din kat tisser nu, behøver ikke at have noget at gøre med hans
strinten/tisseri da han var fertil, så en undersøgelse for urinvejsproblemer
bør være det første,
hvis han har krystaller i urinen eller betændelse, så er det meget
smertefuldt og det kan koste ham livet, hvis det ikke bliver behandlet

Viser en undersøgelse at der ikke betændelse eller krystaller, så kan man
gå ud fra at det er et adfærdsmæssig problem, det vil sige at katten prøver
at fortælle dig at der er noget han slet ikke er glad for, og det kan være
rigtig mange ting.

Men først og fremmest få ham undersøgt.

At der ikke var noget for nogle måneder siden, er ingen garanti for der
ikke er noget nu. Vi kan jo også gå til læge og være raske og så alligevel
blive syge 14 dage efter.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***