penge
Fra : majbritt

Dato : 29-06-07 16:54

jeg har jo skrevet om min kat mille og hun har det godt,
men dyr læge regninger har det med at vokse, ellers er det bare
mig der ikke
har nogen erfaring i deslige,
først var min regning på 5-6000 kr så blev den på
13-14000 kr nu lyder den på 15-16000 kr.
og hvad har jeg så fået (det er ikke fordi jeg ikke er taknemlig for
hjælpen
men ........) jeg kom om natten med hende hun var indlagt i 4 døgn
,pleje,
medicin ,et ordnet forben, ved operation, bækkenet vokser selv sammen
antibotika til 5 dage 10 piller ialt + smerte piller a 10 styk , skiftet
bandage 2 gang og røngent billeder, og så skal stingne tages ud, ok det
er
måske meget men 16000 kr, det syndes jeg er meget eller hvad ? er det
fordi
det er et dyre hospital ? jeg har fået hjælp med noget, men jeg syndes
det
er mange penge

Med venlig hilsen
majbritt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 17:12

"majbritt" <mbtheilKATTE@BAKKEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordi
> det er et dyre hospital ? jeg har fået hjælp med noget, men jeg syndes

Hmm, det er lidt svært, at sige. Medicin m.m. kan svinge meget i pris. 1
operation koster normalt ( her i Nordjylland ) 12-1500 kr.- men måske er det
dyrere, når der er tale om brud eller andet. Røngtenbilleder koster vist
også i omegnen af de 1500 kr, så jo- det lyder da lidt dyrt, synes jeg.

Havde vores hund indlagt i 3 dage engang. Incl. medicin, indlæggelse i 2
dage + blodprøver ( ingen røngtenbilleder eller operation ) gav vi ca. 3500
kr., men som sagt så svinger medicin osv. meget i pris.

Synes nok, at en regning på omkring 8-9000 kr. havde passet bedre, men det
kommer som sagt nok an på medicinprisen. Regningen er vel udspecificeret ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : lh

Dato : 29-06-07 19:40

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer som sagt nok an på medicinprisen. Regningen er vel udspecificeret ?

Umiddelbart syntes jeg også det lyder dyrt. Jeg har lige haft en kat indlagt
i to døgn på Karlslunde dyreklinik hvor den fik fjernet 9 kindtænder pga.
sygdom i tænderne. Det var et større indgreb (katten har det rigtig fint
allerede nu og spiser selv tørfoder allerede og taget på i vægt). Det har
jeg givet 3900 for. Jeg ved min søn engang måtte akut til dyrlæge en aften
med en syg kanin (som alligevel døde) og de måtte ind på en klinik i
København. Jeg husker ikke navnet på klinikken,men ved det gav en mindre
formue. Men i akutte tilfælde er man jo nødt til at tage den der har "vagt".
Der er ikke så meget tid til at søge efter priser først.

lh

Fra : Siri

Dato : 30-06-07 18:49

> [...]
> mig der ikke
> har nogen erfaring i deslige,
jeg har fået hjælp med noget, men jeg syndes

Kære Majbritt
Jeg har - heldigvis, og sagt i en god tid - heller ikke nogen erfaring
med store, stygge, hurtigtvoksende dyrlægeregninger.
Men efterhånden har jeg jo hørt en del beretninger som din, og det er
sørme mange penge, synes jeg da.
Diskussionen har været der før, og jeg er ikke ude på at starte den igen.
Jeg vil blot nævne, at det er lige præcis af den grund, at jeg har
undersøgt det med katte-sygeforsikring grundigt.
Nogen kan sætte penge ind på en katte-konto hver måned - andre, inkl.
mig, har forsikret sig og misserne.
Jeg snakkede både med Dyrekassen Danmark, der var ret affejende - og så
med GarFors (Gartnernes Forsikringsselskab, www.garfors.dk), hvor
Lisbeth Ejbjerg gave mig grundig og venlig info.
Jeg skrev beløbene ned, og giver ca 700,- hos Garfors, de er godt 100kr
billigere end DD. Dorthe (dpl) med vildkat.dk har gode erfaringer med
dem, og denslags info er næsten den bedste.
De giver 10% rabat pr kat, hvis man har flere forsikret. Og samme
dækning som DD (som Kattens Værn har et samarbejde med), dvs 80%
refusion af både behandling og medicin.
Man kan passe på som indtil flere ørne, men der kan ske ulykker....
Og jeg er imponeret over at du klarer de kæmperegninger 'uden at blinke'.
Hvis man ikke har en katte-konto, så er Garfors værd at overveje.
Men det er vel med det, som med så meget andet: Nogle katte kan bedst
lide Olivers, andre foretrækker RC (ikke, Tove )
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-06-07 19:38

In news:q4-dnRRyPNTiChvbnZ2dnUVZ8qeknZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:
> Men det er vel med det, som med så meget andet: Nogle katte kan
> bedst lide Olivers, andre foretrækker RC (ikke, Tove )
> Med venlig hilsen
> Siri

Nemli'......... det passer helt bestemt.

Olivers er alle tiders foder, Mini vil i hvert fald ikke have andet

Med hensyn til dyrlægeregninger, så er det fornuftigt at sætte lidt
ekstra ind på budgetkontoen hver måned. Det gør vi, og det er altid
dejligt at være garderet hvis ulykken er ude.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 30-06-07 21:30

> [...]

> ekstra ind på budgetkontoen hver måned. Det gør vi, og det er altid
> dejligt at være garderet hvis ulykken er ude.

He he, det er som at trykke på en knap og jeg kommer til at tænke på
en sang fra en smuk gammel film: "I like po-tai-toes and you like
po-tah-toes - I like to-mai-toes, and you like po-tah-toes" - men gode
venner er de ligegodt! Som de siger i Sverige: Smaken er - som baken -
delt....
Og definitionen på sande gentle-men & -women er, at man kan enes om at
være uenige - agree to disagree
RC til Gia, Olivers til Mini
Garfors for Gia, opsparing til Mini.
Whatever floats your boat!
But we all need to get other catpeople's boats floating for the sake of
the cat
Nuuu bliver jeg vist for fjollet - men meningen er god nok: Det er smart
at være på forkant med de nødvendige dyrlægeregninger, der kan komme
væltende!
Og at fodre sin kat med noget sundt, den kan lide!
Potedask så perser-tuffe-blødt fra Gia, der nu er sommerklippet....så
hun rigtig kan fange de frække fluer!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar