alder på killing?
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 07:50

Hejsa.
Fik en lille killing, hvis mor var død.
Den får flaske(killingmælk, laver ca 20 ml af gangen) og killingfoder blødt
op i vand.
Den kan spise selv, men nyder meget flasken.
Jeg havde den på køkkenvægten i går og den viste sølle 375-380 gram, vægten
svingede lidt for hun (?) ville ikke sidde stille i en skål *ggg*.
Eften søgen på nettet er mit gæt 5-6 uger, men hvad siger i ? (hun virker
ikke specielt tynd, men alm af bygning)
Tror det er en "alm" huskat, hun er meget livlig og har ret meget "krudt" i
bagdelen, når hun altså ikke sover.
VH Inge

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 29-06-07 11:05

Hej Inge

Sidder og kikker tilbage i min kalender i februar hvor jeg fik killinger....
mine killinger vejede imellem 235 g og 265 g da de var en uge gamle,da de
var tre uger vejede de imellem 396 gr og 464 gr.

Måske din killing ikke er så gammel som du regnede med ?

Held og lykke med den lille, det lyder som om hun har det godt og klarer
den...heldigvis

Har du andre katte ? det ville jo være dejligt hvis den havde en kat at lære
katte-adfærd fra )

Mange hilsner fra Majbritt

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 09:29

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den...heldigvis
>
> Har du andre katte ? det ville jo være dejligt hvis den havde en kat at

Tak for dit svar
Kan sagtens være du har ret i at den er yngre end jeg lige havde fundet frem
til.
Så lille en killing har jeg aldrig haft før, men det går meget godt, og er
sikker (håber) på hun nok skal klare den.
Hun spiser "meget" og tit, ellers går det meste tid med at "tonse rundt"
mens hun prøver at styrer
de fire ben på samme tid *gg*. Hun er meget "morsyg", det bedste er vist at
falde i søvn i mine arme
hvor hun har fået den ide at det er super at ligge på ryggen med begge poter
for øjenene, det ser meget sødt og sjovt ud.
Vi har kat i forvejen, en ældre kastreret herre på 10 år. Jeg var nervøs i
starten for han skulle gøre den lille noget, bide den ihjel,
jeg havde hørt om at en hankat der finder killinger der ikke er hans, bliver
slået ihjel, men krydser fingre for det nok skal gå.
Der kommer nok til at gå LANG tid inden jeg "tør" at lade dem være alene
sammen.
De snuser meget til hinanden, men når den lille så vil lege går den "gamle"
sin vej, håber meget det bliver bedre med tiden,
at den gamle gerne vil have noget mere med hende at gøre.
En enkelt ting bekymrer mig en del, hun miaver meget når hun skal på bakken,
har tænkt på om det evt er forstoppelse,
det sker både når det er vådt og tørt hun skal af med, eller er det "normal
adfærd" for så lille en killing?
Venlig hilsen
Inge

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 13:57

Ja det med at fortælle missemoderen med lyde at man skal på "potten" er helt
normalt i starten, den fortæller hvor den er henne med lydene, senere kommer
der ikke lyde )
held og lykke med den bette misling
hilsen Birte

Fra : Ragna

Dato : 30-06-07 16:36

Inge skrev:
>Vi har kat i forvejen, en ældre kastreret herre på 10 år. Jeg var nervøs i
>starten for han skulle gøre den lille noget

Hej Inge!

Når de allerede snuser til hinanden uden problemer, behøver du sikkert ikke
være bange for, at den store skal gøre killingen noget, men jeg kan godt
forstå, at du ikke vil lade dem være alene sammen foreløbig.
Som regel vil kastrerede hankatte ikke være aggressive over for små
killinger; det problem plejer man kun at træffe hos fertile hanner.

Vi har været i næsten samme situation som dig i oktober måned, hvor vi fandt
Piv, en 620 grams killing på ca. 8 uger (som viste sig alligevel at have en
ejer, som dog ikke havde lyst til at få ham tilbage, og vi havde allerede
knyttet os til ham).
Vores 5½ år gamle hankat, Fufu, var ikke begejstret, faktisk var han nærmest
bange for det lille myr, der masede på for at komme i kontakt med ham, og
som var ret voldsom i sin leg.
Fufu var allerede ved at blive lidt sat og magelig, men nu er han kvikket op
og blevet legesyg igen. Han er en meget blid og forsigtig kat, og i
begyndelsen gik han bare, når den lille masede sig ind på ham i sofaen, men
efterhånden begyndte de at tumle og lege med hinanden.
Hvis du orker, kan du se lidt af udviklingen ved at gå ind på dette link,
hvor der ligger hele 10 små videoer, der strækker sig over tiden fra
efteråret indtil nu:
http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=tummelnov.flv

Held og lykke med den lille pigekat. Hun har været heldig!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 08:26

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=tummelnov.flv
>
> Held og lykke med den lille pigekat. Hun har været heldig!

Tak for dit svar.
Søde videoer, rart at se hvad der er i vente
Allerede i går aftes viste han mere interesse for det bette kræ, det var
ikke så længe men den var der da.
Så, jo, det skal nok gå....jeg skal nok bare ikke være så pyllret .
Venlig hilsen
Inge