Stakkels Elvis... (lang)
Fra : Claudia Mørk

Dato : 28-06-07 14:23

Vi skulle en tur op og besøge mine forældre i sommerhus i går - vi tog
afsted ved en 19-tiden - og blive der til i dag. Så jeg sørgede jo for alt,
som den gode "husmor" jeg nu er.. der blev pakket tøj, dyner osv osv..
Kattene skulle jo være alene hjemme i mindre end et døgn, så det havde jeg
nu ikke de store bekymringer med. Mus vil helst være ude - hun er en gammel
dame, der ikke bryder sig om kattebakker og kradsetræ og sådan noget
nymodens ting!
Bella er lidt sur på Elvis for tiden (mor/søn forholdet er ikke optimal
efter 12 ugers digen - Bella gider ikke mere), så hende havde vi placeret i
gangen og køkkenet med kradsetræ og kattebakke, sådan som hun helst vil have
det.
Miv skulle jo være ved sine killinger, som jo kun er 6 uger gamle. Og vi
besluttede at Elvis godt kunne være ved killingerne, for der trives han
bedst, når vi ikke er hjemme. Så var alle katte på deres pladser med
foderskålen og vandskålen fyldt til randen!

Vi kom hjem i dag kl.14.. jeg farer jo med det samme ud til killingerne, for
at se hvad de har lavet af ulykker. Ja, der lå da godt nok toiletpapir over
det hele - men herregud, det er jo killinger.. Så gik jeg ud i køkkenet for
at se til Bella. Hun havde det også godt.
Men hov! Jeg havde ikke set Elvis endnu!
Jeg skyndte mig tilbage til badeværelset, og så så til min forskrækkelse at
en af os FJOLSER (!) havde glemt at lukke vinduet (Miv vil gerne ud ind i
mellem). Jeg kiggede ud af vinduet, og 5 meter væk derfra, sad Elvis. Og han
hylede! Jeg kaldte på ham, for at få ham hen til vinduet igen - jeg tænkte
"Han kan jo lige så godt lære det nu.." Men han kiggede ikke engang på mig.
Han så ned i jorden og hylede! Han bevægede sig ikke engang.. Han hylede
bare.
"Stakkels lille Elvis" tænkte jeg, "og han har endda fået vand i hovedet..."
Indtil jeg fokuserede og så lidt nærmere.. det var bloddråbe på størrelse
med en 2-krone! Jeg fór gennem hytten, løb om bagved huset - i
strømpesokker! - og tog den stakkels Elvis i mine arme. Han holdte op med at
hyle, men han rystede helt vildt.
Jeg har prøvet at lokalisere såret ved hans øre, men der er størknet blod,
så det er svært at se. Jeg har vasket ham lidt og prøvet at rense så godt
jeg kan, uden at irritere ham for meget, for han er godt nok udmattet. Han
har sovet lige siden han kom ind, og han ryster endnu.
Jeg ville give ham noget mad, den lille stakkel, men dåsemad er ikke
interresant overhovedet! Så han er noget medtaget.
Nu vil jeg lige lade ham få lidt fred, men holder skarpt øje med ham. Og
hvis der ikke sker nogle ændringer (rysteture, træthed, ingen appetit osv)
inden i morgen, må han en tur til doktor dyr. Men jeg tror den stakkels pus
er så udmattet efter det mareridt han har været udsat for

Men det var så Elvis´ første gang udendørs, han forbliver nok indekat
fremover

/Claudia - der er dybt ked af det, på den stakkels Elvis´ vegne..

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-06-07 14:46

In news:4683b634$0$8689$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Claudia Mørk <trend@failed.dk> typed:

> [...]
> ingen appetit osv) inden i morgen, må han en tur til doktor dyr.
> Men jeg tror den stakkels pus er så udmattet efter det mareridt

Åh nej Claudia. Den dejlige lille babysitter. Det er da skrækkeligt
Jeg går ud fra at du ikke ved hvad der er sket, så du kan
handle derefter ? Han har da fået et slemt chok. Det er forhåbentlig
ikke mennesker som har gjort ham fortræd.

> Men det var så Elvis´ første gang udendørs, han forbliver nok
> indekat fremover

Det er nok også det sikreste, så ved du hvor du har ham. Han kan
vist ikke have nået at få smag for udelivet endnu.

> /Claudia - der er dybt ked af det, på den stakkels Elvis´ vegne..

Det er da forståeligt. Jeg blev også meget forskrækket da jeg så
emnelinien. Der må ikke ske den skønne lille fyr noget, han er bare
så sød.

Håber at han har det bedre i morgen, så han kan fortsætte at hjælpe
med at passe de små killinger. Venter spændt på at høre hvordan det
går med ham.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-06-07 15:17

> In news:4683b634$0$8689$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> Claudia Mørk <trend@failed.dk> typed:

Hej igen Claudia.

Hvordan går det med lille Elvis ? Har han det bedre idag ? Har tænkt
meget på ham

Fra : Battlefield's

Dato : 28-06-07 15:30

"Claudia Mørk" <trend@failed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremover
>
> /Claudia - der er dybt ked af det, på den stakkels Elvis´ vegne..

Nårh.. stakkels Elvis!
Som du beskriver det, kunne det måske være en fugl, der har hakket ham, de
kan være temmelig aggresive netop nu.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Claudia Mørk

Dato : 28-06-07 15:46

Ja, det kunne det nemt være.. jeg har været ude for at se omkring det sted
han sad, kunne jo være der var spor af blod - så man havde en idé om hvor
slemt det var. Men der var intet at se. Jeg aner overhovedet ikke hvad der
kan være sket - men det må enten være en fugl eller en anden kat. Han sover
endnu (på sit tårnhøje kradsetræ), og spinder slet ikke, når jeg aer ham
Han reagerer dog på lyde - har lige støvsuget - så helt væk er han ikke.
Men jeg holder øje!

/claudia

Fra : Battlefield's

Dato : 28-06-07 16:06

> [...]
> endnu (på sit tårnhøje kradsetræ), og spinder slet ikke, når jeg aer ham
> Han reagerer dog på lyde - har lige støvsuget - så helt væk er han

Hej
Det lyder som om han har fået noget af et chok, stakkels lille Elvis.
Men det skal han nok komme over, han vil nok være mere vagtsom når han
kommer ud næste gang.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Claudia Mørk

Dato : 29-06-07 15:35

Hej med jer...

Elvis er helt tilbage på toppen igen i dag, det kom langsom i aftes ved en
22-tiden (ja, 8 timers skønhedssøvn må gøre underværkere!) hvor han i det
mindste begyndte at vise interesse for mad og mennesker. Han er stadig lidt
øm, og er ikke så glad for at killingerne vil lege vildt (med mindre han
vinder, selvfølgelig.. jeg tror han spiller lidt på det faktum at han stadig
er såret hehe..) Men ellers har han det fiiiiint! Og jeg er naturligvis
lettet..

Hilsen
Claudia

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-06-07 15:57

In news:46851894$0$89862$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
> jeg tror han spiller lidt på det faktum at han stadig er såret
> hehe..) Men ellers har han det fiiiiint! Og jeg er naturligvis

Gudskelov for det, jeg er helt lettet Du aner ikke hvor jeg har
tænkt på den lille fyr. Han er jo selv stadigvæk kun en killing. Jeg
har fuldstændig tabt mit hjerte til ham, og kigger flere gange
dagligt på billederne hvor han babysitter. En usædvanlig lille mis.
Dejligt at høre at han har det bedre nu. Han har jo sikkert også
fundet ud af, at udelivet kan være farligt

Mange tak for tilbagemeldingen. Det må jeg ud i udestuen og fortælle
min mand. Han sidder og kæler med lille Mini for øjeblikket. Han er
også tosset med katte.