Sommertilbud fra Raiku - især til \'sommer~
Fra : Siri

Dato : 24-06-07 16:05

Kære kattevenner
Hermed skynder jeg mig at viderebringe et sommertilbud, især til alle de
'affaldskatte', 'sommerhuskatte' og andre forvildede stakler, som der
nødig skulle blive flere af, men gerne færre.
Det er helt uacceptabelt at så mange misser bliver født til et forhutlet
liv med sult og sygdom - derfor tilbudet, som følger:

SOMMERTILBUD PÅ NEUTRALISATION
i perioden 15.06.07-30.06.07

Sterilisation og vaccination af hunkatte alt inkl. 1000,-kr.

Kastration og vaccination af hankatte
(med begge testikler i pungen) alt inkl. 500,-kr.

Venlig hilsen
Dyrlæge Raiku Sarvå

Håber, at nogen kan bruge det - i håbet om, at der en dag kun kommer
'ønskekillinger' til verden
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-06-07 16:21

In news:VrqdnU87bKGCFePbRVnysAA@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> Håber, at nogen kan bruge det - i håbet om, at der en dag kun
> kommer
> 'ønskekillinger' til verden
> Med venlig hilsen
> Siri

Et knaldgodt tilbud, håber at *mange* vil bruge det, men håbet om at
der en dag kun kommer ønskekillinger til verden, er desværre nok en
utopi, men hvor ville det dog være skønt.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : OZ3BTO

Dato : 25-06-07 22:54

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Dyrlæge Raiku Sarvå
>

> Håber, at nogen kan bruge det - i håbet om, at der en dag kun kommer

Men hvor høre den dyrlæge hjemme ? .. For det gælder vel ikke alle i hele
landet

I Grindsted tager der 700.- for at kasterere hankatte + vacc. hele året vel
og mærke
Hvad de tager for hun katte ved jeg ikke ..

Erik

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-06-07 06:28

OZ3BTO skrev
<Men hvor høre den dyrlæge hjemme ? .. For det gælder vel ikke alle i hele
landet>

Raiku hører hjemme på frederiksberg (i KBH)

nej det gælder ikke alle dyrlæger, bare det gjorde .-))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ragna

Dato : 26-06-07 19:01

Marianne skrev:
>nej det gælder ikke alle dyrlæger, bare det gjorde .-))

I Sønderborg-området kan man få sin kat neutraliseret, øremærket og
vaccineret gennem Kattelauget (eller Kattefondet, jeg husker ikke det
nøjagtige navn!) for 400 kr for en hankat og 500 kr for en hunkat.
En af byens dyrlæger giver det samme tilbud udenom Kattelauget med den
begrundelse, at han ikke ønsker at tjene på en så nødvendig ting.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-06-07 20:05

In news:46815462$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:

> [...]
> Kattelauget med
> den begrundelse, at han ikke ønsker at tjene på en så nødvendig

Jeg er vildt imponeret. Den dyrlæge skulle have en belønning af én
eller anden slags. Man hører jo så meget om griske dyrlæger, men
denne dyrlæge ser ud til at være undtagelsen der bekræfter reglen.

Du skriver at man kan få *sin* kat neutraliseret o.s.v. det vil sige
at alle kan få det gjort for den pris. Det er ikke kun herreløse
katte ? Jeg tror at jeg i sin tid ( for ca. 6 år siden), gav ca.
1.000,- kr. for at få Mini steriliseret og øremærket.

Fra : Ragna

Dato : 26-06-07 20:43

Tove skrev:
> [...]
>tror at jeg i sin tid ( for ca. 6 år siden), gav ca. 1.000,- kr. for at få

Ja, tilbudet gælder alle katte, og der averteres med det i de lokale
ugeaviser, hvor der er opgivet et telefonnummer til Kattefondet. Når folk
ringer dertil får de en slags henvisning til en dyrlæge i deres nærområde.
Du husker måske, at vi fandt ud af, hvor vores lille hitte-kat, Piv, kom
fra?
Da jeg ringede til ejeren, fortalte han, at det var morkattens andet kuld
det år, hvorefter jeg omgående gav ham telefonnummeret og rådede ham til at
få katten neutraliseret.
Tilfældigvis var jeg kort efter ovre med Piv, fordi han haltede lidt, og
selvfølgelig skulle vores dyreglade dyrlæge høre, hvor vi havde ham fra,
hvorefter hun udbrød: "Så var det Pivs mor, jeg neutraliserede i går!" DET
blev jeg rigtig glad for at høre!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Siri

Dato : 26-06-07 21:31

Ja, Raiku er noget særligt.
Indrømmet, jeg troede, at alle her kendte hende, men det er kun godt med
'nye ansigter', der så lærer noget nyt.
Jeg har jo selv haft enorm gavn og glæde af NGen....
Raiku har en klinik kun for katte, som hendes hjerte banker for.
Se
www.felina.dk
Klinikken ligger på Falstersvej (liiige en lille tilfælde-hilsen til
vildkat.dk selvom det ikke er Lolland ) på (ydre) Frederiksberg.
At andre dyrlæger i landet har samme gode ideer er jo bare skønt at høre
- tak for det!
'Sommerhuskatten', den arme stakkel - hvis man vil gøre noget virkelig
godt for den og dens fremtid, så få den neutraliseret, så den ikke føder
eller 'fædrer' flere killinger til en kummerlig skæbne!
Det samme gælder den halvvilde baggårdskat, der føder kuld på kuld i
buskettet i gården! Jeg har lige fået en beretning fra det virkelige liv
(barbari!) og er i gang med at rykke ud med brochurer og info om
indfangning, neutralisering og genudsætning til de foderværter, der
allerede fodrer katten og dens kuld på kuld....
Suk...
Vi har en stor opgave liggende serveret, venner - go for it her i
sommertiden. KV har brochurerne liggende klar....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-06-07 22:43

Ragna skrev
<I Sønderborg-området kan man få sin kat neutraliseret, øremærket og
vaccineret gennem Kattelauget >

Hmm det må være Als & Sundeved's Kattefond, ikke ?
der blev stiftet af bl.a Uno Röhlk, ham har jeg mødt nogle gange i
forbindelse med andre "katte-ting" han er et utroligt dejligt menneske,
der virkelig brænder for kattevelfærd )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ragna

Dato : 27-06-07 08:09

Ragna skrev

Marianne skrev:
> [...]
>der blev stiftet af bl.a Uno Röhlk, ham har jeg mødt nogle gange i
>forbindelse med andre "katte-ting" han er et utroligt dejligt menneske,

Jo, du har ret, Marianne. Det er jo også det, der står på de små
indsamlingsbøsser rundt om de lokale forretninger.
Det er et utroligt godt initiativ; for mange katteejere får lettere gjort
alvor af at neutralisere, når udgiften ikke virker alt for uoverkommelig.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Annemette Bredall

Dato : 16-01-10 23:54

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Dyrlæge Raiku Sarvå
>

> Håber, at nogen kan bruge det - i håbet om, at der en dag kun kommer

Kan man få det til den pris i nordjylland, er der nogen der ved det?

Med venlig hilsen
Annemette Bredall
- Tøm kattebakken ved privat svar