dræbersnegle
Fra : Kate

Dato : 22-06-07 20:16

Mowgli kom ind her sidst på eftermiddagen med noget han havde fanget.
Desværre så jeg ikke hvad han havde for han spiste det. Troede jeg. Her
for lidt siden kom jeg ud i køkkenet og fandt hvad jeg tror var en
dræbersnegl som så ud til at være kastet op. Hvis han nu har tygget i
sådan en, er der så risiko forbundet med det? En ting er at jeg synes
det er ganske ulækkert, men kan sneglene indeholde noget som kan være
usundt for katte?

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 21:07

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse news:467c1fc0$0

> En ting er at jeg synes
> det er ganske ulækkert, men kan sneglene indeholde noget som kan være
> usundt for katte?

Snegle kan jo give hunde hjerte-lungeorm. Om det så også gælder dræbersnegle
eller om katte kan få hjerte-lungeorm, ved jeg desværre ikke.

Der er nok nogen her, der ved mere ?
Vi har også mange dræbersnegle i haven, men både hunde og katte har da holdt
sig fra dem....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 21:32

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er nok nogen her, der ved mere ?
> Vi har også mange dræbersnegle i haven, men både hunde og katte har da

Ifølge min dyrlæge bliver katte ikke ramt af lungeorm som hunde.
Jeg har nemlig spurt, fordi den ene spiser alt.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 21:49

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge min dyrlæge bliver katte ikke ramt af lungeorm som hunde.
> Jeg har nemlig spurt, fordi den ene spiser alt.

Det er da altid noget.

Ved du om dræbersneglene også kan give hundene lungeorm, eller er det kun
mindre snegle ?
Nu har hundene heldigvis ikke rørt sneglene endnu, men det ville da være
rart, at vide....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-06-07 22:13

In news:467c360a$0$8195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Buffy <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> typed:

> [...]
> det kun mindre snegle ?
> Nu har hundene heldigvis ikke rørt sneglene endnu, men det ville

Der står i de forskellige links jeg har kigget i, at det er skov-,
have- og vinbjergsnegle der kan give lungeorm, men jeg ville da
spørge dyrlægen om det også gælder dræbersnegle, det er jo kun en
opringning der skal til for at få ro i sjælen.

Selvom f.eks. pindsvin spiser dem med velbehag så kan de faktisk
også få lungeorm.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 21:12

> [...]
> sådan en, er der så risiko forbundet med det? En ting er at jeg synes
> det er ganske ulækkert, men kan sneglene indeholde noget som kan være

Det tror jeg ikke du skal bekymrer dig om, Pindsvin spiser snegle med
velbehag.
Og min ene kat spiser alt hvad der bevæger sig, snegle, bænkebidere,
edderkobber
og regnorme.
Hehe, det sker ofte at kattene kommer ind fra haven med et snegleslimspor
hen over ryggen. så har man sovet tungt og længe.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-06-07 21:45

In news:467c1fc0$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> En ting er at jeg synes det er ganske ulækkert, men kan sneglene
> indeholde noget som kan være usundt for katte?

Ræve og snegle er værter for hjerte/lungeorm, det er oftest hunde
der får dem, og i _meget_ sjældne tilfælde katte. Jeg tror nu ikke
du skal være nervøs, men du kan da lige checke med dyrlægen på
mandag og spørge ham for en sikkerheds skyld. Jeg ved at hunde med
hjerte/lungeorm kan kureres med Panacur. Prøv at google, der er
masser af artikler.

Fra : Kate

Dato : 23-06-07 13:40

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Mowgli
[klip]

Tak for jeres svar. Han har på intet tidspunkt siden igår været
anderledes end han plejer, det sammenholdt med jeres svar gør mig rolig

At han så kunne finde på det synes jeg jo er ganske ulækkert, men katte
og mennesker er jo heller ikke enige om slige ting

Fra : mail@chicabee.dk

Dato : 07-07-07 00:57

Hej

Vores birmahan Babe har fortæret de første 50 snegle - både dette år
og sidste år, og han har ikke været syg pga. det. Men klamt syntes jeg
det er når han kommer ind fra kattehaven med snegleslim om munden, og
snegle dinglende i den lange pels.

KH
Camilla

Http://chicabee.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 20:41

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse news:467c1fc0$0

> men kan sneglene indeholde noget som kan være
> usundt for katte?

Vil lige trække denne tråd op igen og henvise til Denise`s indlæg fra i dag.
D. 8 / 8-07.
Snegle kan give blodparasitter og dermed gøre katten meget syg....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Denise

Dato : 08-08-07 21:17

Buffy wrote:

> Vil lige trække denne tråd op igen og henvise til Denise`s indlæg fra
> i dag. D. 8 / 8-07.
> Snegle kan give blodparasitter og dermed gøre katten meget syg....

Øv denne havde jeg glemt, så skriver lige Birgitte's indlæg her også:

Birgitte er ikke selv i Nyhedsgruppen, men vil meget gerne - som os andre -
at alle får følgende historie OG advarsel:.
--

Et af mine afkom fra december blev 7 august indlagt babubabu...
Harmonie/ bettepigen/ tøsen er udstationeret hos min datter som er bosat

Det startede d. 6/august om aftenen, hun lå slap under sengen og regerede
ikke meget når man kaldte på hende, det plejer hun at gøre.

Hun blev båret til vandskålen, og drak i rigelig mængde.
Min datter antog, at det var varmen, der var immervæk 28-30 grader i
boligen, og tiden nærmede sig sengetid.
Om morgenen d. 7/8, lå hun stadig foran vandskålen, helt slap og med store
mørke øjne og et total tomt blik.

Afsted til Herning dyrhospital, hvor hun blev indlagt øjeblikkelig.
Først d. 8/8 sidst eftermiddag for, hørte vi mere fra dyrlægen, de havde
scannet hende fra A-Z, de havde taget masser af prøver også FIV-FeLV test.

Scanningen var normal, ingen feber, ikke dehydreret, men i chok.
Alle blodprøver viste det normale, på nær én...
Hendes hvide blodceller var meget dalende.
Hun har en blod parasit som æder hende op indefra, hvad det er for en ved
man endnu ikke, man forventer mere svar d. 8/8.
Dyrlægen sagde, hvis vi ikke havde handlet så hurtig, var chancerne meget
små. Vi snakker timer sagde han.
Jeg er total rystet, d. 6/8 om eftermiddagen, fejlede hun ikke en dyt, for
så om aftenen blot ligge slapt hen og sove.

Nu er mine tanker.... Kan DRÆBERSNEGLE have sådanne parasitter i sig, mon
det kan komme derfra?
Jeg har nemlig set kattene spise disse uhumske.

Man har startet hende op på stærk medicin, for blot at starte med et eller
andet, jeg håber sådan hun klare den

Jeg må vente og vente på mere nyt, imens ligger det bette pus, helt alene på
dyrehospitalet, uden sine venner og uden sin familie

I dag d. 8/8 kl 15 blev jeg ringet op.

Så fik jeg nyt...
Det er DRÆBERSNEGLENE, de er FARLIGE for katte, deres slim udgør en fare for
katten.
Sneglene bærer på masse af bakterier og parasitter som er virkelig
aggressive.
Dyrehospitalet har i dag d. 8/8 fået 2 katte mere ind med nøjagtig samme
symptomer.
Bettepigen er i livsfare hun ligger i direkte drop og er meget svag.
Dyrlægen kunne ikke sige meget om hendes muligheder.
Tiden vil vise, nu er det medicinen og hendes krop der skal gøre resten.

Så Hvis I vil gøre Jer selv og andre en tjeneste, så ADVAR imod disse
dræbersnegle, de koster desværre flere og flere katte livet.

--
Hilsen Denise
Se også: www.mit-katteforum.dk

begin 666 frown.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$``````+V]O8RM_[V]O2'Y! $```,`+ `````/``\```(O
MG V9QY,"X6) QBK P?A*E$5BI76/9*:7*K:K"Y^H,CK6^-GPM>U9(T,U-@H-
$HP``.P``
`
end

Fra : Denise

Dato : 09-08-07 14:22

Nyt fra Birgitte:

Jeg har lige fået GODT nyt Harmonie har optaget medicinen, er idag i god
bedring, faktisk så meget, at hun udskrives

Hun har siden kl 4 i nat selv drukket og spist, og kommet på toilet, der er
taget afførringsprøve som ingenting viste, dvs. ingen orm overhovedet.
Hun skal fortsætte behandling i 14 dage med Noroclav 50 mg medicin.

Senere idag skal jeg ringe til dyrlægen, og høre mere.
Men jeg er så jublende LYKKELIG

Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-08-07 14:57

Denise wrote:
> [...]
> Noroclav 50 mg
> medicin.
> Senere idag skal jeg ringe til dyrlægen, og høre mere.

Hvor er det bare skønt. Godt at der findes medicin der
vitterligt hjælper. Jeg havde ellers bange anelser, for det lød
rigtig slemt med det lille pus. Kan godt forstå du er lykkelig.

Vi har ikke dræbersnegle (7-9-13...endnu), men jeg husker endnu
forrige år. Jeg fiskede sådan en fætter op af havedammen, og så gik
der lige nøjagtigt 8 dage så begyndte vores fisk at dø en efter en,
bl.a. 2 dejlige meget store Koi-karper. Til sidst var alle fiskene
væk, hold da op hvor var jeg ked af det. Vores havedamscenter sagde,
at det med 99.9% sikkerhed skyldtes sneglen.

Jeg ved med sikkerhed at både "dræberne" og andre snegle er kendte
smittebærere af hjerte og lungeorm, jeg er blevet så overforsigtig
med snegle i det hele taget. Jeg talte en snes stykker af den alm.
med hus på ryggen i går på havefliserne, men heldigvis ingen af de
rigtigt farlige.

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 15:13

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Men jeg er så jublende LYKKELIG

Det kan jeg dælme godt forstå. En syg kat, det er jo ikke til at bære.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 08-08-07 21:20

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in

> [...]
> fra i dag. D. 8 / 8-07.
> Snegle kan give blodparasitter og dermed gøre katten meget syg....>

Ja, jeg har lige læst Denises indlæg og også svaret på det. Som skrevet
blev Mowgli ikke syg. Om det så var fordi han brækkede den op igen
hurtigt efter eller om den kat Denise beretter om havde fået en
forgiftet snegl, det spekulerer jeg da over.
Jeg har en del dræbersnegle, ikke så de overflyder min grund, men jeg
myrder da 5-10 stk hver aften.

--
Kate