Hvor hurtigt kan man sterellisere en kat?
Fra : Saxtorph

Dato : 21-06-07 18:40

Min morfars kat har lige fået killinger i dag, hvor langt tid skal der gå
før den kan neutraliseres?
Jeg mener at have læst det en gang i en tråd, men kan ikke finde den.

mvh

Carina

Fra : Coppi

Dato : 21-06-07 19:02

Hej.
Min dyrlæge sagde 3 uger,andre mener 6, men du skal ikke vente for længe, de
kan hurtigt blive med killinger igen, spørg din dyrlæge.

coppi

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 21-06-07 21:37

"Saxtorph" <saxtorph@lite.dk> skrev i meddelelsen
> Min morfars kat har lige fået killinger i dag, hvor langt tid skal der gå
> før den kan neutraliseres?
> Jeg mener at have læst det en gang i en tråd, men kan ikke finde den.

Vi har en gang fået neutraliseret to tilløbne vildkatte, mor og datter,
efter de havde fået killinger. Vores dyrlæge sagde, at det vigtige var,
hvornår killingerne kunne undvære mor en hel dag, mens hun er hos dyrlægen.
Så de skal jo i hvert fald kunne spise fast føde.
Mener vores blev snittet, da de små var ca. 6 uger ved den ene (som var
håndtam, så vi let kunne få hende med). Den anden var sværere at få fat på,
så der gik lidt forberedelsestid med at skaffe en fælde etc. Tror hendes
killinger var 8 uger, da det endelig lykkedes.
Begge var i øvrigt gravide igen, men i så fald fjernes fostrene sammen med
livmoderen - lyder måske barskt, men det er mine øjne stadig en mere værdig
løsning end at lade dem gennemføre endnu en graviditet og så fx aflive
killingerne efter fødslen.

MVH Mette

Fra : Saxtorph

Dato : 22-06-07 09:16

Tak for svarene

Jeg kan se at hun skal til lægen inden 6 uger. jeg giver beskederne videre
til min morfar.

Carina