sommer og nedfaldskatte :-(
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-06-07 05:18

Nedfalds-katte.

Forår og sommer er en dejlig tid, hver vinter glæder man sig til at den
kommer, men forår/sommer er også en tid med problemer.

Vinduer bliver åbnet for at få lidt luft ind, men de bliver ikke sikret, så
hver eneste forår/sommer vælter det ind med nedfaldskatte, hos dyrlæger over
hele landet.

I værste fald kan det koste katten livet, men måske er man heldig og kan "nøjes"
med en voldsom dyrlægeregning. Man kan for små midler sikre

sin kat, ved at lave netrammer til vinduer og døre, så risikerer man ikke
kattens liv eller helbred, man risikerer ikke at en indekat, pludselig
finder sig selv, ude i en verden den ikke kender og derved går i panik.

Kattens Værn har lavet en glimrende brochure om hvordan man sikrer sin kat

http://www.kattens-vaern.dk/assets/pas_paa_katten.pdf

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 22-06-07 00:43

> [...]
> Marianne Cat Hellemose
> ***Ailurophil***
> can be judged by how its animals are treated

Hej Marianne.
Tak for info om brochure - den vil jeg fluks kigge på, den falder på et
tørt sted, sikkert også for andre end mig.
Jeg forsøgte mig først med kyllingetråd og de murkroge, som min lokale
biks anbefalede..... Did not work really - det var noget klums....
At det så er komplet overflødigt til min dovne perser-frøken, det er
noget andet. Men - for ikke at risikere den grufulde situation at bringe
min søde Gia i fare, var jeg i Maxizoo, hvor jeg trods dårlig vejledning
fra en sur teenager købte bl a Karlie Cat Safety net 2 x 6 m, lige til
at sætte op.
Modsat af, hvad de sagde i butikken, så følger der 10 kroge plus
rawlplugs med (det står der også på pakken - tsk tsk). Jeg havde selv et
par ekstra kroge, og brugte vel 14-15 stk ialt til min 1x4 m murede altan.
En god ven har hus og slagboremaskine, og så var den sag fikset på 1/2
(OK, lidt mere måske).
Jeg smider selv denne info på produktsiden, så snart jeg får tid,
OG JEG VIL OPFORDRE ALLE, DER HAR SIKRET HUS OG HAVE OG ALTAN AT GØRE
DET SAMME!
Ja, jeg råber, for det trængs!
Marianne har ret, der er altfor mange arme nedfaldskatte. Jo, de
overlever måske - men jeg harhørt historier om katte med knust bækken og
3! mdr! i gips! Katten ved ikke, at det bliver overstået - den lider
bare......
Nej vel!
Så i gang på produktsiden under indretningshjælp, ev'ry'body, der
bekymrer sig for missers ve og vel hvor de end er....
Med venlig hilsen
Siri, med en sikker Gia dejlige gisse....
- Tøm kattebakken ved privat svar