uønsket kat
Fra : Anke Festesen

Dato : 19-06-07 19:53

Hej, jeg bor med mine 2 dejlige katte i et boligområde, hvor kattene
løber frit rundt, vi har selv tit bedt fremmede katte om at forføje sig,
men nu kommer en af naboerne og spørger om ikke der findes et middel,
der kan afholde mine katte fra at gå ind i hendes hus, er der nogen der
kender til et giftfrit middel, eller husråd, der gør, at hun ikke får
besøg af mine og andres katte

Med venlig hilsen
Anke Festesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 19-06-07 20:38

Anke Festesen wrote:
> [...]
> nogen der kender til et giftfrit middel, eller husråd, der gør, at
> hun ikke får besøg af mine og andres katte

Man kan købe noget hjortetaksolie i Matas der vist nok blev brugt til at
holde ræve væk med. Flere siger det virker. Det er noget væske på en lille
flaske, og det lugter virkeligt forfærdeligt. Så man skal passe på ikke at
få det på hænderne, for lugten er svært at slippe af med. Og hvis det lugter
forfærdeligt for mennesker, hvordan lugter det så ikke for en kattenæse hihi

--
Hilsen Denise

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 20:48

In news:W4KdnbTIE5yLu-XbnZ2dnUVZ8t-nnZ2d@giganews.com,
Anke Festesen <ankefestKATTE@BAKKEemail.dk> typed:
> [...]
> der nogen der kender til et giftfrit middel, eller husråd, der
> gør,
> at hun ikke får besøg af mine og andres katte

Det er et meget vanskeligt spørgsmål. Der har været masser af indlæg
om netop dette emne i kattegruppen bare inden for den sidste måned.

Mit bedste råd til dig er, at hvis du på nogen måde har mulighed
for at lave en indhegning til dine katte, så er det en af de
sikreste måder du kan afholde dem fra at gå ind i naboens hus.

Hvis du derimod mener, at dine katte skal have lov til at løbe frit,
er der vist ikke ret meget at gøre ved det. Jeg tror ikke at der
findes et effektivt og giftfrit middel til at jage en kat væk udover
en vandstråle, det kan ingen katte jo lide.

Alle de andre muligheder vil jeg undlade at nævne, dem bliver du
helt sikkert gjort opmærksom på henad vejen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-06-07 04:59

"Anke Festesen" <ankefestKATTE@BAKKEemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kan afholde mine katte fra at gå ind i hendes hus, er der nogen der
> kender til et giftfrit middel, eller husråd, der gør, at hun ikke får

Når hun ser misserne i hendes have så skal hun smide en spand kold vand
efter dem . Når hun først har ramt et par gange så skal de nok undgå
hendes have

Maj

Fra : S. Hansen

Dato : 20-06-07 13:24

On Tue, 19 Jun 2007 13:53:10 -0500, Anke Festesen
<ankefestKATTE@BAKKEemail.dk> wrote:

> [...]
>der kan afholde mine katte fra at gå ind i hendes hus, er der nogen der
>kender til et giftfrit middel, eller husråd, der gør, at hun ikke får

Utroligt at du som katteejer ikke kender loven.

Du har pligt til at holde dine husdyr på eget, og det er ikke din
nabos opgave at holde dine katte ude fra sin have men, din opgave at
holde dine katte på eget.

se lov om mark og vejfred.

Læs specielt de rettigheder din nabo har hvis du ikke kan finde ud at
at holde dine katte på eget.

Steen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-06-07 13:29

S. Hansen skrev:
<klip>

> Utroligt at du som katteejer ikke kender loven.
>
> Du har pligt til at holde dine husdyr på eget,
<klip>

Sig mig, skriver du nogensinde om andet i denne gruppe? Er det kun det,
der optager dig ved katte?
Du forekommer mig noget ensporet.

Dikte

Fra : S. Hansen

Dato : 20-06-07 15:17

On Wed, 20 Jun 2007 14:29:10 +0200, Benedikte Brisson
<kuduli@vide.invalid> wrote:

> [...]
><klip>

><klip>
>
>Sig mig, skriver du nogensinde om andet i denne gruppe? Er det kun det,

Desværre fatter mange katteejere heller ikke at de skal holde deres
katte for sig selv, uanset hvor mange gange det bliver fortalt.

Og så længe katteejere ikke fatter budskabet vil jeg vedblive med at
fortælle det.

Steen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-06-07 15:57

S. Hansen skrev:

<klip>

> Og så længe katteejere ikke fatter budskabet vil jeg vedblive med at
> fortælle det.

Fint med mig. Jeg gider bare ikke høre på dig mere.

*PLONK*

Dikte

Fra : Bjarne

Dato : 20-06-07 19:45

Benedikte Brisson skrev:
> S. Hansen skrev:
>
> <klip>

> Fint med mig. Jeg gider bare ikke høre på dig mere.
>
> *PLONK*
>
> Dikte
Tak

Bjarne

Fra : S. Hansen

Dato : 21-06-07 13:27

On Wed, 20 Jun 2007 16:57:26 +0200, Benedikte Brisson
<kuduli@vide.invalid> wrote:

>S. Hansen skrev:
>
><klip>

>Fint med mig. Jeg gider bare ikke høre på dig mere.
>
>*PLONK*
>
>Dikte

Horfor læser du så mine indlæg, jeg gør intet for at forhindre dig i
at læse mine indlæg, og det fremgår tydeligt hvem jeg er, og så fatter
jeg simpelthen ikke at du bare ignorere mine indlæg frem for at poste
en masse ligyldigt støj som absolut intet har med at katte atgøre.

Og hvorfor er det så vigtigt at fortælle at jeg skal i dit/jeres kill
filter det kan da kun have til formål at skabe en masse unødvendigt
støj, for jeg et mildest talt ligeglad med hvilke killfiltre jeg
findes i. Jer der kender mine holdninger og fortsat lader jeres katte
rende frit viser da bare at i er ligeglade med jeres katte, og at det
overhovedet ikke intressere jer at jeres katte er til stor gene for
andre og i er alligevel uden for pædogoisk rækkevidde så det
intressere mig ikke en dyt om i læser mine indlæg. Jeg er som
hovedregel også kun intresseret i den oprindelige forfatter til en
tråd.

Dette indlæg er desværre også bare unødvendigt støj
Undskyld

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 16:22

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tråd.
>
> Dette indlæg er desværre også bare unødvendigt støj

Plonk herfra
Nok er nok og nogen gange lidt for meget.
Mvh Allan