Havekatte på afveje.
Fra : Bo Warming

Dato : 16-06-07 02:46

Min kone insisterer på at jeg ville blive få mit hus mere overfaldet mere af
politiske modstandere, hvis ikke hendes mange katte med halsbånd med tydelig
mit navn og telefonnummer påskrevet løb rundt i kvarteret og udstrålede at
der er familieforhold hos Særlingen Bo Warming. Måske hun har ret.
En af kattene er klart mere kendt og populær end jeg - den sidder altid på
fortovet ved min havelåge og venter på at en forbipasserende vil kæle og
klappe.
Hvad mange gør.
Og så forarges de over at de fleste af vore katte er haleløse, og tror at
halen er kuperet , klippet af.
Undertiden når jeg hører den snak går jeg ud og oplyser at japanske katte
ofte er haleløse, men det tror ikke alle på.
Hvor er katte haleløse foruden øen Man ?

At jeg lægger de 5 aviser jeg holder ud til genbrug netop ved havelågen
bidrager også til at folk lader spadsereturen gå omkring mit fortov, men
katte er en god ting, når man ikke ønsker at pådrage sig alt for mange
falske politianmdeldelser og anden nabochikane.
Et par af de nærmeste naboer har brokket sig meget over at en af katte
brugte deres have/baggård som toilet og de trådte i kattelort , som de
påstod lugtede. Gør det?
Jeg skal føre en fugtig sag nær næsen for at fornemme svag lugt og det med
at de stringer for at territorialafmærke kan vist kun lugtes indendørs og
kun af nogle???

Een nabo satte spidst trådnet på toppen af plankeværket mellem os og kattene
holdt så op at invadere hans have og nu er trådnettet faldet af, men kattene
har ikke af den grund genoptaget interesse for territorialudvidelse hvor de
i deres ungdom var glade for at færdes - men hvor der ikke er andre katte og
måske derfor uinteressant?

Både vore hunner og hanner er steriliseret, men det ser ikke ud til at
påvirke at de vil ud og slås om natten og kommer hjem med forrevet skind -
er det normalt?

En østrisk dame i et Frederiskberg villakvarter, som vi har besøgt, har
dobbelt så mange katte som hvad vi har været oppe på - 24 - og de forsvinder
ikke, men vores mobbede hinanden væk indtil der kun var 4 tilbage. Een så
jeg et år senere i Vanløse, men den var blevet vild og sky - en baggårdskat