Så er tyksakken knap så tyk...
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 23:09

Halli Halllo,

Nu har Bamsen smidt nogle kilo, har jeg endelig ladet mærke til. Jeg kan
ikke huske hvornår det var jeg sidst skrev om ham, og gider ærlig talt ikke
se efter lige nu - men han har netop siddet på sofaen og bøjet sig fremad
for at vaske tissemanden - uden problemer, og det er første gang jeg har set
det... Så det er jo fint. Han plejede jo at skulle ned og ligge på ryggen,
bare for at kunne vaske poter ...

Han er også blevet lidt modigere hvad angår at være tæt på mennesker -
forleden kunne jeg går forbi ham med få centimeters afstand, uden at han fór
ind under en stol - og han står netop nu her ved siden af min kontorstol og
snakker med Mulle, der ligger på en anden stol her i lokalet. Han vil mægtig
gerne op og ligge ved siden af Mulle, men der er ikke plads - det er ski'
skæg' så glade de er for hinanden, de to.

Nå, god weekend.

Fra : Ragna

Dato : 16-06-07 12:25

Det lyder rigtig godt, at Bamse er blevet lidt slankere, så han bedre kan
klare den personlige hygiejne, og at hans skræk for nærkontakt med mennesker
er blevet mindre, efterhånden som han har lært dig bedre at kende.
Den dag, hvor han overgiver sig helt til at blive kælet med, vil sikkert
blive en dag hvor du har lyst til at hejse flaget!
Mulle hjælper åbenbart også godt til med at få Bamse til at føle sig tryg.
Man kan blive helt rørt, når man ser to gode kattevenner slappe af sammen.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 19:33

> [...]
> klare den personlige hygiejne, og at hans skræk for nærkontakt med
> mennesker er blevet mindre, efterhånden som han har lært dig bedre at

Ja, det glæder mig at han ikke forsvinder i en støvsky, hver gang jeg kommer
indenfor en meters rækkevidde af ham ... Han er ligefrem begyndt at følge
efter mig engang imellem, uden at han øjensynligt vil noget andet end at
være i nærheden af mig. Når jeg arbejder ved computeren er han begyndt at
springe op i en stol, der står i lokalet, og ligge og kigge på mig. Når jeg
står i køkkenet i længere tid, kommer han ud og sidder opaf radiatoren og
snakker lidt... Så får han en godbid ned på hans tallerken, som får lov at
ligge imens han snakker videre - og så snakker man selvfølgelig tilbage, som
den tåbe man er. Det gør man da. Man kan godt komme helt hen ved siden af
ham og stå nu, men rører jeg ved ham bliver han stadig "bange", og træder
nogle skridt tilbage. Men fremskridtet er der da.

> Den dag, hvor han overgiver sig helt til at blive kælet med, vil sikkert
> blive en dag hvor du har lyst til at hejse flaget!

Den dag skal der i al fald nusses igennem.

HC

Fra : Ragna

Dato : 20-06-07 08:16

Hans Christian skrev:
>Den dag skal der i al fald nusses igennem.

Du må endelig fortælle om det her, så vi kan glæde os over det, når det
lykkes!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-07 09:36

In news:4678d444$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:

> Du må endelig fortælle om det her, så vi kan glæde os over det,
> når
> det lykkes!

Og et lille billede ville da heller ikke skade

Du har efter min mening gjort det helt rigtige hele vejen igennem,
stor ros herfra HC.

Du lader ganske langsomt Bamse komme til dig uden at forcere jeres
venskab. Enten har han måske været herreløs det meste af hans
hidtidige liv indtil han fandt dig og Mulle, eller også har nogen
ikke været særlig god ved ham. Det er noget der sætter dybe spor i
sådan en lille mis. Jeg glæder mig også med dig hver gang han gør et
lille fremskridt. Det skal nok lykkes for ham at finde ud af at du
er helt ok.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 16-06-07 14:33

> Hans Christian Vang skrev:

Håber, at I nyder week-end'en også!
Dejlig læsning, tak for det.... En af mine venner synes også, at det er
evig sjov, når Gia vasker sig: 'Missen vasker missen' griner han - ja
ja, det gør hun jo Godt nok lagde hun sig lidt ud, da jeg gav hende
lutter perserfoder i starten, men nu vil hun altså hellere have noget
lettere, og har en fin figur.
Det er bare lykken at have kat, og lyden af kattevask er det mest
beroligende - ligesom spinden og labben vand i sig...

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar