Hunhundens første løbetid
Fra : lh

Dato : 02-08-07 11:17

..... er den lige så normal (kraftig) som senere eller er der ingen forskel?
Er klar over det kan vel være forskelligt fra hund til hund? Er der også
forskel på race, store og små hunde?
Min erfaring er at hunkatte f.eks går lidt mere stille med dørene med den
første løbetid end de efterfølgende, men er det det samme med hunde. Hvad er
jeres erfaringer?

mvh

lh

Fra : jytte

Dato : 02-08-07 11:28

On 2 Aug., 12:16, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:
> .... er den lige så normal (kraftig) som senere eller er der ingen forskel?
> Er klar over det kan vel være forskelligt fra hund til hund? Er der også
> forskel på race, store og små hunde?

Jeg har Border collier, og jeg synes at det har været meget
forskelligt fra hver af de 3 hunhunde jeg har haft. Dog har der været
stor forskel på, hvor gode de har været til at holde rent omkring
sig.

> Min erfaring er at hunkatte f.eks går lidt mere stille med dørene med den
> første løbetid end de efterfølgende

Jeg har haft kat engang, men det var en hankat, og han var bestemt i
løbetid hele tiden )

Jytte M

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-07 11:33

In news:46b1af09$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <com@comhere.dk> typed:
> Min erfaring er at hunkatte f.eks går lidt mere stille med dørene
> med den første løbetid end de efterfølgende, men er det det samme
> med hunde. Hvad er jeres erfaringer?

Sagde du *stille* LOL Jeg oplevede kun én løbetid med Mini, så
var jeg kureret, og hun blev steriliseret. Det var en koncert uden
lige, så det skulle ikke gentages. Vores schæfertæve Asia gik
altid "stille med dørene", det var kun blodpletterne der afslørede
at hun var i løbetid.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 12:59

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse news:46b1af09$0$182

> .... er den lige så normal (kraftig) som senere eller er der ingen
> forskel?

På Biva var den ligeså normal 1. gang, som senere, men tror faktisk også, at
det er meget forskelligt fra hund til hund..

> Er klar over det kan vel være forskelligt fra hund til hund? Er der også
> forskel på race, store og små hunde?

Der er i hvert fald forskellen på mængden af blod. Store hunde bløder (
selvfølgelig ) mere end de små hunde. Så betyder det selvfølgelig også
noget, hvor god hunden er til, at holde sig ren. Bingo er god til, at gå og
vaske gulv efter sig, hvis hun har dryppet på gulvet.

> Hvad er jeres erfaringer?

Det er meget forskelligt. Nogen tæver bliver mere klistrende i løbetiden,
andre mere stressede end normalt osv.Så er der også de hunde, hvor man ikke
bemærker en ændret adfærd. Har alle 3 typer her i hytten, men der er sikkert
flere måder, at de kan reagere på.

--
Mvh. www.tjekmig.dk