3 hunde igen igen
Fra : Leyna

Dato : 01-08-07 21:07

Nåeh ja, jeg må vel hellere til det.
Min datter ringede til mig i søndags og klagede sin nød. Nej nej, det
går fint med Hans, men Maggie (som osse er en af Vaks' hvalpe, men dog
med anden mor end Oy) kunne hun altså ikke magte. Maggie var begyndt
at knurre og gø ad hendes 4-årige søn, og seneste nyt var at hun
snappede ud efter ham. Maggie er ikke agressiv, men knægten er ikke
alt for godt opdraget imo, og han driller hunden, så jeg sagde, at hun
bare kunne komme med hende.

Maggie ankom så hertil i mandags, og den første aften var der bare
fuld knald på alle 3 hunde. Tirsdag var alt stille og fredeligt og de
kunne lege sammen alle 3. Der har ikke været de store problemer med
hende. Hun trækker når hun går i snor, og så er hun altså vant til at
sove i sengen, og sniger sig op til os, når vi er faldet i søvn. Det
er da til at leve med.

Hun er så Oy's halvsøster, og hun skal naturligvis sterilliseres. Men
egentlig er det jo ikke en ny hund vi har anskaffet os. Vi har bare
familiesammenført, og det er gået helt uden problemer. Selv kattene
kan li' hende.

Jeg har ikke rigtigt fået taget så mange billeder endnu, men sådan her
ser hun i hvert fald ud...
http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie1.jpg
http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie.jpg

Og jeg er sg* ked af at Jens fik ret mht tæven, men det var heller
ikke noget der var planlagt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 01-08-07 21:23

> Og jeg er sg* ked af at Jens fik ret mht tæven, men det var heller
> ikke noget der var planlagt.
> --

**************

Hej Leyna
den ser da rigtig sød ud.

Jeg er ikke sikker på du helt behøver at ærgre dig så meget over ham Jens

Jeg sluttede nemlig din tråd med Tyson med dette:

<"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ikke have flere hunde hjem, så længe jeg har Vaks... og han
> skulle gerne runde de 18 år!
> --

<Nok en god beslutning, men en lille steriliseret tæve var <måske ikke af
<vejen
<Hanne

Hanne

Fra : pwh

Dato : 01-08-07 21:29

Hm, skrev:

> Jeg er ikke sikker på du helt behøver at ærgre dig så meget over ham
> Jens

Det gør de fleste andre ellers

/Jens

Fra : Anette

Dato : 01-08-07 23:30

pwh wrote:

> Det gør de fleste andre ellers

Ærgerer os over dig? NÆÆH!!!
Hvem skal vi ellers drille og skælde ud på?
Og ikke mindst - hvem gider ellers svare på alle vores indlæg?

Nixen bixen - det er rart du er her, Jens

/ Anette
www.philana.dk - opdateret i aften

Fra : pwh

Dato : 02-08-07 08:31

Anette, skrev:

> Ærgerer os over dig? NÆÆH!!!
> Hvem skal vi ellers drille og skælde ud på?
> Og ikke mindst - hvem gider ellers svare på alle vores indlæg?

Faktisk burde i give mig løn

> Nixen bixen - det er rart du er her, Jens

Jeg takker mange gange,
har det da også selv rart her i gruppen det meste af tiden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 05:22

On Wed, 1 Aug 2007 22:23:16 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>Jeg sluttede nemlig din tråd med Tyson med dette:
>
><"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

><Nok en god beslutning, men en lille steriliseret tæve var <måske ikke af
><vejen

Kan jeg godt huske, og jeg havde bestemt mig for at det var fint nok
med Oy og Vaks... man har et standpunkt til mna ta'r et nyt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-08-07 21:28

Leyna, skrev:

> Jeg har ikke rigtigt fået taget så mange billeder endnu, men sådan her
> ser hun i hvert fald ud...
> http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie1.jpg
> http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie.jpg

Tillykke med hende, hun ser rigtig sød ud

> Og jeg er sg* ked af at Jens fik ret mht tæven, men det var heller
> ikke noget der var planlagt.

Så står den 1-1, du fik mig på barf og jeg fik dig lokket til en tæve
Jeg tror nu ikke jeg var den eneste der foreslog at du fik dig en tæve.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 05:23

On Wed, 1 Aug 2007 22:27:45 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tillykke med hende, hun ser rigtig sød ud

Tak. Hun mangler noget opdragelse. Både på den ene og den anden måde.
Hermed mener jeg fra os, og fra andre hunde. Vaks har fået sat hende
på plads et par gange, for hold da op, hvor er hun provokerende.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jytte

Dato : 01-08-07 21:28

On 1 Aug., 22:07, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:
> Nåeh ja, jeg må vel hellere til det.

Ja det var da også på tide

> [...]
> snappede ud efter ham. Maggie er ikke agressiv, men knægten er ikke
> alt for godt opdraget imo, og han driller hunden, så jeg sagde, at hun

Hmm 4 årige børn, de kan altså være noget af en prøvelse... Men kunne
det ikke være en ide at sørge for, at hun kommer til at møde nogle
andre børn, så hun ikke tror at alle børn er små djævle?

> Maggie ankom så hertil i mandags, og den første aften var der bare
> fuld knald på alle 3 hunde. Tirsdag var alt stille og fredeligt og de
> kunne lege sammen alle 3.

De kender jo også alle hinanden, og så er det en tæve

Der har ikke været de store problemer med
> hende. Hun trækker når hun går i snor, og så er hun altså vant til at
> sove i sengen, og sniger sig op til os, når vi er faldet i søvn. Det
> er da til at leve med.

Det lyder da rigtig hyggeligt

> Jeg har ikke rigtigt fået taget så mange billeder endnu, men sådan her
> ser hun i hvert fald ud...http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie1.jpghttp://leyna.dk/maggie-galleri/maggie.jpg

Nårh hun ser da sød ud. Hvor gammel er det nu, hun er?

STORT tillykke med hende skal der i hvert fald lyde herfra.

Jytte M - som er lidt skruk for tiden, passer en lækker lækker lækker
Berner Sennen

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 05:28

On Wed, 01 Aug 2007 13:28:19 -0700, jytte <mollie-mor@hotmail.com>
wrote:

>Ja det var da også på tide

hehe... SÅ længe var jeg da heller ikke om det!

>Hmm 4 årige børn, de kan altså være noget af en prøvelse... Men kunne
>det ikke være en ide at sørge for, at hun kommer til at møde nogle
>andre børn, så hun ikke tror at alle børn er små djævle?

Hun har tilsyneladende ikke noget problem med børn. Jeg så hende
sammen med barnabarnet herude (da hun blev afleveret), og da var der
ingen problemer. Jeg tolererer så heller ikke at knægten driller
hundene, og det VED han.

>Nårh hun ser da sød ud. Hvor gammel er det nu, hun er?

Hun er en uge yngre end Oy. Altså 10 mdr. De to vildbasser har stor
glæde af hinanden.

>STORT tillykke med hende skal der i hvert fald lyde herfra.

Takker. vi er da osse glade for hende, selvom det ikke lige var
planlagt.

>Jytte M - som er lidt skruk for tiden, passer en lækker lækker lækker
>Berner Sennen

Uhhhhh, de er altså osse superlækre. Kunne så godt ha' tænkt mig sådan
en, men læste at der er store problemer med kræft i linierne. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-08-07 08:35

Leyna, skrev:

> Hun er en uge yngre end Oy. Altså 10 mdr. De to vildbasser har stor
> glæde af hinanden.

Pas nu godt på at de ikke for lidt for meget glæde af hinanden,
de burde jo begge snart værer kønsmodne

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 10:01

On Thu, 2 Aug 2007 09:35:11 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Pas nu godt på at de ikke for lidt for meget glæde af hinanden,
>de burde jo begge snart værer kønsmodne

De er skam begge kønsmodne, og Maggie har lige overstået sin første
løbetid. Hvorfor tror du, at jeg kendte prisen på abortsprøjten?
Men det var så ikke her Maggie mistede sin mødom. Det var min datter
der mente at hun sagtens kunne styre hende... det fandt hun ud af at
hun IKKE kunne, og det kostede dyrt. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 02-08-07 10:13

> De er skam begge kønsmodne, og Maggie har lige overstået sin første
> løbetid.

Hej Leyna
måske er du godt klar over det, men det perfekte tidspunkt for en
sterilisation er mellem første og anden løbetid.

Hanne

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 10:34

On Thu, 2 Aug 2007 11:13:01 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>måske er du godt klar over det, men det perfekte tidspunkt for en
>sterilisation er mellem første og anden løbetid.

Nej, det anede jeg faktisk ikke, men hun skal sterilliseres før næste
løbetid uanset hvad.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 02-08-07 10:56

> Nej, det anede jeg faktisk ikke, men hun skal sterilliseres før næste
> løbetid uanset hvad.

hej Leyna
det er bedst midt i mellem to løbetider, da er hunden mest i balance.
Hanne

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 11:12

On Thu, 2 Aug 2007 11:56:02 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>hej Leyna
>det er bedst midt i mellem to løbetider, da er hunden mest i balance.
>Hanne

Det vidste jeg så heller ikke. Umiddelbart ville vi gerne ha' det
ordnet så hurtigt som muligt, men jeg vil ikke lige få hende ind ad
døren og så udsætte hende for operation, så det er måske fint nok at
vi lige venter et par måneder.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 02-08-07 11:59

Leyna wrote:
> [...]
> ordnet så hurtigt som muligt, men jeg vil ikke lige få hende ind ad
> døren og så udsætte hende for operation, så det er måske fint nok at

Det er bedst at vente til tæven er helt ude af både løbetid og falsk
drægtighedsperiode.
Vi fik jo Dagmar steriliseret i maj måned, ca 14 uger efter hendes løbetid,
for ikke at "parkere" hende i det underlige indadvendte, stille humør hun
altid var i, fra løbetidsstart til ca 10-12 uger bagefter.

Og det har været godt for hende at blive steriliseret. Hun er stadig
dronning af flokken, men også glad hele tiden.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 02-08-07 10:41

Leyna, skrev:

> De er skam begge kønsmodne, og Maggie har lige overstået sin første
> løbetid. Hvorfor tror du, at jeg kendte prisen på abortsprøjten?

Det anede jeg heller ikke du vidste.

> Men det var så ikke her Maggie mistede sin mødom. Det var min datter
> der mente at hun sagtens kunne styre hende... det fandt hun ud af at
> hun IKKE kunne, og det kostede dyrt. *SUK*

Har du så fundet ud af hvad du skal betale for en sterelication,
det kan måske svarer sig at ringe lidt rundt.
Husk nu at holde Maggie i ro når hun har fået lavet ingrebet,
så det ikke springer op som det gjorde med Angel.
Jeg vil anbefale at du har 10 dage hvor du kan holde dem under
observation hele tiden, og ikke giver hende for meget smertestillende,
det er kun godt hvis hun selv kan mærke at hun skal tage den med ro.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 11:11

On Thu, 2 Aug 2007 11:40:38 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det anede jeg heller ikke du vidste.

Så er det fordi du ikke har fulgt med!

>Har du så fundet ud af hvad du skal betale for en sterelication,
>det kan måske svarer sig at ringe lidt rundt.

Jeg bruger samme dyrlæge som jeg plejer. Vil ikke til en ny, når nu
det er operation det handler om. Hvis ikke det var en så anstrengende
tur, så ville jeg tage "hjem" med hende, og få det ordnet på Bella
Dyreklinik, men der er lige langt nok til Brønshøj herfra.

Anyway, så betaler vi det, det koster...

>Husk nu at holde Maggie i ro når hun har fået lavet ingrebet,
>så det ikke springer op som det gjorde med Angel.

Uha ja, jeg har tænkt meget på Angel i den forbindelse, men jeg har
tænkt mig at dele huset op lige osm vi gjorde da Tyson boede her. Det
kan godt gå i 10 dage. Og når hun er alene er hun meget rolig, såeh..

>Jeg vil anbefale at du har 10 dage hvor du kan holde dem under
>observation hele tiden, og ikke giver hende for meget smertestillende,
>det er kun godt hvis hun selv kan mærke at hun skal tage den med ro.

Det snakker jeg lige med dyrlægen om, når tiden kommer.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-08-07 11:29

Leyna, skrev:

> Uha ja, jeg har tænkt meget på Angel i den forbindelse, men jeg har
> tænkt mig at dele huset op lige osm vi gjorde da Tyson boede her. Det
> kan godt gå i 10 dage. Og når hun er alene er hun meget rolig, såeh..

Lyder fornuftigt.
Jeg havde heldigvis ferie da Angel blev opereret anden gang,
men det var nogle lange 10 dage, hun fattede ikke at hun ikke
bare kunne fise rundt igen dagen derpå

> Det snakker jeg lige med dyrlægen om, når tiden kommer.

Det var i samråd med min dyrelæge at jeg holdt igen med smertestillende
i anden omgang, netop så hun bedre kunne mærke det.
Hun virkede nu ikke spor hæmmet, pivet har Angel aldrig været

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-07 21:34

In news:65p1b393eecmf20rk8qdkv6bjf93vcaedo@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> [...]
> Men egentlig er det jo ikke en ny hund vi har anskaffet os. Vi har
> bare familiesammenført, og det er gået helt uden problemer. Selv

Jamen det er da bare pragtfuldt. Tillykke med Maggie, hun ser ud til
at være en rigtig god og sød hund. Så har din datter en dejlig hund
i Hans, og I har Vaks' datter. Det bliver jo i familien må man sige
Og så har du jo fået en hel sort hund igen. Oy er vel henrykt
vil jeg tro.

> Og jeg er sg* ked af at Jens fik ret mht tæven, men det var heller
> ikke noget der var planlagt.

Det er jo heller ikke altid, at det går som præsten prædiker.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 05:32

On Wed, 1 Aug 2007 22:34:01 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]

>i Hans, og I har Vaks' datter. Det bliver jo i familien må man sige
> Og så har du jo fået en hel sort hund igen. Oy er vel henrykt

Jo tak. Ja, min datter har fået en stille og rolig hund, hvor alle
hvalpe unoderne er overstået, og jeg har så fået resten af "familien".
Maggie er nu ikke helt sort, men det kan man selvfølgelig ikke lige se
på de få billeder, men der skal nok komme dokumentation senere. Og ja,
Oy er rigtig glad, men Vaks er nu vågnet op til dåd igen, så det er
mest ham og Oy der leger. Så ligger Maggei og slænger sig på mors
fødder imens. Hun er en rigtig kælepotte.

>Det er jo heller ikke altid, at det går som præsten prædiker.

Nej, det er jo det!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 22:50

> Jeg har ikke rigtigt fået taget så mange billeder endnu, men sådan her
> ser hun i hvert fald ud...
> http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie1.jpg
> http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie.jpg

Endelig kom den ventede tråd. Stort tillykke med hende !

Sjovt nok har jeg hele tiden troet, at Maggie var gul, men sød er hun i
hvert fald.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 05:34

On Wed, 1 Aug 2007 23:50:19 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Endelig kom den ventede tråd. Stort tillykke med hende !

Jo tak. Der er vist "nogle" der har været lidt irriterede på mig, kan
jeg forstå. *GG*

>Sjovt nok har jeg hele tiden troet, at Maggie var gul, men sød er hun i
>hvert fald.

Det var der jo osse rimelig stor sandsynlighed for. Der var jo 8 gule
hvalpe (ud af 15), såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 01-08-07 23:28

Leyna wrote:

> Jeg har ikke rigtigt fået taget så mange billeder endnu, men sådan her
> ser hun i hvert fald ud...
> http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie1.jpg
> http://leyna.dk/maggie-galleri/maggie.jpg

Øøjj hun ser bare sød ud. Det lyder som en superløsning I har fundet der.
Hva' så med Hans? Mangler han ikke en legekammerat? Eller er det okay at
være alenehund?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 02-08-07 05:37

On Thu, 2 Aug 2007 00:27:36 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Øøjj hun ser bare sød ud. Det lyder som en superløsning I har fundet der.
>Hva' så med Hans? Mangler han ikke en legekammerat? Eller er det okay at
>være alenehund?

Hans trives vist fint som alenehund. Så er det ham der får
opmærksomheden, kælene og godbidderne helt alene. Det tror jeg kommer
til at passe ham fint. Hans og Vaks trivedes fint sammen, men de
sidste år har de ikke været så tæt knyttet som de var som
hvalpe/unghunde. Dér brugte de hinanden til at få kørt en masse energi
af, men Hans' energiniveau er faldet gevaldigt. Han er blevet helt
voksen. Det tror jeg sørme aldrig Vaks bliver.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk