Sporhunden Vaks
Fra : Leyna

Dato : 01-08-07 15:10

Hold da op, hvor er jeg bare lige stolt af min Vaksebasse nu.

Historien...Lågen til hønse- og andegården havde slået sig en lille
smule, så den gabte ganske lidt forneden, og en kylling havde så fået
mast sig ud i haven. Den pippede højlydt på sin mor og det hørte
hundene jo, så de farede alle 3 (jaja, den historie ta'r vi på et
senere tidspunkt) ud i haven, og de to yngste jagtede så den stakkels
kylling, men den kom gennem hegnet ud til vejen og sad og gamte sig i
hækken. Alle 3 hunde ind, og så ellers råwe på manden. Det er jo hans
høns og ænder.
Vi ledte forgæves efter den forsvunde kylling, men "hækken" er
vildtvoksende, og består osse af træer og ukrudt, så den var bare ikke
til at se. Så kommer min mand med den "geniale" ide, at ta' Vaks med
ud for at finde kyllingen. Ja, jeg skriver "geniale", for jeg troede
ærlig talt ikke på ideen, men da Vaks lige havde snuset til naboens
løbske tævers spor, så fangede han hvad vi ville have ham til, og han
gennemsøgte hækken, og så var der bingo! Jeg står med Vaks på
ydersiden af hækken (hvor han sitter pænt og venter), mens manden
henter hønemor og den anden kylling, så de kan finde hinanden igen.
Den bortløbne kylling finder hullet i hegnet (som manden har lavet til
lejligheden), og familien er så samlet igen. Kyllingen havde ikke
taget det mindste skade, så nu har alle tre hunde fået et ben. De to
"små" for ikke at ha' ædt kyllingen, og Vaks fordi han lige viste sine
evner som sporhund. Hold da op, hvor er jeg lige stolt af ham!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 01-08-07 15:19

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
> Hold da op, hvor er jeg bare lige stolt af min Vaksebasse nu.

Må erkende at jeg ikke tror på historien da du jo kun har 2 hunde
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Bodil

Dato : 01-08-07 15:39

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
>

> Må erkende at jeg ikke tror på historien da du jo kun har 2 hunde
> [...]
Afgjort en "and" Leyna har kun 2 hunde, måske er det en Trold?

Fra : Leyna

Dato : 01-08-07 15:51

On Wed, 1 Aug 2007 16:38:45 +0200, "Bodil" <bodildc@privat.dk> wrote:

>"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse

>Afgjort en "and" Leyna har kun 2 hunde, måske er det en Trold?

Det var bestemt ikke en and, men en kylling.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-08-07 15:51

On Wed, 1 Aug 2007 16:19:29 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
>

>Må erkende at jeg ikke tror på historien da du jo kun har 2 hunde

Hmmmm... Jeg har jo ikke fortalt jer ALT!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 01-08-07 16:07

> On Wed, 1 Aug 2007 16:19:29 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
>Det var bestemt ikke en and, men en kylling.

**godt Leyna, bare sæt dem på plads

> Hmmmm... Jeg har jo ikke fortalt jer ALT!

** Nej, men det gør du vel nu. !!!!!!!!!!!!

Hanne/ som tror drengene måske har fået en lille veninde

Fra : Leyna

Dato : 01-08-07 16:31

On Wed, 1 Aug 2007 17:06:33 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>
>**godt Leyna, bare sæt dem på plads

Nemly!

>** Nej, men det gør du vel nu. !!!!!!!!!!!!

Det ville jeg slet ikke være så sikker på!

>Hanne/ som tror drengene måske har fået en lille veninde

Så ville Jens jo ha' fået ret, og det ka' vi da ikke ha', vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 01-08-07 17:11

> Nemly!

> Det ville jeg slet ikke være så sikker på!

> Så ville Jens jo ha' fået ret, og det ka' vi da ikke ha', vel?
> --
Nej, uha, det var dog det værste der kunne ske

Men kan du ikke bare fortælle os andre om det, Jens behøver jo ikke vide
alt, vel

Hanne/ som næsten ikke kan vente

Fra : pwh

Dato : 01-08-07 18:26

Leyna, skrev:

> Så ville Jens jo ha' fået ret, og det ka' vi da ikke ha', vel?

Så kommer i til at hører om det, meget meget længe

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-08-07 19:36

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

Den er da nuttet.
Hvor har du fået den fra ?
Må de andre ikke se den ?

--
Mvh. John

Fra : Leyna

Dato : 01-08-07 20:53

On Wed, 1 Aug 2007 20:35:33 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>Den er da nuttet.
>Hvor har du fået den fra ?
>Må de andre ikke se den ?

*LOL*
Nu er du jo ond, John! :D

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-08-07 18:24

jopa, skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
>

> Må erkende at jeg ikke tror på historien da du jo kun har 2 hunde

Og det er jo ikke engang Schæfere, så er det vel ikke helt rigtige hunde

/Jens

Fra : pwh

Dato : 01-08-07 18:23

Leyna, skrev:

> [...]
> "små" for ikke at ha' ædt kyllingen, og Vaks fordi han lige viste sine
> evner som sporhund. Hold da op, hvor er jeg lige stolt af ham!

Dygtig hund

/Jens (som også vil hører om den tredje hund)