Pappilon
Fra : kalvoere

Dato : 01-08-07 05:21

Hej.
Vi har fået (købt) en pappilon. En lille sød og tillidsfuld lille dame
på nu 10 måneder. Den er næsten renlig og opfører sig synes vi
eksemplarisk af sådan en størrelse at være.Er der noget sted man kan
finde oplysninger om denne race? Nu skal det lige tilføjes at det er
et yngre familiemedlem der har "brugsretten" over den.

Men vi kunne godt tænke os at høre om erfaringer fra nogle der har
haft denne race....

På forhånd tak

Larsh

Fra : kalvoere

Dato : 01-08-07 05:22

On 1 Aug., 06:20, kalvoere <Lars.Helsb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> et yngre familiemedlem der har "brugsretten" over den.
>
> Men vi kunne godt tænke os at høre om erfaringer fra nogle der har

Hej igen...Den er 10 uger og ikke 10 måneder...
Sorry

/L

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-07 11:00

In news:1185942123.686797.104940@b79g2000hse.googlegroups.com,
kalvoere <Lars.Helsboel@gmail.com> typed:

> Hej igen...Den er 10 uger og ikke 10 måneder...
> Sorry
>
> /L

Du kan finde mange gode oplysninger på google. Du skal bare skrive
ordet "papillon", så vrimler det med links. Her er bl.a. èt:

http://www.blicci.dk/danskside1.htm

Du skal bare huske at det er med ét p og to l'er når du googler.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-07 11:39

In news:46b0598a$0$2657$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

> [...]
>
> http://www.blicci.dk/danskside1.htm
>
> Du skal bare huske at det er med ét p og to l'er når du googler.

Jeg glemte da helt, at Sonja (x Vuf x) som skriver her i gruppen
lejlighedsvis, har opdrættet Papillon'er i mange år, så vi må håbe
at hun set dit indlæg. Hun er en kapacitet med hensyn til den race.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 12:07

> Jeg glemte da helt, at Sonja (x Vuf x) som skriver her i gruppen
> lejlighedsvis, har opdrættet Papillon'er i mange år, så vi må håbe at hun
> set dit indlæg. Hun er en kapacitet med hensyn til den race.

Hendes hjemmeside kan findes her:

http://www.sonpet.dk/

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-08-07 14:48

On Wed, 1 Aug 2007 12:39:05 +0200, "Tove Krieger" wrote:

> [...]

Ja, det hjælper enormt på googles evner til at finde,
det man søger, hvis man staver det rigtigt.

>Jeg glemte da helt, at Sonja (x Vuf x) som skriver her i gruppen
>lejlighedsvis, har opdrættet Papillon'er i mange år, så vi må håbe
>at hun set dit indlæg. Hun er en kapacitet med hensyn til den race.

Jooo, jeg så det ganske tilfældigt.
Sku' lige slappe lidt af ved puterenog kan bl.a.
oplyse, at jeg har opdrættet papilloner i 16 år.

Jeg har lavet en HP (hjemmeside) for Dansk Papillon Klub.

http://www.papillonvenner.dk

og på mine egne sider, hvoraf jeg har lvet den ene og fyldt i den
anden...

http://www.sonpet.dk/entry1-da.html og

http://www.123hjemmeside.dk/sonpet

Her står der da en del, men har I spørgsmål derudover,
er I velkomne til at ringe til mig fra 10 til 24 dagligt.
Fly mig blot en mail, så skal I få mit tlf.nr.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : Joke

Dato : 01-08-07 21:36

"kalvoere" <Lars.Helsboel@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Uha har sådan en skøn dame på 1½ år liggende oppe ved mig i sofaen lige nu,
efter hånden er hun blevet rigtig dygtig til at lære nye ting efter hvalpen
er lidt borte ja så har vi også mod på lidt uden snor trænning osv.

Hun har altid været lidt stædig men er blevet mere realistisk i hvad man kan
tillade sig glemmer i hvertfald aldrig da hun som jeg tror 4 måneders hvalp
ikke ville komme ind da jeg kaldte på hende, så gik jeg i seng mens hun var
ude da jeg kom tilbage ja så ville hun rigtig meget gerne komme ind igen og
siden ja så skal man da ind når der kaldes.

Så lige så som og nuttet racen kan være lige så stædig kan de også være.

Må indrømme vi nok er lidt for gode ved hende, hun ligger oppe ved os i
sofaen og sengen har hun også en god søvn i.

Hilsen

Johnny

Fra : Hm

Dato : 01-08-07 22:02

"Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i en meddelelse

> Må indrømme vi nok er lidt for gode ved hende, hun ligger oppe ved os i
> sofaen og sengen har hun også en god søvn i.

Hej
Ja, det er de helt rigtige steder for en rigtig hund

Hanne/ hvis hund også ligger i sofa og seng, men fylder 10 gange så meget

Fra : Joke

Dato : 01-08-07 22:13

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i en meddelelse

> Hej
> Ja, det er de helt rigtige steder for en rigtig hund
>
> Hanne/ hvis hund også ligger i sofa og seng, men fylder 10 gange så meget
Hehe hendes forgænger her var en skt. bernhard, den havde dog sin helt egen
sofa men det halve af sengen var hendes.